آینده رابطه عاطفی: سوال برای کمک به تصمیم گیری در مورد اینکه آیا یک رابطه عاطفی آینده دارد یا خیر؟

آینده رابطه عاطفی: سوال برای کمک به تصمیم گیری در مورد اینکه آیا یک رابطه عاطفی آینده دارد یا خیر؟

آینده رابطه عاطفی آینده رابطه عاطفی: پاسخ به سوالات ساده مبتنی بر تحقیق می تواند به ارزیابی یک رابطه عاطفی کمک کند. روابط مهم هستند، اما ارزیابی کیفیت روابط خود دشوار است. احساسات عمیق در مورد زمینه های کلیدی می تواند به شما کمک کند که رابطه شما به کجا می رود. ۱۵ سوال مبتنی […]


آینده رابطه عاطفی

آینده رابطه عاطفی: پاسخ به سوالات ساده مبتنی بر تحقیق می تواند به ارزیابی یک رابطه عاطفی کمک کند.

روابط مهم هستند، اما ارزیابی کیفیت روابط خود دشوار است.

احساسات عمیق در مورد زمینه های کلیدی می تواند به شما کمک کند که رابطه شما به کجا می رود.

۱۵ سوال مبتنی بر علم روابط بر زمینه هایی مانند رشد شخصی، صمیمیت، افکار دوستان، اعتماد و پرچم قرمز تمرکز دارند.

تصمیم گیری بخشی از زندگی است. ممکن است لازم باشد بهترین محل تعطیلات، نامزد شغل، پرستار بچه یا محل زندگی را انتخاب کنید. با این حال، مهم ترین تصمیم شما ممکن است شناسایی بهترین شریک عاشقانه خود باشد. روابط مهم هستند – بسیار. آنها پیامدهایی برای سلامتی شما، واکنش شما به استرس و حتی نگاه شما به جهان دارند. چگونه می توانید تشخیص دهید که شریک فعلی شما بهترین از بهترین ها است؟ سخت است که بدانید چه عواملی واقعا مهم هستند و چه چیزهایی را نادیده بگیرید.

دو راه کلی برای ارزیابی وجود دارد:

داده ها و احساس درونی شما. همانطور که مالکوم گلدول در کتاب چشمک زدن خود مشاهده کرد، قضاوت های فوری می توانند دقت شگفت انگیزی داشته باشند. به عنوان یک استاد روانشناسی، یکی از مثال‌هایی که همیشه مرا شگفت‌زده می‌کند این است که ارزیابی‌های دانشجویی از یک استاد بر اساس یک کلیپ ویدیویی بی‌صدا ۳۰ ثانیه‌ای با ارزیابی‌های دانشجویان بر اساس کل ترم مطابقت دارد.

تکیه بر احساسات درونی کامل نیست. اما شهود جزء مهم تصمیم گیری ها، به ویژه تصمیمات اجتماعی است. واضح است که افراد در موقعیت‌های مختلف به غرایز تکیه می‌کنند، مثلاً تصمیم می‌گیرند کدام شغل را انتخاب کنند، کدام مهدکودک بهتر است و با چه کسی قرار ملاقات بگذارند. اعتماد به احساسات خود گاهی اوقات ضروری است زیرا دسترسی به اطلاعات تخصصی دشوار است – برای مثال مقالات تحقیقاتی منتشر شده اغلب در پشت دیوارهای پرداخت قفل می شوند و معمولاً به گونه ای نوشته نمی شوند که به درک مطلب کمک کند. و البته، ماهیت علم و آمار این است که بر آنچه در یک جمعیت معمولی‌تر است، تمرکز کند، نه آنچه برای هر فردی بهترین است.

کارشناسان همچنین کامل نیستند و تحقیقات نشان می‌دهد که مردم این حس را دارند که چه زمانی به نظرات غیرکارشناسان اهمیت می‌دهند تا کارشناسان. در واقع، برخی از کارشناسان به استفاده از شهود خود اعتراف می کنند: یک مطالعه نشان داد که درمانگران ازدواج اذعان دارند که از شهود خود استفاده می کنند و آن را ابزاری ارزشمند در محیط های بالینی می دانند.

آیا تالار مشاهیر رابطه شما شایسته است؟

شاید با در نظر گرفتن ارزش ارزیابی غریزی، بیل جیمز، آماردان مشهور بیسبال، «فهرست کلتنر» را ایجاد کرد. این لیست روشی برای ارزیابی میزان ماندگاری یک بازیکن بیسبال در تالار مشاهیر است، و نام آن برای یک ستاره هفت بار با شرایط مرزی است. برای اینکه واقعاً ارزش هال داشته باشیم، اعداد ممکن است کل داستان را بیان نکنند. قضاوت باید تقریباً احشایی باشد. یک تالار مشاهیر واقعی بر اساس چند سوال کلیدی مشخص می شود. در حالی که جیمز یک آماردان است، لیست کلتنر او عمداً غیرعلمی است. این مجموعه ای از ۱۵ سوال است که هر کسی می تواند به سرعت به آنها پاسخ دهد تا به ارزیابی کلی شایستگی یک بازیکن برای سالن کمک کند. (مثال: “آیا او بهترین بازیکن تیمش بود؟”) پاسخ ها برای ارائه یک نتیجه گیری قطعی نیستند، بلکه به منظور بررسی دقیق مهم ترین اطلاعات هستند.

بازگشت به روابط یک فرآیند مشابه می تواند به شما کمک کند تا تعیین کنید که آیا شریک عاشقانه فعلی شما برای شما ارزش هال را دارد یا خیر. با الهام از فهرست کلتنر، فهرستی از ۱۵ سوال را برای برجسته کردن آنچه که بیشتر اهمیت دارد، گردآوری کرده‌ام. مانند فهرست جیمز، ارزیابی من عمداً علمی نیست و به طور تجربی آزمایش نشده است (اگرچه این ایده بدی برای تحقیقات آینده نیست). با این اوصاف، من با تحقیقات موجود مشورت کردم تا هر سوالی را در علم اینکه چه چیزی به یک رابطه سالم کمک می کند، پایه گذاری کنم. توجه داشته باشید که این لیست به شما کمک می کند تا بهترین تاریخ Tinder، اتصال یا پرتاب کوتاه مدت را انتخاب کنید. سؤالات بر آنچه برای عشق جدی، بلندمدت و پایدار اهمیت دارد تمرکز می کنند. برای بهره مندی از این تمرین، باید صادق باشید. اگر به خودتان دروغ بگویید، هیچ بینشی به دست نمی آورید – یا به قول دانشمندان علوم کامپیوتر، “زباله داخل، زباله بیرون”.

فهرست کلتنر برای روابط

هر سوال را در نظر بگیرید و با یک بله یا خیر ساده پاسخ دهید:

آیا شریک زندگی تان از شما انسان بهتری می سازد و آیا شما هم همین کار را برای او انجام می دهید؟

آیا شما و شریک زندگیتان هر دو با به اشتراک گذاشتن احساسات، اتکا به یکدیگر، صمیمیت، و می توانید از نگرانی در مورد رفتن طرف مقابل خودداری کنید، راحت هستید؟

آیا شما و شریک زندگیتان همدیگر را همانگونه که هستید، بدون تلاش برای تغییر یکدیگر می پذیرید؟

هنگامی که اختلاف نظر ایجاد می شود، آیا شما و شریک زندگی تان با احترام و بدون تحقیر یا منفی با هم ارتباط برقرار می کنید؟

آیا شما و شریک زندگیتان در تصمیم گیری، قدرت و نفوذ در رابطه مشترک هستید؟

آیا شریک زندگی شما بهترین دوست شماست و آیا شما مال آنها هستید؟

آیا شما و شریک زندگیتان بیشتر به «ما» و «ما» فکر می‌کنید تا «شما». و “من”؟

آیا شما و شریک زندگیتان در مورد رمزهای عبور شبکه های اجتماعی و حساب های بانکی به یکدیگر اعتماد دارید؟

آیا شما و شریک زندگیتان نظرات خوبی نسبت به یکدیگر دارید – بدون اینکه دیدگاه مثبت بیش از حد داشته باشید؟

آیا دوستان نزدیک شما و همچنین شریک زندگی تان فکر می کنند که رابطه ای دارید که در آزمون زمان مقاومت کند؟

آیا رابطه شما عاری از علائم قرمز مانند تقلب، حسادت و کنترل رفتار است؟

آیا شما و شریک زندگیتان در مورد سیاست، مذهب، اهمیت ازدواج، تمایل به بچه دار شدن (یا نداشتن) و نحوه والدین ارزش های یکسانی دارید؟

آیا شما و شریک زندگیتان مایلید که نیازها، خواسته ها و اهداف خود را فدای یکدیگر کنید (بدون اینکه در خانه باشید)؟

آیا شما و شریک زندگی تان هر دو شخصیتی سازگار و از نظر عاطفی پایدار دارید؟

آیا شما و همسرتان از نظر جنسی سازگار هستید؟

تفسیر پاسخ های شما

در این مرحله، ممکن است وسوسه شوید که پاسخ های خود را محاسبه کنید. اما به همان اندازه که ممکن است یک سیستم امتیازدهی قطعی را دوست داشته باشید که در آن شریکی با حداقل ۱۲ از ۱۵ یک “نگهبان” باشد، هدف در اینجا این نیست. روابط پیچیده است. هر تلاشی برای پاسخ آسان، ناگزیر ساده‌سازی بیش از حد است. این پرسش‌ها به‌منظور گشت و گذار خود راهنما از طریق آنچه علم روابط می‌داند در روابط مهم است – رابطه «پرچم‌های سبز» است. به عبارت دیگر، بهترین پاسخ برای هر سؤال یک «بله» سریع، قطعی و بی‌معنی است. اگر هر سوالی باعث توقف یا منتهی به یک “نه” واضح شد، این زمینه ای است که توجه و بهبود را ضروری می کند.

با نگاهی به لیست، ممکن است با یک یا دو سوال مشکل داشته باشید و فکر کنید، “این مهم نیست.” اول، شواهد علمی متفاوت است. اما به همین دلیل است که ۱۵ سؤال وجود دارد: سؤالات بیشتر دقت بیشتری را ارائه می دهد. در حالی که هر سوالی ممکن است رابطه شما را کاملاً نشان ندهد، ۱۵ دیدگاه مختلف با پشتوانه تحقیقاتی تصویر نسبتاً کاملی را ارائه می دهند. آیا سوالات مختلفی وجود دارد که می توانید بپرسید؟ مطمئن. سوالات بیشتر؟ بدون شک، اما بیل جیمز به ۱۵ سوال برای فهرست کلتنر خود پایبند بود، بنابراین من نیز همین کار را کردم.

در روابط، تضمین های کمی برای آینده وجود دارد. پاسخ های خود به این سوالات را به عنوان نقاط داده ای در نظر بگیرید که راه های جدیدی برای نگاه کردن به رابطه شما ارائه می دهد. با این حال، اینجا متوقف نشوید. هنگامی که تصمیمات مهمی می گیرید – مانند اینکه قرار است بقیه عمر خود را با چه کسی بگذرانید – تا حد امکان داده جمع آوری کنید. با کارشناسان، خودتان و همانطور که سوال ۱۰ نشان می دهد با دوستانتان مشورت کنید. با استفاده از مغز و قلب خود می توانید بهترین تصمیم را در مورد اینکه آیا شریک عاشقانه شما تالار مشاهیر است یا خیر بگیرید.

لطفا جهت دریافت خدمات روان شناسی و مشاوره با شماره های ۰۹۰۱۰۱۳۴۶۸۴ و ۰۲۱۸۸۰۱۵۹۷۸ تماس حاصل فرمایید.