راهکارهایی برای مقابله با ترس از عاشق شدن

راهکارهایی برای مقابله با ترس از عاشق شدن : آیا از عاشق شدن می ترسید؟ آیا از اینکه کسی به شما علاقمند باشد، هراس دارید؟ ترس از عشق می تواند به دلیل جلوگیری از آسیب مجدد باشد و منجر خواهد شد تا شما از عشق ورزیدن به دیگران اجتناب کنید. اگر ترس از دوست داشتن […]


راهکارهایی برای مقابله با ترس از عاشق شدن : آیا از عاشق شدن می ترسید؟ آیا از اینکه کسی به شما علاقمند باشد، هراس دارید؟ ترس از عشق می تواند به دلیل جلوگیری از آسیب مجدد باشد و منجر خواهد شد تا شما از عشق ورزیدن به دیگران اجتناب کنید. اگر ترس از دوست داشتن یا دوست داشتن دارید، روش های مختلفی وجود دارد که می توانید با ترس خود مقابله کنید. می توانید منابع ترس خود را شناسایی کنید، به افکار منفی بپردازید و ترس های خود را با یک دوست یا شریک در میان بگذارید. بعضی اوقات ترس از دوست داشتن و دوست داشتن آنقدر شدید است که ممکن است برای غلبه بر آنها به مشاوره احتیاج داشته باشید، اما می توانید در ابتدا خودتان تلاش کنید تا با این ترسها مواجه شوید.

در گام اول باید علت ترسیدن خود را کشف کنید. به این فکر کنید که چرا می ترسید عاشق شوید و یا دوست داشته شوید؟ اولین قدم برای مقابله با مسائل خود با دوست داشتن و / یا دوست داشته شدن، شناسایی ترسی است که شما را عقب نگه می دارد. انواع مختلف ترس وجود دارد که می تواند باعث ترس شخص از دوست داشتن کسی یا دوست داشتن او شود.

احساسات خود را در نظر بگیرید و سعی کنید بفهمید که نگرانی اصلی شما چیست. اگر به خود اجازه دهید عشق بورزید یا دوست داشته باشید از چه چیزی می ترسید؟

سعی کنید در مورد احساسات خود بر روی کاغذ بنویسید تا این احساسات را عمیق تر کشف کنید. نوشتن در مورد ترس خود نسبت به عشق، ممکن است به شما کمک کند تا ریشه ترس های خود را مشخص کنید و به شما کمک کند تا بر روی برخی از احساسات خود کار کنید.

به رابطه های قبلی خود فکر کنید. یکی از راههایی که می توانید ترس خود را در مورد دوست داشتن یا دوست داشته شدن، بهتر درک کنید این است که به روابط گذشته خود فکر کنید. مشکلی را که در رابطه به وجود آمده است و چگونگی مشارکت در آن مشکلات را در نظر بگیرید.

در رابطه چه برخوردی داشتید؟ در مورد چه چیزی دعوا و بحث می کردید؟ اگر رابطه تان را به هم زده اید، دلیل این شکست چیست؟ از چه راهکارهایی برای حل مشکلات موجود در رابطه تان کمک گرفته اید؟ چه افکاری باعث شد که شما به روش هایی که انجام داده اید پاسخ دهید؟

در دوران کودکی خود تأمل کنید. بعضی اوقات تجربیات کودکی می تواند به توانایی ما در عشق ورزیدن و دوست داشته شدن، کمک کند. اگر در کودکی تجربیات دشواری داشتید، ممکن است آن احساسات را به روابط بزرگسالی خود منتقل کنید. مواردی را که در کودکی برای شما یا اطرافیان اتفاق افتاده است بیابید و ببینید چگونه این احساسات ممکن است در بزرگسالی بر روابط شما تأثیر بگذارد.

آیا در زمان کودکی در خانواده شما دعوا زیاد اتفاق افتاده است؟ آیا شما از طرف یکی یا هر دو والدینتان احساس ناامیدی یا دوست داشتنی نبودن، کرده اید؟ این تجربیات چه احساسی را در شما ایجاد کرده است؟

تعیین کنید که آیا خود را شایسته دوست داشته شدن، می دانید. بعضی از افراد برای عشق ورزیدن و دوست داشته شدن، تلاش می کنند، زیرا معتقدند دوست داشتنی نیستند و یا شایستگی دوست داشتن کسی را ندارند. این اعتقاد می تواند نتیجه غفلت در کودکی ، طرد شدن یا سایر تجربیاتی باشد که باعث شده شما احساس بی ارزش بودن، کنید.

انواع ترسهای موجود در رابطه بشناسید. برای اینکه بتوانید بر ترس خود غلبه کنید باید برخی از رایج ترین ترس ها در مورد دوست داشتن و دوست داشته شدن را در نظر بگیرید. بسیاری از مردم از دوست داشتن و دوست داشته شدن، هراس دارند. از جمله این ترس ها می توان به ترس از صدمه دیدن، ترس از صدمه زدن به کسی و ترس از تعهد، اشاره کرد. این نوع ترس های مختلف را در نظر بگیرید و سعی کنید که بفهمید که آیا احساساتتان با هر یک از این نوع ترسها، مطابقت دارد.

ترس از صدمه دیدن. اگر در روابط قبلی صدمه دیده اید، می دانید که چقدر دردناک است و ممکن است بخواهید خود را از تجربه دوباره این احساس محافظت کنید. در نتیجه، ممکن است سعی کنید از عاشق شدن خود اجتناب کنید تا مجبور نشوید دوباره آن احساسات دردناک را تجربه کنید.

ترس از آزار رسان به دیگری. ممکن است شما در روابط قبلی به طرف مقابلتان آسیب رسانده باشید و این باعث شده احساس گناه کنید. در این صورت طبیعی است که بخواهید از درگیر شدن در یک رابطه جدید جلوگیری کنید و همین درد را برای شخص دیگری که به شما اهمیت می دهد ایجاد می کنید.

ترس از تعهد. شاید ایده تعهد به یک نفر تا آخر عمر برای شما وحشتناک باشد، بنابراین به خودتان اجازه این را نمی دهید تا وارد رابطه با کسی شوید.

ترس از از دست دادن هویت. برخی از افراد فکر می کنند عاشق شدن به معنای این است که آنها باید بخش هایی از هویت خود را رها کنند، که این می تواند ترسناک باشد و ممکن است باعث شود بعضی از مردم از عشق دوری کنند.

اگر هر کدام از این ترسها را تجربه می کنید بهترین راه این است که با یک مشاور با تجربه و حرفه ای مشکلات خود را عنوان کنید. مرکز خدمات روانشناسی و مشاوره احیا یکی از بهترین مراکز درمانی در زمینه های فردی و زوج درمانی است. این مرکز با وجود کادر درمانی مجربی که دارد می تواند به شما کمک کند تا با ترسهای خود مواجه شوید و ریشه های اصلی آن را دریابید. بنابراین اگر از متعهد بودن یا عشق ورزیدن و دوست داشته شدن هراس دارید، بهترین کار این است که به این مرکز مشاوره و خدمات روانشناسی رجوع کنید. شما پس از مراجعه به این مرکز تفاوت های لازم را در زندگی تان حس خواهید کرد.

لطفا جهت دریافت خدمات روان شناسی و مشاوره با شماره های ۰۹۰۱۰۱۳۴۶۸۴ و ۰۲۱۸۶۰۱۵۵۹۱ تماس حاصل فرمایید.