ارتباط بهتر با همسر : راهکار ها

 ارتباط بهتر با همسر : راهکار ها از اختلافات به عنوان فرصتی برای برقراری ارتباط با همسرتان، استفاده کنید. وارد گفتگو شوید و سعی کنید شریک زندگی خود را درک کنید. هنگامی که از احساس او در مورد چیزی سوال می کنید، ذهنی باز و نگرشی محترمانه داشته باشید. قبل از اینکه افکارتان را به […]


 ارتباط بهتر با همسر : راهکار ها

از اختلافات به عنوان فرصتی برای برقراری ارتباط با همسرتان، استفاده کنید.

وارد گفتگو شوید و سعی کنید شریک زندگی خود را درک کنید. هنگامی که از احساس او در مورد چیزی سوال می کنید، ذهنی باز و نگرشی محترمانه داشته باشید. قبل از اینکه افکارتان را به اشتراک بگذارید به او فرصت دهید تا صحبت کند. ارتباط موثر، ازدواج شما را بسیار قوی تر خواهد کرد. برای مثال، ممکن است از همسرتان بشنوید که ناامید و خسته است. در این صورت بهتر است بگویید: “من نمی دانستم که چنین احساسی داری. چه کمکی می توانم برایت انجام دهم؟” هنگام صحبت با همسرتان از لحن آرامی استفاده کنید و حالت تدافعی به خود نگیرید. اجازه دهید بدون وقفه صحبت کنند و به دنبال راه هایی برای سازش باشید.

 

قبل از اینکه چیزی آزاردهنده بگویید، جلوی خودت را بگیرید و کمی صبر کنید.

در هنگام دعوا، خود را آرام نگه دارید تا چیزی نگویید که بعدا باعث پشیمانی تان شود. اگر احساس ناراحتی می کنید، چیزی نگفتن، سخت است اما مهم است که در عصبانیت واکنش نشان ندهید. قبل از بازگشت، به یکدیگر فرصت دهید تا اختلافات خود را حل و فصل کنید. خواهید دید که لطافت یا رفتار محترمانه، آسانتر است. می توانید چیزی شبیه به این بگویید: “در حال حاضر واقعا نمی توانم در مورد این موضوع صحبت کنم. به کمی زمان نیاز دارم تا به همه چیز فکر کنم. این امر به ایجاد مرزهایی سالم در رابطه شما با همسرتان موثر است. ممکن است هر دوی شما موافق باشید که نام بردن از یکدیگر یا انجام حملات شخصی در هنگام دعوا ممنوع است. تعیین مرزهای سالم می تواند بدون آسیب رساندن به احساسات یکدیگر، برقراری ارتباط را آسان تر کند.

 

وقتی همسرتان اشتباه می کند، او را ببخشید.

برای  ارتباط بهتر با همسر همسرتان را به عنوان هم تیمی خود در نظر بگیرید—شما در حال رقابت با یکدیگر نیستید. اگر کاری انجام داده که شما را ناراحت کرده است، صادقانه در مورد آن بحث کنید و او را ببخشید. بسیار مهم است که هر دوی شما با هم به سمت جلو حرکت کنید، به جای اینکه سعی کنید طرف مقابل را به کنار بزنید یا تنبیه کنید. حتی گفتن یک جمله ساده مانند «من از این اتفاق ناامید هستم، اما دوستت دارم و تو را می بخشم» به همسرتان می تواند به او نشان دهد که چقدر به او اهمیت می دهید و با او همراه هستید.

 

 

همسرتان را حمایت و تشویق کنید.

به آنچه که شریک زندگی شما نیاز دارد توجه کنید، به حرفهایش گوش دهید و در کنار همسرتان باشید. خودتان را تشویق‌کننده همسرتان بدانید – او باید احساس کند که می‌تواند در زندگی خود تغییراتی ایجاد کند و موفق خواهد شد. همسر شما ممکن است در شغلی که دوست ندارد دچار مشکل شده باشد. به آنچه آنها می گویند گوش دهید و احساس آنها را تأیید کنید تا احساس حمایت کنند. به عنوان مثال می توانید به او بگویید، “به نظر می رسد واقعاً احساس خستگی می کنید. فکر می کنید چه چیزی می تواند به شما کمک کند؟” گاهی اوقات، همسرتان فقط نیاز دارد که شما در کنارش باشید و به حرفهایش گوش کنید و همینقدر هم برای برایش خوب است. میتوانید بگویید: “اگر می خواهید با کسی سخن بگویید و درد دل کنید، من همیشه اینجا هستم.”

 

قدر همسرتان را به خاطر شخصیتی که دارد، بدانید.

آنچه را که در مورد همسرتان دوست دارید به خودتان یادآوری کنید. روی کارهای کوچکی که انجام می دهند و باعث عصبانیت شما می شود فکر نکنید یا بیشتر روی موارد منفی تمرکز نکنید. به یاد داشته باشید، همسر شما کامل نیست، اما چیزهایی وجود دارد که شما کاملاً در مورد او دوست دارید. به عنوان مثال، ممکن است این عمل شما را آزار دهد که همیشه جوراب‌های کثیفش را جمع می‌کنید، اما به جای اینکه اجازه دهید این موضوع شما را آزار دهد، به خودتان یادآوری کنید که از همه کارهای همسرتان نفرت ندارید. به علاوه، می دانید که شما نیز عادت هایی دارید که همسرتان را نیز آزار می دهد.

برای مراقبت از خود وقت بگذارید.

روی خوشبختی خودتان کار کنید و با خودتان مهربان تر باشید. اگر با خودتان مهربان نباشید، برقراری ارتباط موثر با همسرتان سخت است. استراحت کنید تا بتوانید بر نیازها و خواسته‌های خود تمرکز کنید. مراقبت از خود می تواند به معنای خوردن غذای مغذی تر، وقت گذاشتن برای خواندن یک کتاب خوب، بیرون رفتن برای دویدن یا ملاقات با دوستان باشد. نکته این است که کاری را انجام دهید که باعث شود احساس خوشحالی و احساس بهتری نسبت به خودتان داشته باشید.

لطفا جهت دریافت خدمات روان شناسی و مشاوره با شماره های ۰۹۰۱۰۱۳۴۶۸۴ و ۰۲۱۸۶۰۱۵۵۹۱ تماس حاصل فرمایید.