چگونه اختلال شخصیت مرزی را تشخیص دهیم ؟

چگونه اختلال شخصیت مرزی را تشخیص دهیم ؟ اینکه چگونه اختلال شخصیت مرزی تشخیص داده می شود را، درک کنید. برای دریافت تشخیص این اختلال، به موارد زیر دقت کنید: ترس شدید از رها شدن: فرد مبتلا به این اختلال، در صورت مواجهه با احتمال جدایی از یک فرد محبوب، ترس و یا عصبانیت شدید […]


چگونه اختلال شخصیت مرزی را تشخیص دهیم ؟ اینکه چگونه اختلال شخصیت مرزی تشخیص داده می شود را، درک کنید. برای دریافت تشخیص این اختلال، به موارد زیر دقت کنید:

ترس شدید از رها شدن:

فرد مبتلا به این اختلال، در صورت مواجهه با احتمال جدایی از یک فرد محبوب، ترس و یا عصبانیت شدید را تجربه خواهد کرد. او ممکن است رفتار محرکی مانند خودزنی یا تهدید به خودکشی را نشان دهد. در واقع آنها ترس از تنها ماندن را دارا می باشند. اگر فرد مورد علاقه شان حتی مدت کوتاهی آنها را ترک کند، شدیدا خشمگین می شوند و می ترسند.

عدم ثبات روابط بین فردی:

این افراد به صورت دائمی با افراد ثابتی ارتباط برقرار نمی کنند. دیدگاه های آنها در مورد روابطشان با تفکر همه یا هیچ چیز مشخص می شود، برای آنها شخص دیگر کاملا خوب یا کاملا بد تلقی می شود. این افراد معمولاً خیلی سریع به دوستی و مشارکت عاشقانه می پردازند. فرد مبتلا به این اختلال در روابط خود به دنبال اشخاص ایده آل هستند به طوریکه اگر طرف مقابلشان خطایی انجام دهد او را کم ارزش قلمداد می کنند. این افراد معمولا مسئولیت خودشان را در رابطه، نمی پذیرند.

تفکر یا اقدام به خودزنی یا خودکشی:

خودزنی و تهدید به خود آزاری، از جمله خودکشی، در بین مبتلایان این اختلال رایج است.

  • نمونه های از خودزنی شامل: بریدن، سوزاندن و خراشیدن پوست می شود.
  • ژست خودکشی یا تهدید به آن می تواند شامل برداشتن قوطی قرص و تهدید به خوردن آن شود. این تهدیدها به عنوان روشی برای کنترل کسانی است که او می خواهد برایش کاری را انجام دهند. ۶۰ الی ۷۰ در صد از افراد مبتلا به این اختلال، در طول زندگی خود، اقدام به خودکشی می کنند.
  • آنها ممکن است تشخیص دهند که رفتارشان خطرناک و آسیب رسان است اما در تغییر رفتار خود کاملاً ناتوان هستند.

لطفا جهت دریافت خدمات روان شناسی و مشاوره با شماره های ۰۹۰۱۰۱۳۴۶۸۴ و ۰۲۱۸۶۰۱۵۵۹۱ تماس حاصل فرمایید.