احساس خوشبختی پس از ازدواج

احساس خوشبختی پس از ازدواج عاشق شدن به نظر می رسد که بدون هیچ تلاشی اتفاق می افتد ولی عاشق ماندن و زندگی توام با عشق پس از ازدواج ممکن است کمی سخت است. زمانیکه شما و همسرتان به اولین روابطتان در گذشته فکر می کنید ممکن است این اکنون روابط خود را سخت تر […]


احساس خوشبختی پس از ازدواج

عاشق شدن به نظر می رسد که بدون هیچ تلاشی اتفاق می افتد ولی عاشق ماندن و زندگی توام با عشق پس از ازدواج ممکن است کمی سخت است. زمانیکه شما و همسرتان به اولین روابطتان در گذشته فکر می کنید ممکن است این اکنون روابط خود را سخت تر بدانید. باید دانست که برای داشتن احساس عشق و آرامش به صورت مادام العمر باید تلاش لازم را در جهت حفظ رابطه داشته باشید. در اینجا توصیه هایی در این جهت وجود دارد:

انتظار این را داشته باشید که روزی ماه عسل به پایان برسد. به خاطر داشته باشید احساسی که اولین بار نسبت به کسی داشته اید تا ابد ادامه نخواهد داشت. بعد از اینکه شور و شوق اولیه فروکش شد شما باید برای حفظ رابطه بهتر کمی بیشتر تلاش کنید. این را بدانید که پایان دوران ماه عسل قرار نیست اتفاق بدی بیفتد بلکه قدمی جدی تر در رابطه تان خواهد بودو اکنون وقت آن است که همسرتان ر ا بشناسید و یک رابطه عاطفی بلند مدت را شکل دهید.

هر دو شما باید به یکدیگر فضای شخصی بدهید. به عبارتی به فضای خصوصی یکدیگر احترام بگذارید. خیلی مهم است که زمانی را به صورت جداگانه و بدون همسرتان به علایق و اهداف شخصی تان اختصاص دهید. گذراندن وقت زیاد با شریک زندگی تان می تواند مشکلات زیادی را در رابطه ایجاد کند. اگر همه وقتتان را با همسرتان بگذرانید پس انتظار کیفیت رابطه در کنار او را نداشته باشید. مطمئن شوید که برای فعالیتهای جداگانه تان برنامه ریزی لازم را دارید و همانگونه که رابطه تان ادامه می یابد استقلال فردی خود را حفظ کنید. یک شب و یا یک روز در هفته را به جاهایی اختصاص دهید که هر دو شما چیزی مشترک یا دوستانی مشترک دارید.

در عین حال زمانی را برای با هم بودن به صورتی که تنها خودتان حضور دارید، در نظر بگیرید. درست است که بسیار اهمیت دارد که زمانی دور از همسرتان باشید، اما در کنار هم بودن نیز بسیار مهم است. روزانه زمانی را به گذراندن وقت با همسرتان اختصاص دهید، می تواند خوردن وعده های غذایی، شام یا پیاده روی شبانه باشد. زمانی را به کارهای مورد علاقه جفتتان بپردازید همانند زمانی که تازه با یکدیگر آشنا شده بودید. برای مثال شما می توانید به سینما بروید یا پیاده روی کنید و یا به یک موزه بروید.

در کنار این مسئله سعی کنید که همیشه قدردان یکدیگر باشید. عشق ممکن است در رابطه محو و نابود شود اگر یکی از دو نفر احساس قدردانی از جانب طرف مقابلش نکند. مطمئن شوید که شما نسبت به آنچه او شایستگی را دارد به طور معمول، قدردانی می کنید. صادق باشید و مطمئن شوید که چیزی که عنوان می کنید درباره او باشد نه خودتان. برای مثال شما ممکن است به او بگویید که قدردان او هستید به خاطر اینکه شنونده خوبی است یا اینکه او را به خاطر همه چیزهای مثبتی که در راه بازگشت کار به منزل گفته، ستایش می کنید.

برای اطمینان از یک رابطه عاشقانه بلند مدت باید نسبت به یکدیگر حس اعتماد متقابل داشته باشید. ایجاد اعتماد نیازمند این است که شما و همسرتان نسبت به یکدیگر منعطف باشید، به وعده هایتان عمل کنید و خطوط ارتباطی تان را باز نگه دارید. هر زمان که شما به همسرتان اعتماد کنید تا چیزی را پیش خود نگه دارد یا حرفی را با او در میان بگذارید، یک شانس به همسرتان می دهید تا حرف شما را بپذیرد و اعتماد بیشتری نسبت به شما به دست آورد. برای مثال اگر همسرتان در پرداخت قبض برق فردی مسئولیت پذیر است، مرتبا به او برای انجام آن یادآوری نکنید. اگر او این کار را انجام می دهد پس شما می توانید احساس راحتی بیشتری در جهت اعتماد نسبت به کارهای بزرگتر به او داشته باشید.

باید بدانید که مسائلی را باید با او در میان بگذارید. همانگونه که رابطه تان رو به جلو می رود میتوانید محدوده بیشتری را به رابطه تان اضافه کنید با به اشتراک گذاشتن چیزهایی که تاکنون به همسرتان نگفته اید. به همسرتان درباره ترسها، آرزوها و رویاهایتان برای آینده بگویید و از او نیز درباره این مسائل بپرسید. نسبت به چیزهایی که او با شما در میان می گذارد، پذیرا باشید حتی اگر به نظرتان جالب نباشد و یا انجام دادن آنها برای شما جذابیتی نداشته باشد.

در عین حال که به او توجه می کنید، از خودتان نیز به خوبی مراقبت کنید. جذابیت فیزیکی در رابطه همه چیز نیست اما بسیار مهم است که شما ظاهری خوب داشته باشید و احساس سلامتی کنید. مطمئن شوید که نیازهای اولیه و اساسی خود را تأمین می کنید. مانند رژیم غذایی، ورزش، خواب مناسب، و تفریح بنابراین وقتی با همسرتان هستید شما احساس می کنید که خوب به نظر می رسید و احساس خوبی دارید.

برای بهتر شدن رابطه تان بهتر است که سنتهایی را به وجود بیاورید. داشتن سنتهای مشترک یکی از بهترین راهها برای تقویت کردن رابطه شما با همسرتان است. با همسرتان طوفانی ذهنی داشته باشید تا برخی سنتهایی را ایجاد کنید که باعث قوی شدن رابطه تان شود. برخی سنتها زمانی شکل می گیرد که نتیجه عشق و نفرت بالغانه شما باشد. برای مثال ممکن است هر دو شما از دیدن فیلمهای اسکار لذت ببرید پس این سنت را شروع می کنید که برنامه ای برای تماشای فیلمهای اسکار تشکیل می دهید به گونه ای که هر دو شما این جریان را پوشش می دهید و به یکدیگر جایزه می دهید.

لطفا جهت دریافت خدمات روان شناسی و مشاوره با شماره های ۰۹۰۱۰۱۳۴۶۸۴ و ۰۲۱۸۶۰۱۵۵۹۱ تماس حاصل فرمایید.