چرا بسیاری از زنان، مردان قدبلند را ترجیح می دهند؟

چرا بسیاری از زنان مردان قدبلند را ترجیح می دهند؟

مردان قدبلند مردان قدبلند: و چرا شخصیت هنوز مهم است؟ یک مطالعه نشان داد که مردان بیشتر از شریک زن سه اینچ کوتاهتر از آنها راضی هستند، اما زنان ترجیح می دهند هشت اینچ کوتاهتر باشند. تحقیقات نشان می دهد که بسیاری از مردان و زنان کوتاه قد از قد خود ناراضی هستند. بسیاری از […]


مردان قدبلند

مردان قدبلند: و چرا شخصیت هنوز مهم است؟

یک مطالعه نشان داد که مردان بیشتر از شریک زن سه اینچ کوتاهتر از آنها راضی هستند، اما زنان ترجیح می دهند هشت اینچ کوتاهتر باشند.

تحقیقات نشان می دهد که بسیاری از مردان و زنان کوتاه قد از قد خود ناراضی هستند.

بسیاری از درک قد و ترجیح برای مردان قد بلند ممکن است نسبی باشد، زیرا ترجیحات قد در سراسر جهان جهانی نیست.

فقط یک چیز جذاب در مورد مردان قد بلند وجود دارد. جدای از ناپلئون، مردان قدبلند به احتمال زیاد در رقابت های مردمی در انتخابات ریاست جمهوری پیروز می شوند و یک بار در مقام ریاست جمهوری انتخاب می شوند (استولپ، ۲۰۱۳). پتانسیل رهبری بیشتر آنها ممکن است با این واقعیت مرتبط باشد که مردان قد بلند عزت نفس بالاتری دارند (چه لیاقتش را داشته باشند یا نه)، شادتر هستند، و احتمال کمتری دارد که نسبت به مردان دیگر حسادت کنند. وقتی صحبت از شرکای عاشقانه به میان می آید، مردان و زنان تمایل دارند خودشان را طوری مرتب کنند که جفت هایی با قد مشابه تشکیل دهند. با این حال، در میان زوج‌های متاهل، زنان بیشتر از شوهرانشان کوتاه‌تر هستند، البته فقط چند اینچ.

در یک مطالعه جذاب در سال ۲۰۱۳، روان‌شناسان هلندی، گرت استولپ، آبراهام بونک و توماس پولت برخی از کارهای قبلی خود را در مورد قد مردان پیگیری کردند تا بیشتر در مورد آنچه باعث می‌شود زنان این مردان لاغر را ترجیح دهند، بیابند. آنها همچنین کنجکاو بودند که بدانند چگونه و چرا مردم از قد خود راضی هستند.

از نظر تکاملی، ممکن است کسی استدلال کند که یک مرد قد بلند توسط زنان ترجیح داده می‌شود، زیرا اگر این استدلال را دنبال کنید، قوی‌تر خواهد بود و بهتر می‌تواند از تهدیدات فیزیکی خانواده‌اش جلوگیری کند. با این حال، مگر اینکه بلندتر برابر با قوی‌تر، سریع‌تر و باهوش‌تر باشد، به نظر نمی‌رسد قد مزیت خاصی ارائه دهد.

مردان قد بلندتر ممکن است قوی تر به نظر برسند زیرا ما قد را با وزن و قدرت ترکیب می کنیم. و به معنای واقعی کلمه، “نگاه کردن به” ممکن است در سطحی ناخودآگاه باعث شود که مردان قد بلندتر احساس کنند که دارای ویژگی های برتر هستند.

معادله مرد قد بلند = قدرت ممکن است به سادگی بخشی از دیفرانسیل قدرت زن و مرد باشد. مطمئناً مردان به دلیل تأثیرات هورمونی بلندتر هستند. سپس این به نگرش های اجتماعی تبدیل می شود. همه ما مشروط به تصاویر رسانه ای هستیم تا مردان و زنانی را با ظاهر خاصی ترجیح دهیم. همانطور که طرفداران رویکرد جنسیتی زیست اجتماعی استدلال می کنند، این دو مجموعه تأثیرات کاملاً و کاملاً در هم تنیده شده اند.

همچنین یک دلیل بسیار عملی وجود داشت که استالپ و تیمش را برانگیخت تا ترجیحات قد را بررسی کنند. ما تمایل داریم فکر کنیم که در ارتفاعی که ژن ها و محیط هایمان به طور مشترک تعیین می کنند گیر کرده ایم. با این حال، برخی از والدین با ارائه درمان‌های هورمونی به کودکان خیلی کوتاه یا خیلی قدبلند در طول سال‌های رشد فعال، به دنبال این هستند که مسائل را به دست خود بگیرند.

دلایل آنها برای تغییر قد فرزندانشان احتمالاً در همه جا متفاوت است، اما ممکن است تصور کنیم انگیزه اصلی این است که به فرزندانشان کمک کنند تا در بین همسالان خود بهتر جا بیفتند و در نهایت شانس بهتری در بخش دوستیابی و جفت گیری داشته باشند. چنین درمان‌هایی می‌تواند شامل خطر، هزینه، و رنجش بعدی از فرزندان دستکاری شده با قد آنها باشد. اگر درمان ها از نظر مزایای مورد نظر نتیجه ندهند، حتی دلیل کمتری وجود دارد که والدین حتی به انجام چنین مداخلات رادیکالی فکر کنند.

بیایید به یافته ها برسیم

استولپ و همکارانش نه تنها به دنبال این بودند که بفهمند چه کسی از نظر قد چه کسی را ترجیح می‌دهد، بلکه در مورد احساس مردم در مورد قد خود نیز تلاش کردند. شرکت کنندگان در این مطالعه ۶۵۰ دانشجوی سال اول روانشناسی دگرجنس گرا بودند که برای تکمیل نظرسنجی امتیاز درسی دریافت کردند. آنها قد خود را تخمین زدند و در مورد جنسیت، قومیت (بیشتر هلندی یا آلمانی) و گرایش جنسی خود گزارش دادند. بقیه سوالات، به اندازه کافی ساده، از آنها خواسته شد تا در مورد وضعیت رابطه خود، قد شریک زندگی خود، رضایت از قد خود و رضایت خود از قد شریک زندگی خود گزارش دهند.

اگر مرد کوتاه قد هستید، نتایج در مورد ترجیحات شریک زندگی کمی دلسرد کننده است. به طور کلی، زنان بیشتر از مردان فکر می‌کردند که مرد باید قد بلندتر باشد و تمایل نداشتند در رابطه‌ای قرار بگیرند که در آن از شریک مرد خود بلندتر باشند. مردان قد بلندتر از همسر خود را دوست داشتند، اما به اندازه زنان به تفاوت قد اهمیت نمی دادند.

همانطور که مشخص است، مردم به دلیل پدیده ای به نام جفت گیری ترکیبی، تمایل دارند با افرادی با قد مشابه شریک شوند. با این حال، هیچ کس از قد واقعی شریک زندگی خود کاملاً راضی به نظر نمی رسید. مردان بیشتر از زنانی که اندکی کوتاه‌تر از آنها بودند (حدود سه اینچ) راضی بودند، اما زنان زمانی که بسیار کوتاه‌تر از همسرشان مرد بودند (حدود هشت اینچ) بیشترین رضایت را داشتند.

چگونه همه این شریک تفاوت ها به رضایت شخصی ترجمه می شود؟ یافته‌ها برای زنان با توجه به داده‌های ترجیح شریک زندگی شگفت‌انگیز بود. زنان قد بلند نسبت به زنان کوتاه قد از قد خود رضایت بیشتری داشتند. همانطور که نویسندگان نتیجه می‌گیرند، این می‌تواند به دلیل ترجیح مردان قدبلند برای زنان با قد کمتر باشد. با این حال، من استدلال می‌کنم که زنان قدبلند در دنیای سلبریتی‌ها، از مدل‌ها گرفته تا بازیگران زن هالیوود، بسیار مطلوب به تصویر کشیده می‌شوند، و این تصاویر در واقع ممکن است تأثیر مثبتی بر زنانی داشته باشد که در غیر این صورت ممکن است احساس کنند که برای مردشان «بیش از حد قد بلند» هستند. .

متأسفانه، در زمینه رضایت شخصی، خبرهای بدی از این مطالعه برای مردان کوتاه قد وجود داشت که – مانند زنان کوتاه قد – از قد خود ناراضی بودند. این یافته‌ها با داده‌های سایر مطالعات که نشان می‌دهد مردان قدبلند از مزیتی در عزت نفس و شادی برخوردار هستند، مطابقت دارد. در اینجا دوباره، نویسندگان نارضایتی مردان کوتاه قد را به این واقعیت مرتبط می‌کنند که زنان مردان قد بلند را ترجیح می‌دهند. با این حال، این امکان نیز وجود دارد که ترجیحات همسر هیچ ارتباطی با عزت نفس مردان کوتاه قد نداشته باشد و آنها صرفاً با تبعیض به دلیل مزایای اجتماعی برای افراد دارای قد مورد علاقه مواجه شوند. همچنین ممکن است تبعیض مشابه منجر به نارضایتی برخی از زنان کوتاه قد از بدنشان شود.

پس دو تفسیر بدبینانه از این یافته ها وجود دارد. یکی این است که برخی از افراد هرگز از قد شریک زندگی خود راضی نیستند. ما می‌توانیم با در نظر گرفتن گروه سنی شرکت‌کنندگان که ممکن است امیدی به آنها بدهد، این را جبران کنیم. افراد می‌توانند بیشتر از ویژگی‌های فیزیکی‌شان به شریک زندگی‌شان عشق بورزند، به‌ویژه زمانی که از ابتدایی‌ترین و قضاوت‌کننده‌ترین مراحل زندگی و روابط عبور کنند. یافته دیگر این است که مردان و زنان کوتاه قد هر دو از قد خود ناراضی هستند، همچنین ممکن است بیشتر در مورد جوانان اعمال شود تا بزرگسالان روانی. باز هم، این مشکلی است که زمان و تجربه بیشتر در جهان می تواند به آنها کمک کند تا بر آن غلبه کنند.

نویسندگان مطالعه جذاب خود را با اشاره به این نکته پایان می دهند که بیشتر این ادراک و ترجیح قد نسبی است. آنها با استدلال علیه تفسیر تکاملی، اشاره می کنند که ترجیحات قد در سراسر جهان جهانی نیست، همانطور که در مطالعات نمونه های غیر غربی نشان داده شده است. با توجه به تعصباتی که مردم در جوامع غربی نسبت به قد دارند، آنها متوجه می شوند که شرکت کنندگان آنها ممکن است همیشه کاملاً راستگو نباشند. شاید افرادی که رضایت شخصی بالاتری دارند، به سادگی «احساس می‌کنند» قد بلندتر هستند و این تعصب منجر به مجموعه‌ای متورم از نتایج آماری می‌شود.

این مطالعه سوگیری های پنهانی را که ممکن است نسبت به افراد داشته باشیم بر اساس چیزی جز ظاهر فیزیکی آنها نشان می دهد. مهم نیست قد واقعی شما چقدر است، این ویژگی های شخصی است که در یک رابطه به ارمغان می آورید که در نهایت شما را با شریک ایده آل خود در تماس قرار می دهد.

لطفا جهت دریافت خدمات روان شناسی و مشاوره با شماره های ۰۹۰۱۰۱۳۴۶۸۴ و ۰۲۱۸۶۰۱۵۵۹۱ تماس حاصل فرمایید.