نکات مشاوره ای در راستای چگونگی رفع رنجش در زندگی مشترک

نکاتی در مورد چگونگی رفع رنجش در زندگی مشترک رفع رنجش در زندگی مشترک رفع رنجش در زندگی مشترک یا هر رابطه طولانی مدت قاتل خاموشی است که بقای رابطه شما را تهدید می کند. در اینجا چند نکته برای به نتیجه رساندن ازدواج شما وجود دارد، اگر عصبانیت رابطه شما را خراب می کند. زمانی که می خواهید بخشش را در روابط تمرین کنید و زخم های خیانت را التیام بخشید، خودتنظیمی و مدیریت احساسات بسیار مهم است. بدانید که بخشش در روابط مساوی با چشم پوشی از رفتار بد همسر خیانتکارتان نیست. برعکس، بخشش در روابط نشان‌دهنده رشد زوجین و آینده‌ای عاری از رنجش و عصبانیت است. از کناره گیری عاطفی و فیزیکی خودداری کنید و قدمی رو به جلو بردارید تا همدلی، محبت و عادات ارتباطی سالم را در رابطه خود بپذیرید. اجازه ندهید که منفی بافی چروک شود و بار شما را کاهش دهد. تداوم بخشش در روابط بر بهبودی در یک دوره کوتاه‌تر از طریق عدم نگه داشتن احساسات آسیب دیده برای مدت طولانی متمرکز است. نگه داشتن کینه در یک رابطه نشان دهنده تنبیه خود و نه فقط همسرتان است. بنابراین، اسیر احساسات منفی خود نباشید. مهمتر از همه، اذعان به اینکه رابطه شما دارای شکاف است و پتانسیل ایجاد خرابی در رابطه شما را دارد، برای تمرین بخشش رابطه و شروع دوباره بسیار مهم است. از این وصله ناهموار به عنوان سکوی پرشی برای تعمیق ارتباط خود با همسرتان و ایجاد سبک دلبستگی سالم استفاده کنید.

رفع رنجش در زندگی مشترک رفع رنجش در زندگی مشترک یا هر رابطه طولانی مدت قاتل خاموشی است که بقای رابطه شما را تهدید می کند. در اینجا چند نکته برای به نتیجه رساندن ازدواج شما وجود دارد، اگر عصبانیت رابطه شما را خراب می کند. زمانی که می خواهید بخشش را در روابط تمرین […]


رفع رنجش در زندگی مشترک

رفع رنجش در زندگی مشترک یا هر رابطه طولانی مدت قاتل خاموشی است که بقای رابطه شما را تهدید می کند.

در اینجا چند نکته برای به نتیجه رساندن ازدواج شما وجود دارد، اگر عصبانیت رابطه شما را خراب می کند.

زمانی که می خواهید بخشش را در روابط تمرین کنید و زخم های خیانت را التیام بخشید، خودتنظیمی و مدیریت احساسات بسیار مهم است.

بدانید که بخشش در روابط مساوی با چشم پوشی از رفتار بد همسر خیانتکارتان نیست. برعکس، بخشش در روابط نشان‌دهنده رشد زوجین و آینده‌ای عاری از رنجش و عصبانیت است.

از کناره گیری عاطفی و فیزیکی خودداری کنید و قدمی رو به جلو بردارید تا همدلی، محبت و عادات ارتباطی سالم را در رابطه خود بپذیرید.

اجازه ندهید که منفی بافی چروک شود و بار شما را کاهش دهد. تداوم بخشش در روابط بر بهبودی در یک دوره کوتاه‌تر از طریق عدم نگه داشتن احساسات آسیب دیده برای مدت طولانی متمرکز است.

نگه داشتن کینه در یک رابطه نشان دهنده تنبیه خود و نه فقط همسرتان است. بنابراین، اسیر احساسات منفی خود نباشید.

مهمتر از همه، اذعان به اینکه رابطه شما دارای شکاف است و پتانسیل ایجاد خرابی در رابطه شما را دارد، برای تمرین بخشش رابطه و شروع دوباره بسیار مهم است. از این وصله ناهموار به عنوان سکوی پرشی برای تعمیق ارتباط خود با همسرتان و ایجاد سبک دلبستگی سالم استفاده کنید.

سوالات متداول

۵ مرحله بخشش چیست؟

اساساً پنج مرحله بخشش وجود دارد که در مورد روابط وجود دارد.

مدت زمانی که برای گذراندن آنها طول می کشد برای همه متفاوت است و برخی افراد ممکن است نتوانند دیگران را ببخشند. با این حال، شما باید تلاش کنید زیرا اگر این کار را نکنید می توانید به خود و دیگران صدمه بزنید.

۱٫ به اتفاقی که افتاده فکر کنید

وقتی برای اولین بار متوجه می شوید که چه اتفاقی افتاده است، ممکن است ندانید به چه چیزی فکر کنید. با این حال، اشکالی ندارد که برای پردازش تمام اطلاعاتی که دریافت می کنید، وقت بگذارید. به آن فکر کنید تا زمانی که شما را تحت تأثیر قرار ندهد.

۲٫ طرف دیگر آن را در نظر بگیرید

ممکن است از دست همسرتان به خاطر کارهایش عصبانی باشید، اما طرف او را در نظر بگیرید.

در مورد همه چیزهایی که ممکن است اتفاق افتاده باشد تا آنها را در تنگنا قرار دهد فکر کنید. این می تواند به شما کمک کند خود را به جای آنها قرار دهید، جایی که می توانید اشتباهات خاصی را درک کنید.

۳٫ تغییراتی که باید ایجاد کنید را تعیین کنید

بعد از اینکه به هر دو طرف فکر کردید، در نظر بگیرید که بعداً چه کاری می خواهید انجام دهید.

آیا باید با شریک زندگی خود مستقیم تر رفتار کنید؟ آیا باید برای تقسیم بار اقداماتی انجام دهید تا همسرتان غرق نشود؟ هر کاری که تصمیم بگیرید انجام دهید می تواند تعیین کند که چقدر در رابطه خود احساس امنیت می کنید.

۴٫ آن را فراموش کنید

در مقطعی لازم است آنچه را که اتفاق افتاده فراموش کنیم.

فراموش کردن می تواند چیزی باشد که به آن نیاز دارید تا بتوانید به جلو حرکت کنید. ممکن است برای سلامتی شما خوب نباشد اگر تا آخر عمر نگران تخلفی باشید که بتوانید آن را پردازش کرده و ادامه دهید.

۵٫ به زندگی خود ادامه دهید

هنگامی که برای حرکت آماده شدید، ادامه دهید و آن را انجام دهید.

تصمیم بگیرید که آیا می خواهید در رابطه فعلی خود بمانید و آن را حل کنید یا کار دیگری انجام دهید. فقط مطمئن باشید که زمان لازم را برای گرفتن بهترین تصمیم برای خود اختصاص داده اید و هیچ کاری عجولانه انجام ندهید که ممکن است پشیمان شوید.

نتیجه

بهترین کار این است که در یک رابطه زمانی که به این فکر می کنید که چگونه دوست پسرتان شما را ببخشد احتمالاً بخشش داشته باشید. راه های زیادی برای انجام این کار وجود دارد، چه شما فردی باشید که طلب بخشش می کند و چه کسی که بخشش می کند.

در هر صورت، صحبت با یک درمانگر برای مشاوره بیشتر و تکیه بر دیگران برای شنیدن دیدگاه های مختلف ممکن است مفید باشد.

همچنین باید تمام زمانی را که نیاز دارید برای پردازش احساسات خود اختصاص دهید و تصمیم بگیرید که چه کاری انجام دهید، زیرا ممکن است در ابتدا احساس کنید که همسرتان مستحق بخشش نیست. در نظر داشته باشید که آیا آنها شما را ببخشند و این را در حین کشف چیزها در نظر داشته باشید.

لطفا جهت دریافت خدمات روان شناسی و مشاوره با شماره تماس های ۰۹۰۱۰۱۳۴۶۸۴ و ۰۲۱۸۸۰۱۵۹۷۸ تماس حاصل فرمایید.

نویسنده:

شیما حاجی شفیعی