چگونه از ایجاد سوء تفاهم بین خود و همسرتان جلوگیری کنید(قسمت سوم)

چگونه از ایجاد سوء تفاهم بین خود و همسرتان جلوگیری کنید(قسمت سوم) : به همسرتان به چشم هم تیمی خود نگاه کنید . روی بردن سرمایه گذاری و اصرار نکنید . اگر فکر می کنید که همیشه حق با شماست و باید صدر جدول بحث و گفت و گو ها از لحاظ امتیازی باشید ، […]


چگونه از ایجاد سوء تفاهم بین خود و همسرتان جلوگیری کنید(قسمت سوم) : به همسرتان به چشم هم تیمی خود نگاه کنید . روی بردن سرمایه گذاری و اصرار نکنید . اگر فکر می کنید که همیشه حق با شماست و باید صدر جدول بحث و گفت و گو ها از لحاظ امتیازی باشید ، پس باعث سوء تفاهمات بسیاری خواهید شد . به جای اینکه سعی کنید به هر گفتگو به دید یک مناظره پارلمانی و یک مسابقه دو سر برد نگاه کنید ، تلاش کنید که شما ببرید و همسرتان ببرد.

سعی کنید به هر گفتگو جوری بنگرید که گویا موقعیتی است که شما و همسرتان را به رشد و تعالی خواهد رساند و در پایان ماجرا هردوی شما چیز جدیدی از یکدیگر خواهید آموخت.

انتظاراتی که از یکدیدگر دارید را با هم به اشتراک بگذارید.زوج ها معمولا با سوءتفاهماتی رو به رو میشوند چون انتظار شبیه به هم ندارند. مثلا اگر شما و همسرتان توافق کرده اید که تمام روز را با هم وقت بگذرانید اما تصمیم نگرفته اید که هنوز قرار چه کارهایی انجام بدهید. هر دوی شما در نهایت کسل و خسته و دلگیر می شوید که نتیجه یک عدم توانایی برقراری ارتباط است. برای جلوگیری از گیر افتادن در چنین شرایطی شفاف باشید صادق باشید و روراست باشید وقتی دارید خواسته ها و انتظاراتشان را بیان می کنید.

برای مثال وقتی دارید برنامه های آخر هفته شان را می چینند به جای اینکه بگویید :(من دوست دارم آخر هفته ی کمی با هم وقت بگذرونیم) بگویید: (من میخوهم که با هم توی یه رستوران خیلی شیک شام بخوریم و یکشنبه هم اپرا شرکت کنیم )

زمانی را دور از هم سپری کنید . اگر احساس نیاز می کنید در طی گفتگو با همسرتان ، متوجه شده اید که واقعا قرار نیست به جایی برسید ، استراحتی بکنید و سعی کنید مکالمه را بعدا ادامه بدهید. می توانید به همسرتان بگویید : (این بحث به نظر مفید نمی اید ، بیا بعدا بیشتر راجع بهش صحبت کنیم)
در طی استراحت ناشی از بحث تمرینات آرامش ذهن انجام بدهید و خودتان را ریلکس کنید . قدم بزنید و کمک کنید که مغزتان شفاف و آرام بشود و به تمام حرفهایی که در طی مشاجره زده شد فکر کنید!

اطلاعات را درباره رابطه ها افزایش بدهید . راه های بسیار زیادی برای عبرت گرفتن از کسانی که چنین شرایطی بوده اند وجود دارد. شما می توانید برای مثال: اطلاعات مورد نیاز برای رابطه تان را از سایت های معتبر انلاین دریافت کنید. هم چنین یک ایده ی بهتر وجود داردکه به کتابخانه محلی شهرتان بروید و مجلاتی که در زمینه ارتباطات و روابط خانوادگی چاپ شده اند را نگاهی بیندازید . هم چنین در موازات تحقیقات مربوط به روابط خانوادگی تان با زوج های دیگر صحبت کنید و بفهمید که آنها چطور با سوء تفاهمات کنار می آیند و سعی کنید تا راه ها و روش ها ی آن ها را در زندگی خود بگنجانید و استفاده کنید.

رابطه تان را از نو شکل بدهید. همسرتان را به دید یک دوست و همراه نگاه کنید . شما و همسرتان هر دو صلاح رابطه را می خواهید . به همسرتان به چشم هم تیمی نگاه کنید . برای اینکه کمکی به شکل دادن دو باره ی رابطه تان بکنید به همسرتان بگویید:(هر دوی ما بهترین چیز را می خواهیم ما فقط به این شرایط با دو دیدگاه متفاوت نگاه می کنیم بیا با هم کار کنیم تا از این مسئله عبور کنیم)

در جلسات مشاوره خانواده و ازدواج شرکت کنید . مشاوره ازدواج یا خانواده درمانی یک مشاور ازدواج یا خانواده درمانی یک روانشناس آموزش دیده را وارد رابطه شما می کند تا سوء تفاهمات شما و همسرتان را انالیز و امیدوارانه حل می کند. همکاری شما و همسرتان در کنار روانشناس باعث می شود که هر دوی شما به یک ایده و نظر کلی درباره طبیعت رابطه برسید که در نتیجه از به وجود آوردن سوء تفاهمات بین شما و همسرتان جلو گیری می کند.

برای یافتن یک روانشناس خوب از پیشنهادات و توصیه های دیگران که در جلسات روانشناسی خانواده شرکت کرده و نتیجه مثبت گرفته اند، استفاده کنید. فقط روانشناسی را انتخاب کنید که با تجربه و ماهر باشد و به زوج ها کمک کند که مشکلاتشان و سوء تفاهمات را حل و فصل کنند.

لطفا جهت دریافت خدمات روان شناسی و مشاوره با شماره های ۰۹۰۱۰۱۳۴۶۸۴ و ۰۲۱۸۶۰۱۵۵۹۱ تماس حاصل فرمایید.