بیان احساسات قلبی خود به همسر 

بیان احساسات قلبی خود به همسر  انتخاب مکان مناسب او را به یک شام عاشقانه دعوت کنید. یک شام رمانتیک مکان فوق العاده ای است برای اینکه به شریک عاطفی خود بگویید دوستش دارید. این فضا را در نظر بگیرید، به هر دوی شما زمان می دهد تا صحبت کنید و از همراهی یکدیگر لذت […]


بیان احساسات قلبی خود به همسر 

انتخاب مکان مناسب

او را به یک شام عاشقانه دعوت کنید. یک شام رمانتیک مکان فوق العاده ای است برای اینکه به شریک عاطفی خود بگویید دوستش دارید. این فضا را در نظر بگیرید، به هر دوی شما زمان می دهد تا صحبت کنید و از همراهی یکدیگر لذت ببرید، و به شما این فرصت را می دهد که به او ابراز احساسات کنید. یک رستوران خوب که هر دوی شما از آن لذت می برید عالی عمل خواهد کرد. یک غذای خانگی را در نظر بگیرید. اگر در خانه آشپزی می‌کنید، سعی کنید این غذا را از وعده‌های غذایی روزمره که ممکن است قبلاً با هم لذت می‌برید، انتخاب کنید. در صورت لزوم، یک شمع روشن کنید و یک موسیقی ساده پخش کنید.

می توانید او را به یک پیک نیک دعوت کنید.

پیک نیک روش خوبی برای گذراندن وقت در کنار هم و در فضایی است که صمیمیت را نشان می دهد. به احتمال زیاد، هر دوی شما از پیک نیک لذت خواهید برد و از آن به عنوان زمانی برای صحبت و تعامل بیشتر نسبت به قبل بهره خواهید برد و ممکن است فرصتی عالی برای ارائه احساسات خود به او را ایجاد کند.

در رویدادهای ورزشی، مهمانی ها یا هنگام تماشای فیلم نیز می توانید در مورد احساساتتان نسبت به او صحبت کنید.

دلایل متعددی وجود دارد که نشان می دهد چرا باید از مکان های تفریحی برای این نوع موارد اجتناب کنید. مهمتر از همه این است که در این مکانها توجه او به شما کم خواهد بود. اما دلایل دیگری نیز وجود دارد: ممکن است هر دوی شما تحت نظر دیگران باشید، و این امر هم برای شما و هم برای شریک عاطفی تان کمی ناخوشایند عمل می کند و شما را معذب میکند. اگر او فردی درونگرا است، ممکن است از اینکه شما چنین چیز بزرگی را با تمام دنیا به اشتراک گذاشته اید، عصبانی شود. این فقط شما هستید که رابطه خود و طرف مقابلتان را به درستی می شناسید، بنابراین بهترین عملکرد خود را به کار بگیرید.

در صورت ممکن، یک لحظه خاص یا باشکوه را در نظر بگیرید.

اگر هر دوی شما شخصیت‌های پر شور و شوق، بیرون‌ گرا و پر نشاطی هستید، شاید بتوانید لحظه‌ای باشکوه را در نظر بگیرید تا به او بگویید دوستش دارید. در حالی که این مورد برای اکثر مردم توصیه نمی شود، ممکن است برای شما مناسب جلوه کند – اما در نهایت، فقط شما از رابطه خود و طرف مقابل خود مطلع هستید. اگر از آن دسته افرادی هستید که می‌خواهید بسیار با شکوه این کار را انجام دهید، موارد زیر را در نظر بگیرید: کلمه دوستت دارم را همراه با نام او در یک رویداد ورزشی یا رویداد دیگری که در آن شما و شریک عاطفی تان در خارج از خانه خواهید بود، به نمایش بگذارید. فرستادن ده ها گل رز با کارتی که روی آن نوشته شده است دوستت دارم. راه های بسیار زیاد دیگری برای انتقال عشق شما وجود دارد، فقط در هنگام ابراز احساساتتان مطمئن شوید که شیوه ابراز این احساسات با شخصیت طرف مقابلتان همخوانی لازم را دارد و تشخیص این امر به عهده خود شماست.

در این صورت مستقیماً در زمان و مکانی مناسب احساسات خود را نسبت به او ابراز کنید.

اگر فکر می کنید در زمان و مکان مناسبی قرار دارید، فقط مستقیماً به او بگویید: “دوستت دارم.”  این روش شاید بسیار مستقیم باشد، اما ساده است و آنچه را که شما احساس می کنید، خالصانه به طرف مقابلتان منتقل می کند. البته چند راه یا شیوه بیان مناسب برای تلطیف این رویکرد مستقیم وجود دارد: چیزی مانند “من باید اعتراف کنم…” و سپس “دوستت دارم” بگویید. دستش را بگیرید و سعی کنید با او ارتباط چشمی داشته باشید و به او بگویید که دوستش دارید. یا اینکه ابتدا در مورد اینکه بقیه زندگی خود را چگونه تصور می کنید، وارد گفتگو شوید و سپس به او بگویید که دوستش دارید.

روش دیگر برای بیان احساسات به صورت غیر مستقیم است

اگر در بیان احساسات قلبی  خود به صورت مستقیم راحت نیستید، می توانید با رویکردی غیرمستقیم به او بگویید دوستش دارید. با این حال، این هشدار برای شما وجود دارد، در حالی که این روش تا حدود زیادی استرس و اضطراب را برای شما کاهش می دهد، اما ممکن است مقداری از جادوی لحظه را از بین ببرد و هیجانات آن را کاهش دهد. اگر با رویکرد غیرمستقیم پیش می روید، می توانید این موارد را در نظر بگیرید: کلمه “دوستت دارم” را روی آینه یا سطح دیگری بنویسید. فرستادن گل برای او با کارتی که روی آن نوشته شده است “دوستت دارم”. برای او یک “نامه عاشقانه” بنویسید و آن را برایش پست کنید. درک کنید که یک رویکرد غیرمستقیم می تواند به عنوان یک پذیرش بزرگ عشق نیز تعبیر شود.

عشق خود را نیز می توانید به صورت غیرکلامی با او در میان بگذارید.

به اشتراک گذاشتن عشق خود به روش غیرکلامی کاری است که بسیاری از افراد انجام می دهند. این رویکرد دارای مزایا و معایبی است. اول، یک علامت غیرکلامی عشق ممکن است به معنای چیزی بیش از کلمات صرف باشد. با این حال، این شیوه ابراز احساسات مانند روش غیرمستقیم، همچنین می تواند فاقد هیجان و احساسات رویکرد کلامی مستقیم باشد. اگر می‌خواهید احساسات خود را با روش غیرکلامی بیان کنید، این موارد را در نظر بگیرید: در لحظه مناسب به چشمان او نگاه کنید، اگر ارتباط واقعی و صمیمانه ای بین شما وجود داشته باشید، او متوجه خواهد شد. شاید شما بتوانید با شریک عاطفی تان در یک مکان خاص مانند ساحلی هستید که غروب خورشید را تماشا می کنید. این عمل ممکن است بسیار بیشتر از آنچه که کلمات می توانند ارتباط برقرار کنند، تأثیر گذار باشند.

لطفا جهت دریافت خدمات روان شناسی و مشاوره با شماره های ۰۹۰۱۰۱۳۴۶۸۴ و ۰۲۱۸۶۰۱۵۵۹۱ تماس حاصل فرمایید.