راهکارهای جامع و کاربردی برای تمرین صبر و تبدیل شدن به یک فرد صبورتر

راهکارهای جامع و کاربردی برای تمرین صبر و تبدیل شدن به یک فرد صبورتر

صبر صبر ارزشی است که موعظه آن آسان تر از عمل است. توانایی ما برای تمرین صبر همگام با تمایل ما به پاداش افزایش می یابد. خوش‌بینی غیرواقع‌بینانه، اگرچه انگیزه‌بخش است، می‌تواند منجر به انتظارات غیرمنطقی یا دست نیافتنی شود. ایجاد عادت مکث، تأمل و درون نگری با تلاش آگاهانه می تواند به افزایش صبر […]


صبر

صبر ارزشی است که موعظه آن آسان تر از عمل است.

توانایی ما برای تمرین صبر همگام با تمایل ما به پاداش افزایش می یابد.

خوش‌بینی غیرواقع‌بینانه، اگرچه انگیزه‌بخش است، می‌تواند منجر به انتظارات غیرمنطقی یا دست نیافتنی شود.

ایجاد عادت مکث، تأمل و درون نگری با تلاش آگاهانه می تواند به افزایش صبر در موقعیت های استرس زا کمک کند.

بسیاری از مردم با شکایت از اینکه انتظار برای آنها خیلی سخت است به درمان مراجعه می کنند. آنها ممکن است مسائلی از این قبیل بگویند:

من می دانم که فقط باید منتظر بمانم تا او همانطور که خودش می گوید تماس بگیرد، اما هنوز هم در نهایت من اول با او تماس می گیرم.

“اگر می توانستم کمی بیشتر دوام بیاورم، آن ترفیع مال من بود.”

من نمی فهمم چرا اینقدر طول می کشد. خیلی خسته کننده است.

در حالی که ممکن است از نظر فکری از چگونگی پیشرفت مسائل خوب در زمان آگاه باشیم، در عمل اغلب در تلاش هستیم که بنشینیم و بگذاریم همه چیز سر جای خود قرار بگیرد. خشم، عصبانیت و ناامیدی سه گانه احساسات منفی هستند که به چرخه معیوب ناامیدی و افزایش بی صبری کمک می کنند.

اگر برای ماندن در زمان مناسب تلاش می کنید، در اینجا سه راهکار وجود دارد که باید تمرین کنید.

۱٫ عدم اطمینان را بپذیرید.

یک حقیقت سخت برای بسیاری که باید یاد بگیرند این است که با کنار گذاشتن کنترل و استفاده از تجربیات در زمان وقوع، موافق باشند. فقدان قابلیت پیش بینی ممکن است شما را با اضطراب و ترس از فرصت های از دست رفته پر کند.

یک مطالعه منتشر شده در مجله روانشناسی تجربی نشان می دهد که حتی اگر تمرین صبر می تواند یک کار طاقت فرسا باشد، به خصوص در مواجهه با نقاط پایانی نامشخص، همه ما در آن بهتر از آن چیزی هستیم که فکر می کنیم. علاوه بر این، توانایی ما برای تمرین صبر همگام با تمایل ما برای پاداش افزایش می یابد. به عبارت دیگر، انتظار برای چیزی که واقعاً به آن اهمیت می‌دهیم آسان‌تر از انتظار برای چیزی است که فقط در نیمه راه به آن اهمیت می‌دهیم.

البته، زندگی پر از بالا و پایین و شگفتی هایی است که همیشه نمی توان برای آنها آماده بود. و اما چند راهکار که می تواند به شما در مدیریت نگرانی ناشی از رویدادهای غیرمنتظره کمک کند موارد زیر است:

تمرکز بر مسائلی که می‌توانید کنترل کنید و تحت تأثیر قرار دهید به جای آنچه نمی‌توانید: وقتی کنترل یک موقعیت ممکن است یک گزینه نباشد، می‌توانید عقب‌نشینی کنید و در مورد پاسخ‌های انتخابی خود فکر کنید.

نگاه مثبت به آنچه که این وضعیت ممکن است به همراه داشته باشد: تغییرات لحظه آخری می تواند ناراحتی ایجاد کند. اما، با دید بلند مدت تر، می توان یاد گرفت که پوشش نقره ای را پیدا کند.

رها کردن احساسات دشواری که شما را از حرکت به جلو باز می دارند: نگه داشتن اضطراب، بی قراری و ترس به چرخه منفی دامن می زند. در عوض، دشواری عدم قطعیت را بپذیرید و یاد بگیرید که با آن حرکت کنید تا در طرف مقابل قوی تر ظاهر شوید.

۲٫ انتظارات واقع بینانه تعیین کنید.

بی حوصلگی زمانی به وجود می آید که همه چیز بر خلاف برنامه های “کامل” ما باشد. این را می توان در سه زمینه زندگی مشاهده کرد:

چگونه انتظار داریم محیط با نیازهای ما مطابقت داشته باشد

روشی که انتظار داریم مردم در فضاهای شخصی یا حرفه ای با ما رفتار کنند

توقعاتی که برای خودمان در نظر گرفته ایم

تحقیقات منتشر شده در مجله شخصیت و روانشناسی اجتماعی نشان می دهد که مردم نسبت به آینده خود خوشبین تر از آنچه که آمار نشان می دهد، هستند. اما این خوش بینی غیر واقعی، اگرچه انگیزه دهنده است، می تواند منجر به انتظارات غیرمنطقی یا دست نیافتنی شود.

مدیریت انتظارات به ایجاد صبر کمک می کند. در اینجا نحوه انجام این کار برای خودتان آمده است:

هنگام تعیین اهداف و جدول زمانی مراقب باشید.

برای اطمینان از همسو بودن با دیگران و کمک به آنها برای ایجاد انتظارات واقع بینانه از شما، نیازها و مرزهای خود را در میان بگذارید.

در صورت لزوم ، آماده سازگاری باشید. داشتن برنامه های جایگزین می تواند به شما کمک کند تا با شرایط در حال تغییر سازگار شوید.

۳٫ روی سبک دلبستگی خود کار کنید.

در مقاله ای که در The Psychoanalytic Review منتشر شده است، آمده است که بخشی از منشاء ظرفیت انتظار بدون بی قراری یا عجله، ریشه در توسعه سبک دلبستگی ایمن دارد. یک فرد دلبسته ناایمن و مضطرب تمایل دارد به دنبال اطمینان مداوم از دیگران باشد.

جستجوی اعتبار خارجی وابستگی به منابع بیرونی ایجاد می‌کند و ظرفیت فرد را برای تسکین و اطمینان بخشی کاهش می‌دهد. برخی از راهبردها برای کمک به تبدیل ناامنی به ایمنی به شرح زیر است:

از افکار و واکنش های بدن خود به ناراحتی آگاه باشید. با تمرکز بر رویدادی لذت بخش یا مطلوب، خود را راحت کنید.

شفقت به خود را تمرین کنید و از قضاوت در مورد شکست خود برای صبور بودن خودداری کنید.

در مورد پاسخ های خود کنجکاو باشید و از خود بپرسید: “آیا من اوضاع را بدتر می کنم؟” و “چه کاری می توانم انجام دهم تا برای خودم و دیگران بهتر شود؟”

ایجاد عادت مکث، تأمل و درون نگری با تلاش آگاهانه می تواند به افزایش صبر در موقعیت های استرس زا کمک کند.

نتیجه

کار با یک متخصص سلامت روان ( روان شناس، مشاور و یا روان پزشک) که در کار خود انعکاسی و رابطه‌ای متخصص است، می‌تواند به شما کمک کند در زمان‌های بی‌ صبری یا عدم اطمینان شدید، خود را مستقر کنید و آرامش درونی پیدا کنید.

لطفا جهت دریافت خدمات روان شناسی و مشاوره با شماره های ۰۹۰۱۰۱۳۴۶۸۴ و ۰۲۱۸۶۰۱۵۵۹۱ تماس حاصل فرمایید.