چگونه بتوانیم بعد از فوت همسرمان ؛ با شخص دیگری ازدواج کنیم ؟ ( قسمت اول )

چگونه بتوانیم بعد از فوت همسرمان ؛ با شخص دیگری ازدواج کنیم ؟ ( قسمت اول ) فوت و از دست دادن همسر و شریک زندگی می تواند یکی از مخربترین پیشامدها و طاقت فرساترین اندوهی باشد که افراد تحمل می کنند. شما در وضعیتی هستید که همسر محبوبتون را از دست داده اید و […]


چگونه بتوانیم بعد از فوت همسرمان ؛ با شخص دیگری ازدواج کنیم ؟ ( قسمت اول ) فوت و از دست دادن همسر و شریک زندگی می تواند یکی از مخربترین پیشامدها و طاقت فرساترین اندوهی باشد که افراد تحمل می کنند. شما در وضعیتی هستید که همسر محبوبتون را از دست داده اید و به همان اندازه استواری و اداره مسیر زندگی تان را … این را می دانیم که بهبودی کامل از چنین فقدانی مستلزم طی شدن زمان خاص خود است، اگرچه نیاز به یافتن و خواستن درباره عشق و همسری جدید، بعد از دست دادن شریک زندگی تان یه امر طبیعی و انکارپذیر است.
کشف و اگاهی از آمادگی روحی خود برای شروع رابطه جدید و دیدارهای عاشقانه:
۱- وقت گذاشتن و حوصله خرج دادن: هرگز برای شروع یک رابطه جدید و آمد و شد با افراد جدید بعد از فقدان همسرتان، شتاب زده عمل نکنید، از آنجائیکه شما سال های زیادی را با همسر قبلی تان صرف کرده اید، صرف نظر از اینکه روابط شما با هم رضایت بخش و شاد بوده یا بالعکس، پس باید بیش از آغاز هر آشنایی و پرداختن به روابط جدید، دوره سوگواری و اندوه خود را به صورت کامل گذرانده و این مرحله سوگواری را پشت سر گذاشته باشید. در نظر داشته باشید که روش خاص و سبک درست یا غلطی برای روند سوگواری و دوره اندوهگینی شما وجود ندارد و همچنین تضمینی برای خاتمه یافتن این سوگ در زمان مشخص و تعیین شده.
اگر شما ناتوان از عدم ابراز هیجانات شدید در واقع بحث و یا گفتگویی از همسر قبلی تان هستید، شاید شما نیاز به وقفه ای برای ادامه این ارتباط یا زمان بیشتری قبل از شروع رابطه جدید داشته باشید. از شما می خواهیم که در این حین، با تغذیه مناسب و انجام فعالیت های بدنی و جسمانی و پرهیز از رفتارهایی سلامت شما را به خطر می اندازد مثل روی آوردن به مواد و الکل، پیوستن به گروه حمایتی از افراد سوگوار، و حتی دیدن یک مشاوره، از خودتان مراقبت لازم را به عمل آورید.
بر این باور نباشید که حتماً همه چیز را رها و به فراموشی بسپارید:
البته که شما باید مابقی فرصت زندگی تان را زندگی کنید و به کارهای دیگر بپردازید حتی بدون حضور همسر محبوبتان و این را در نظر داشته باشید که هیچ الزام و ضرورتی بر این نیست تا حتماً بر این و فقدان فائق آئید. بهبودی و فائق آمدن از مرگ عزیزیی مشروط بر این است که شما به چه نحوی و طریقی شما به روال عادی زندگی خود برمی گردید. به طور فرض، اینکه تا چه اندازه بین شما و همسر محبوبتان رابطه تنگاتنگ و صمیمیت وجود داشته باشد، مسلماً هرچقدر این رابطه نزدیکتر و عمیق تر بوده باشد، طبیعتاً فراموش کردن آن هم مشکل تر خواهد بود.
بیشترین و مهمترین تلاش شما برای برگشتن به روال عادی زندگی خود و فائق آمدن بر این مرحله و انچه که برای بهبودی روح خود بدان نیازمندید، پذیرفتن و قبول حقیقت است. یاد بگیرید که چطور این فقدان را به یک هویت جدید شامل آینده ای بدون همسر محبوبتان، تبدیل کنید. پذیرفتن این حقیقت می تونه کمکی باشه برای اینکه زندگی اجتماعی خود را با فعالیت های جدیدتر و هیجان انگیز پر کنید مانند عضو کتابخانه شدن و امانت گرفتن کتاب های مورد علاقه از کتابخانه، پیدا کردن یک شغل پاره وقت در هفته، در صورت بازنشستگی، شروع کردن سرگرمی های جدید، و شرکت در کلاس های ورزشی و فیتنس یا بعهده گرفتن یک حیوان خانگی و دست آموز…
آگاهی ازآنچه که خواهان آنید: مساله اینکه آشنایی و گذاشتن قرارهای عاشقانه به معنای جایگزینی به جای همسر قبلی شما نیست. ممکنه که شما زمان زیادی را با محبوب قبلی خود سپری کرده باشید اما داشتن فردی مثل همسر سابقتان و آشنایی با شخصی همانند او دیگر امکان پذیر نیست. چنین خواسته و داشتن این آرزو ممکن است تنها به ناامیدی شما منتهی شود.
در عوض به کیفیت و ارزش هایی که مایل به یافتن آن ها در شریک و همسر آیندتون هستید، بیاندیشید. واقع بین باشید، داشتن فهرست و لیست بلند بالایی از صفات و ویژگی های آرمانی و دلخواه شما برای همسر جدیدتون، تنها کار شما در انتخاب و تصمیم گیری مناسب سخت می کند. سعی کنید توجه خود را معطوف به چیزهایی که انجام دادن آن ها هستید بکنید. مانند سفر کردن یا در جست جو و یافتن شخصی که بتوان با او عشق و علاقمندی ها رو سهیم شد.
رهایی از احساس گناه: برای مرد یا زنی که همسرشو از دست داده، اغلب پیش می آید که به وقت آشنایی با فرد دیگری یا ازدواج مجدد بنوعی دچار احساس گناه بشود. ممکن است شما بر این باور باشید که این یک نوع خیانت به همسر قبلی تان است، اگر به مرد جدیدی لبخند بزنید یا از خوردن قهوه با زن جدیدی لذت ببرید. شما باید حتماً این احساسات منفی را رها کنید و متوجه موقعیت خود به عنوان فردی حقیقی، زنده و مجرد باشید. همسر اینده شما می خواهد تا از باقی مانده زندگی با شما لذت ببرد همانطور که شما نیز هم.
ادامه دارد….

لطفا جهت دریافت خدمات روان شناسی و مشاوره با شماره های ۰۹۰۱۰۱۳۴۶۸۴ و ۰۲۱۸۶۰۱۵۵۹۱ تماس حاصل فرمایید.