جدایی و طلاق: اگر شریک زندگی شما می خواهد که از هم جدا شوید، اما شما نمی خواهید چه اقداماتی بایستی انجام بدهید؟

جدایی و طلاق: اگر شریک زندگی شما می خواهد از هم جدا شوید، اما شما نمی خواهید چه کار کنید؟

جدایی و طلاق جدایی و طلاق: بگذار بروند؛ آنها شما را عقب نگه می دارند حتی اگر از میل به رشد و تغییر حمایت می کنید، ممکن است پذیرش زمانی که یک شریک به یک رابطه پایان می دهد دشوار باشد. اگر شریک زندگی شما هنوز روی حصار است، مشاوره را پیشنهاد دهید. درمان فردی […]


جدایی و طلاق

جدایی و طلاق: بگذار بروند؛ آنها شما را عقب نگه می دارند

حتی اگر از میل به رشد و تغییر حمایت می کنید، ممکن است پذیرش زمانی که یک شریک به یک رابطه پایان می دهد دشوار باشد.

اگر شریک زندگی شما هنوز روی حصار است، مشاوره را پیشنهاد دهید. درمان فردی می تواند محل خوبی برای شروع باشد.

مهارت های مقابله ای از جمله پرورش دیدگاه واقع بینانه از رابطه، سوگواری، و باز بودن برای ایده آینده بهتر می باشد.

در زمان‌های مختلف زندگی، احساس بی‌قراری، نارضایتی یا آزردگی طبیعی است. به خصوص زمانی که در جاده یک دوشاخه وجود دارد یا اگر شرایط در حال تغییر است، ممکن است مسیر زندگی یا اولویت های خود را زیر سوال ببرید. حتی برخی افراد به دلیل احساس نارضایتی مبهم تصمیم به ترک یک رابطه طولانی مدت می گیرند.

اگر شما در حال دریافت این هستید، ممکن است بیقراری یا دوگانگی شریکتان را مشاهده کرده باشید و حتی ممکن است از تمایل او برای رشد یا یک مسیر جدید حمایت کنید. اما وقتی شریک زندگی شما تصمیم گرفته است که شما دو نفر باید راه خود را جداگانه طی کنید، ممکن است از آن مسیر حمایت نکنید!

اگر شریک زندگی شما هنوز روی حصار است، مشاوره را پیشنهاد دهید. ممکن است برای مشاوره زوجین درخواست شود، اما اغلب، مشاوره فردی به عنوان یک مکان خوب برای شروع توصیه می شود. چرا؟ زیرا هر یک از شما احتمالاً قبل از اینکه بتوانید روی قسمت های مشترک کار کنید، باید کمدهای خود را تمیز کنید. اگر شریک زندگی شما نمی خواهد، اما شما می خواهید، آن را دنبال کنید. همانطور که کیفیت زندگی شما بهبود می یابد، کیفیت رابطه شما نیز می تواند بهبود یابد. و حتی اگر شریک زندگی شما همچنان ترک کند، با مشاوره بهتر از بدون آن خواهید بود.

اگر شریک زندگی شما متقاعد شده است که باید برود، در اینجا چند استراتژی وجود دارد که باید آنها را امتحان کنید. توجه داشته باشید، این در مورد تغییر شریک زندگی شما نیست، بلکه در مورد تغییر فردی است که بر روی او کنترل دارید – شما.

دیدگاهی واقع بینانه از رابطه و تعاملات خود ایجاد کنید.

مطمئناً، شما روی مسائل مثبت تمرکز می کنید، به همین دلیل است که نمی خواهید رابطه را از دست بدهید. اما از آنجایی که شریک زندگی شما روی نکات منفی تمرکز می کند، باید به نکات منفی نیز نگاه کنید. و با این حال، چه می شود اگر شما ریاضی را انجام دهید و موارد مثبت همچنان از منفی ها بیشتر باشد؟ این فقط برای شما صادق است.

برای شریک زندگی شما، چیزی در داخل در حال وقوع است که ظاهرا باعث می شود بهترین گزینه را ترک کند. پذیرش این واقعیت به شما کمک می کند تا به این ایده فکر کنید که در دراز مدت، جدایی و طلاق می تواند برای شما نیز بهترین باشد.

در مورد توانایی همسرتان برای ماندن واقع بین باشید

اگر در راه خروج هستند، یا اگر رفته اند، آشکارا از تمایل خود برای انجام رشد شخصی لازم برای ماندن دست کشیده اند. و آخرین چیزی که می خواهید این است که با کسی باشید که تمایلی به نزدیک شدن به شما ندارد و در عوض می خواهد از هم جدا شود. شما لایق بهتری هستید

غصه خوردن و سوگواری

جدایی و طلاق می تواند ضایعه ای ویرانگر باشد، به خصوص اگر مدت طولانی با هم بوده اید یا تصور می کنید که بقیه زندگی خود را با هم بگذرانید. شما وابسته هستید و ناراحتی دلبستگی شما می تواند عمیق باشد. پیوند شما ممکن است جنبه های مختلفی از جمله عاطفی، جنسی، جسمی، اجتماعی، مالی، آموزشی، شغلی، فکری و خانوادگی داشته باشد.

ممکن است شما با هم یک فرزند بزرگ کنید یا یک حیوان خانگی محبوب را به اشتراک بگذارید. ممکن است عواقب زیادی وجود داشته باشد و تنظیمات گسترده ای انجام شود. و از آنجایی که دلبستگی از نظر بیولوژیکی سیمی است، هیچ میانبری وجود ندارد. شما به سادگی باید بپذیرید که پریشانی شما باید مسیر خود را طی کند. غم شما ممکن است مانند یک گودال بی انتها باشد و ممکن است نگران باشید که هرگز از آن خارج نخواهید شد.

اما با ابراز غم و اندوه خود – خواه غوطه ور شدن در احساسات و/یا پرش به عمل – دریافت حمایت از دیگران (از جمله مشاوره) و تمرکز بر مراقبت از خود، به مرور زمان غم و اندوه شما را قادر می سازد تا آنچه را که ممکن است بوده است، رها کنید. و آنچه هست را بپذیر و همانطور که با همه تغییرات وفق می‌دهید، پریشانی شما فروکش می‌کند و شما جدید ظاهر می‌شوید.

به روی ایده آینده بهتر باز باشید.

به خصوص زمانی که در غم و اندوه هستید، تصور آینده بهتر یا حتی خواستن آن سخت است. اما زندگی به سادگی اینگونه است. تغییر اجتناب ناپذیر است و همیشه فرصتی برای رشد و بهبود است. با بسته شدن یک در، در دیگری باز می شود.

اکنون، می توانید تصمیم بگیرید که به درهایی که در حال بسته شدن هستند ضربه بزنید و می توانید درهایی را که در حال باز شدن هستند نادیده بگیرید. اما با انجام این کار، به جای پذیرش آنچه هست، بر بازیابی آنچه که ممکن است بوده است تمرکز کنید. و شما انتخاب می کنید که گیر کرده و خود را به آینده ای ببندید که می تواند بسیار بهتر از آن چیزی باشد که تصور می کردید.

به یاد داشته باشید که شما واقعیت خود را با تمرکز بر روی آن ایجاد می کنید

اگر به بدبختی خود و این تصور که آینده شما بدتر خواهد بود و محکوم به فنا هستید، چسبیده اید، یک زندگی بدبخت ایجاد می کنید. در عوض، مشترک قدرت تفکر مثبت شوید. شما ممکن است در این مورد شک داشته باشید، به خصوص اگر توسط افراد منفی بزرگ شده باشید و/یا توسط افراد تحت ستم احاطه شده باشید.

و اگر ضربه ای التیام نیافته داشته باشید، با آن مبارزه خواهید کرد از جمله اختلالات عاطفی، مثلاً، ممکن است احساس بی ثباتی کنید، ایده مثبت اندیشی را مسخره کنید، یا در باور اینکه نوری در انتهای تونل برای شما وجود دارد مشکل دارید، یا احساس نمی کنید نمی توانید روی آن حساب کنید. نتایج مثبت همچنین ممکن است احساس کنید که ارتباط خود را با خود و دیگران قطع کرده‌اید و این امر باعث می‌شود که بدانید واقعاً چه می‌خواهید و دریافت حمایت دشوارتر شود.

مجدداً، مشاوره فردی، شاید شامل درمان مبتنی بر مغز برای تروما، ممکن است کلیدی برای شما باشد که بتوانید بهترین زندگی خود را داشته باشید. تو متوجهش شدی!

لطفا جهت دریافت خدمات روان شناسی و مشاوره با شماره های ۰۹۰۱۰۱۳۴۶۸۴ و ۰۲۱۸۶۰۱۵۵۹۱ تماس حاصل فرمایید.