بررسی ۷ مرحله غم و اندوه مرتبط با طلاق و جدایی: اگر در شرف طلاق و جدایی هستید، پیشنهاد می کنم که این مطلب را بخوانید.

بررسی هفت مرحله غم و اندوه مرتبط با طلاق و جدایی: اگر در شرف طلاق و جدایی هستید پیشنهاد می کنم این مطلب را بخوانید.

غم و اندوه مرتبط با طلاق غم و اندوه مرتبط با طلاق: طلاق هیچکس یکی نیست همه ما با هم متفاوت هستیم و طلاق به طرق مختلف بر ما تأثیر می گذارد. اما شرایط شما و شرایط جدایی شما هر چه که باشد، مطمئناً درجاتی از احساسات را احساس خواهید کرد، خواه استرس، عصبانیت، ترس […]


غم و اندوه مرتبط با طلاق

غم و اندوه مرتبط با طلاق: طلاق هیچکس یکی نیست همه ما با هم متفاوت هستیم و طلاق به طرق مختلف بر ما تأثیر می گذارد. اما شرایط شما و شرایط جدایی شما هر چه که باشد، مطمئناً درجاتی از احساسات را احساس خواهید کرد، خواه استرس، عصبانیت، ترس یا از دست دادن. دانستن اینکه احساساتی که احساس می کنید طبیعی هستند و دیگران در موقعیت شما تجربه می کنند می تواند کمک کند. ژان پوپ، MA، LPC، NCC  در مقاله‌ای برای وب‌سایت مشاوران و پزشکان حرفه‌ای بیان می‌کند که هنگام طلاق، نوعی از دست دادن را تجربه می‌کنید و طبیعی است که در این از دست دادن غمگین شوید. رابطه ای که انتظار داشتید تا ابد ادامه داشته باشد و برای آینده ای که برنامه ریزی کرده بودید اما اکنون اتفاق نخواهد افتاد. اگرچه همه یا حتی هیچ یک از مراحل را تجربه نخواهند کرد، اما دانستن اینکه این مراحل چگونه کار می‌کنند و چه زمانی و چه زمانی آن‌ها را تجربه می‌کنید، مفید است.

مرحله انکار در روند جدایی

هنگامی که برای اولین بار تصمیم به طلاق می گیرید، یا این تصمیم به شما محول می شود، ممکن است طوری رفتار کنید که انگار هیچ اتفاقی نیفتاده است. شما ممکن است به زندگی عادی خود ادامه دهید، به روال عادی خود ادامه دهید و از باور واقعیت آنچه در زندگی شما می گذرد خودداری کنید. این مرحله همچنین ممکن است با احساس شوک یا بی حسی نسبت به آنچه اتفاق افتاده است مشخص شود، و اگر چه شما ظاهری عادی دارید، در واقع ممکن است فقط در حال انجام حرکات باشید.

مرحله درد و ترس در روند طلاق

شما در حال گذر از یک تغییر عظیم در زندگی خود هستید. ممکن است از طرف شخصی که در دنیا بیشتر به آن اعتماد دارید به شدت آسیب دیده باشید، یا ممکن است مجبور شده باشید که ازدواجی که برای آن سخت کار کرده اید، به نتیجه نمی رسد. همانطور که انکار از بین می رود، واقعیت وضعیت شما شروع به غرق شدن می کند. شما به دلیل از دست دادن ازدواج خود احساس درد خواهید کرد و از آنچه در آینده در انتظار شماست ترس خواهید داشت.

شما در حال گذر از یک تغییر عظیم در زندگی خود هستید.

با از دست دادن ازدواج خود احساس درد خواهید کرد و از آنچه در آینده در انتظار شماست ترس خواهید داشت.

مرحله احساس خشم در مسیر طلاق

شما به دنبال کسی هستید که برای این اتفاق وحشتناکی که در زندگی شما رخ می دهد سرزنش کنید. شما می توانید عصبانیت قابل توجیهی نسبت به همسر سابق خود داشته باشید. یا ممکن است نسبت به همسر، پدر و مادر، دوستان و حتی فرزندان عصبانی شوید. در حالی که احساس درجاتی از خشم طبیعی است، اگر احساسات شما خارج از کنترل به نظر می رسد یا علیه افراد نامناسب، به ویژه فرزندانتان، هدایت می شود، باید از متخصص کمک بگیرید. همچنین ممکن است مجبور شوید با خشم دیگران کنار بیایید – فرزندانتان این احساسات را خواهند داشت و ممکن است شما را به خاطر از هم پاشیدگی خانواده سرزنش کنند، یا اگر شما باعث طلاق شده اید ممکن است همسر سابقتان از دست شما عصبانی شود.

شما به دنبال کسی هستید که برای این اتفاق وحشتناکی که در زندگی شما رخ می دهد سرزنش کنید.

یا ممکن است نسبت به همسر، پدر و مادر، دوستان و حتی فرزندان عصبانی شوید.

مرحله چانه زنی در طی جدایی و طلاق

طبیعی است که سعی کنید با چانه زنی، چه با همسر سابق و چه با خودتان، از پایان یک ازدواج اجتناب ناپذیر جلوگیری کنید.

ممکن است قول دهید که رفتارهای خاصی را تغییر دهید، اگر شانس دیگری داشته باشید. این به این دلیل است که شما می‌خواهید تلاش کنید و دردی را که احساس می‌کنید متوقف کنید و همچنین می‌توانید تلاشی برای پس گرفتن کنترل بر موقعیت باشد.

مرحله احساس گناه در روند طلاق

طلاق شما ممکن است تقصیر شما نباشد.

به همین ترتیب، ممکن است نتوانید تقصیر را مستقیماً به گردن سابق خود بیاندازید. با این حال، در این مرحله طبیعی است که به این فکر کنید که چگونه می توانستید کارها را متفاوت انجام دهید، چگونه می توانستید از موقعیت ها جلوگیری کنید و ازدواج خود را به نتیجه برسانید. در این مرحله تلاشی که در ازدواج انجام دادیم و رفتارمان را زیر سوال می بریم. این می تواند منجر به نیاز شدید به عقب برگرداندن ساعت برای بهبود اوضاع شود.

طلاق شما ممکن است تقصیر شما نباشد.

با این حال، در این مرحله طبیعی است که به این فکر کنید که چگونه می توانستید کارها را متفاوت انجام دهید، چگونه می توانستید از موقعیت ها جلوگیری کنید و ازدواج خود را به نتیجه برسانید.

مرحله افسردگی در طلاق و جدایی

احساس افسردگی در هنگام طلاق کاملاً طبیعی است.

ممکن است خوابیدن برای شما سخت باشد، حتی اگر از نظر جسمی و ذهنی خسته هستید. ممکن است اشتهای خود را از دست بدهید یا پرخوری کنید. کوتاه مزاج بودن و تندخو بودن با نزدیکانتان نیز طبیعی است. به یاد داشته باشید که دیگران نیز ممکن است چنین احساسی داشته باشند، به ویژه هر کودکی که درگیر است. اگر این علائم بسیار شدید به نظر می‌رسند یا برای مدت طولانی در شما یا فرزندانتان ادامه می‌یابند، به دنبال کمک از مشاور و روان شناس باشید.

مرحله پذیرش در روند طلاق

در یک نقطه شما شروع به پذیرش موقعیت خواهید کرد. متوجه خواهید شد که زندگی تغییر کرده است و دیگر به حالت قبل برنمی گردد. با وجود این، شما احساس خوبی دارید و می دانید که می توانید ادامه دهید. این قدرت را در آغوش بگیرید و به خود اجازه دهید به توانایی خود در انعطاف پذیری، مقابله و زنده ماندن باور داشته باشید. شما می دانید که می توانید یک زندگی جدید را شروع کنید، و اگرچه ممکن است ترسناک به نظر برسد، اما تجربه مواردی که پشت سر گذاشته اید به شما کمک می کند تا ادامه دهید.

می‌دانید که می‌توانید زندگی جدیدی را شروع کنید، و اگرچه ممکن است ترسناک به نظر برسد، تجربیاتی که پشت سر گذاشته‌اید به شما کمک می‌کند تا ادامه دهید.