ارائه ۸ نکته مهم و کاربردی برای افراد در رابطه با یادگیری مهارت جدید

یادگیری مهارت جدید: تعیین یک هدف واضح و تقسیم یک مهارت به اجزای کوچکتر می تواند به افراد کمک کند تا مهارت های جدید را بیاموزند. تمرین برای یک مهارت جدید باید متفکرانه، آهسته و عمدی باشد نه عجولانه. ذهنیت رشد این باور است که توانایی ها با تلاش ایجاد می شوند. یادگیری مهارت های جدید می تواند یک راه عالی برای حفظ شکل مغز سالخورده باشد. اختراع مجدد خود با کشف زمینه های ناآشنا از تخصص، لذت زیادی دارد. در اینجا چند دستورالعمل کلی برای نحوه یادگیری یک مهارت جدید آورده شده است (واندربیلت، 2021). 1. اهداف یادگیری را تعیین کنید. داشتن یک هدف روشن قبل از شروع سفر ضروری است. دادن چیزی به خودتان برای کار کردن راهی عالی برای معنا بخشیدن به مطالعه شماست. داشتن اهداف و سوالات دقیق و باریک به مراتب بهتر از اهداف و سوالات تعریف شده کلی است. اهداف به خوبی تعریف شده و دست یافتنی انگیزه را تقویت می کنند.

یادگیری مهارت جدید یادگیری مهارت جدید: تعیین یک هدف واضح و تقسیم یک مهارت به اجزای کوچکتر می تواند به افراد کمک کند تا مهارت های جدید را بیاموزند. تمرین برای یک مهارت جدید باید متفکرانه، آهسته و عمدی باشد نه عجولانه. ذهنیت رشد این باور است که توانایی ها با تلاش ایجاد می شوند. […]


یادگیری مهارت جدید

یادگیری مهارت جدید: تعیین یک هدف واضح و تقسیم یک مهارت به اجزای کوچکتر می تواند به افراد کمک کند تا مهارت های جدید را بیاموزند.

تمرین برای یک مهارت جدید باید متفکرانه، آهسته و عمدی باشد نه عجولانه.

ذهنیت رشد این باور است که توانایی ها با تلاش ایجاد می شوند.

یادگیری مهارت های جدید می تواند یک راه عالی برای حفظ شکل مغز سالخورده باشد. اختراع مجدد خود با کشف زمینه های ناآشنا از تخصص، لذت زیادی دارد. در اینجا چند دستورالعمل کلی برای نحوه یادگیری یک مهارت جدید آورده شده است (واندربیلت، ۲۰۲۱).

۱٫ اهداف یادگیری را تعیین کنید.

داشتن یک هدف روشن قبل از شروع سفر ضروری است. دادن چیزی به خودتان برای کار کردن راهی عالی برای معنا بخشیدن به مطالعه شماست. داشتن اهداف و سوالات دقیق و باریک به مراتب بهتر از اهداف و سوالات تعریف شده کلی است. اهداف به خوبی تعریف شده و دست یافتنی انگیزه را تقویت می کنند.

۲٫ از کوچک شروع کنید.

شکستن مهارت به تکه‌های کوچک و تسلط بر آن‌ها یکی یکی تا زمانی که عمل به صورت خودکار انجام شود، روشی مؤثر برای یادگیری است. رسیدن به اهداف کوچکتر آسان تر است و انگیزه شما را افزایش می دهد. گام های کوچک باعث می شود که مهارت در ابتدا آسان تر به نظر برسد.

۳٫ به خاطر داشته باشید که چرا این کار را انجام می دهید.

برای افراد مهم است که در طول تعقیب هدف از اهداف حیاتی خود در برابر اهداف رقابتی محافظت کنند. یکی از راه‌های رسیدن به این هدف، یادآوری اهمیت آن است. موانعی مانند شک و تردید به خود می تواند افراد را از دستیابی به کارهای جدید در بزرگسالی باز دارد. خودگویی منفی می تواند به روش های مختلفی ظاهر شود (به عنوان مثال، وقتی می دانید که هرگز در آن عالی نخواهید شد، چه فایده ای دارد که کار جدیدی را شروع کنید؟» یا «خیلی دیر است» و غیره). شما در حال یادگیری یک مهارت جدید برای رشد شخصی خود هستید (Painter,2019) یادگیری مهارت های جدید طرز فکر شما یا نگاه شما به جهان را تغییر می دهد. به عنوان مثال، یادگیری نواختن یک ساز، نحوه گوش دادن به موسیقی را تغییر می دهد.

۴٫ قدرت انگیزش درونی.

کاری را انجام دهید چون آن را دوست دارید. انگیزه درونی به تمایل به انجام کاری به خاطر خود اشاره دارد. تمرکز بر لذتی است که از عمل انجام کاری به جای دستیابی به هدف نهایی ناشی می شود. فعالیت‌هایی مانند موسیقی و هنر، خواندن، کشف فکری، ورزش، و انبوهی از فعالیت‌های رضایت‌بخش دیگر اغلب با لذت خود فعالیت تداوم می‌یابد.

۵٫ بازنمایی های ذهنی.

یک بازنمایی ذهنی به شما نشان می دهد که قرار است چه کاری انجام دهید. بازنمودهای ذهنی این امکان را فراهم می‌آورد که بر نحوه عملکرد فرد چه در عمل و چه در عملکرد واقعی نظارت شود. به عنوان مثال، در موسیقی، بازنمایی ذهنی (چگونه قطعه باید به صدا درآید) به نوازندگان خبره این امکان را می‌دهد تا صداهای قطعه‌ای را که می‌خواهند هنگام نواختن تولید کنند، تکرار کنند. دانش آموزانی که بازنمایی ذهنی بهتری از موسیقی دارند، در تصحیح اشتباهات در عمل بهتر هستند.

۶٫ تمرین متفکرانه.

تمرین متفکرانه هدفمند است و می داند به کجا می رود و چگونه به آنجا می رسد. تمرین یک تکنیک غیربهینه می‌تواند منجر به نتایج غیربهینه شود. عمدی بودن مستلزم کاهش سرعت آن است. وقتی آهسته کار می کنید، همه چیز ساده تر می شود. اطلاعات جدید باید به آرامی آموخته شوند. وقتی یک دوره را سرعت می دهید، عملکرد بهتری ندارید.

۷٫ طرز فکر رشد را در پیش بگیرید.

“ذهن رشد” به این باور اشاره دارد که توانایی ها ثابت نیستند، اما می توانند با تلاش بهبود یابند (دوک، ۲۰۰۶). فقط به این دلیل که فوراً در چیزی خوب نیستید به این معنی نیست که در نهایت موفق نخواهید شد. ما در همه چیز بد هستیم قبل از اینکه در آن خوب باشیم.

۸٫ از یادگیرنده بزرگسال بودن بهره ببرید.

با افزایش سن، احتمال اینکه یک قدم به عقب برداریم و تصویر بزرگ را ببینیم، بیشتر می شود. با افزایش سن، بیشتر از زمانی که جوانتر بودیم، جزئیات رویدادها را فراموش می کنیم. در عین حال، ما یک کار عالی برای استخراج نکته یا موضوع کلی همان رویدادها انجام می دهیم. در حالی که کودکان خردسال مهارت‌های جدید را راحت‌تر به دست می‌آورند، اما در دیدن تصویر بزرگ و کنترل تکانه‌های خود نیز مشکل بیشتری دارند.

درس خواندن این است که برای تیز نگه داشتن ذهن خود در سنین بالاتر، باید در چالش های جدید شرکت کنیم. یادگیرندگان مادام العمر از تحت فشار قرار دادن خود برای توسعه مهارت های جدید رضایت زیادی کسب می کنند.

نویسنده:

دکتر سعیده عزیز محمدی

جهت دریافت خدمات روان شناسی و مشاوره لطفا یا شماره تماس های ۰۹۰۱۰۱۳۴۶۸۴ و ۰۲۱۸۸۰۱۵۹۷۸ تماس حاصل فرمایید.