چگونه تفاوت بین عشق و شیفتگی و هوس را بفهمیم

چگونه تفاوت بین عشق و شیفتگی و هوس را بفهمیم : شاید شما اکنون در رابطه هستید یا از کسی صرفا خوشتان آمده است اینکه بفهمیم واقعا حسمان به طرفمان چیست چالش اور است. اینکه بفهمید حس طرفتان به شما چگونه است سخت است ولی حداقل می توانید احساستان را برای خود روشن تر کنید. […]


چگونه تفاوت بین عشق و شیفتگی و هوس را بفهمیم : شاید شما اکنون در رابطه هستید یا از کسی صرفا خوشتان آمده است اینکه بفهمیم واقعا حسمان به طرفمان چیست چالش اور است. اینکه بفهمید حس طرفتان به شما چگونه است سخت است ولی حداقل می توانید احساستان را برای خود روشن تر کنید. مواردی که در ادامه می ایند نشانه هایی هستند که به شما کمک می کنند تا تفاوت بین عشق با شیفتگی و هوس را بفهمید. فقط فراموش نکنید که با خودتان روراست باشید.


نشانه های عشق

۱
بررسی کنید که با معشوقتان به عنوان شیء برخورد می کنید یا به صورت یک شخص. ایا با وجد اینکه به نقصهایش اگاه هستید به او اهمیت می دهید. ایا به او متعهدید حتی در سخت ترین شرایط. می توانید هرچیزی را درمورد خودتان به او بگویید و حتی اگر واقعیت خوشایندی نباشد طرف مقابلتان همچنان شما را میپذیرد. عشق را از روی عمل فرد بهتر می شود فهمید تا از سخنانش. اگر کسی هستید که در رابطه خیلی می دهید و در ازایش کم دریافت می کنید باید از یکی از دوستان یا اعضای خانوادتان در این مورد سوال کنید. کسی که قابل اعتماد است و شما را واقعا دوست دارد. بسیاری اوقات کسانی که بیرون رابطه هستند چیزهایی را می بینند که شما نمی بینید چرا که عشق شما را کور می کند.

۲
ارزیابی کنید که چقدر احساس امنیت می کنید. ایا می دانید که طرفتان هر اتفاقی هم که بیفتد با شما خواهد ماند و شما امادگی دارید که تا اخر عمر به او متعهد باشید.

۳
دراین مورد فکر کنید که چقدر در رابطه با او بوده اید. شما به اندازه کافی او را شناخته اید و نمی توانید زندگیتان را بدون او تصور کنید. می خواهید هرچیزی را درمورد او بدانید و می خواهید او را در طی زمان بهتر بشناسید.

 

۴

نحوه ای که به او فکر می کنید را تحلیل کنید. اتفاق جالبی برای شما رخ داده و بی صبرانه منتظرید تا ان را برای طرفتان تعریف کنید. یا برعکس اتفاق بدی افتاده و می خواهید برای کسی که بفهمد تعریف کنید. وقتی می خواهید عمیق ترین تفکراتتان را برای کسی بگویید اگر معشوقتان اولین کسی است که به ذهنتان می اید پس شما واقعا عاشق او هستید. شما برای یکدیگر احترام متقابل قائلید.

۵
ببینید که چطور تعارض هایتان را مدیریت می کنید. وقتی با او جروبحثی دارید سخت تلاش می کنید تا نقطه مشترکی پیدا کنید. هیچ نزاعی باعث شکستن تعهد شما به یکدیگر نمی شود. شما از اینکه طرفتان حقیقت را می گوید حتی اگر دردناک باشد قدردان هستید. حتی اگر با او موافق نباشید همیشه طرف او را می گیرد و از او درمقابل دوستان و خانواده دفاع می کنید.

۶
ببینید درمورد پیش رفتن رابطه چه احساسی دارید. شما با او احساس راحتی دارید وعمیقا به او اعتماد دارید. طبیعتا ازدواج با او برای شما خوشایند خواهد بود چون زندگی با حضور او بهتر است. همه دوستان و خانواده تان درمورد او می دانند و شما درمقابل هر حرف بدی از او دفاع می کنید.

 

نشانه های شیفتگی عقده وار

 

۱
بررسی کنید که با شخص مورد علاقتان مثل شیء برخورد می کنید یا به عنوان یک شخص. وقتی حس شیفتگی عقده وار به طرفتان دارید ذهن شما از افکار او پر شده است. شما از او ایدئال سازی می کنید و دیدتان نسبت به او ممکن است نادرست باشد.

۲
ببینید که چقدر احساس امنیت می کنید. به جای احساس امنیت، بیشتر به این فکر می کنید که چطور او را تحت تاثیر قرار دهم. تمرکزتان بیشتر بر این است که چه کنم تا از من خوشش بیاید و احساس اضطراب دارید چون نمی دانید که احساس او به شما چیست.

۳
درمورد مدت زمانی که با او در رابطه بودید فکر کنید. رابطه تان بسیار تازه است و با اینکه دائما به او فکر می کنید مطمئن نیستید که او بخواهد با شما بماند.

۴
نحوه ای که به او فکر می کنید را ارزیابی کنید. دائما به این فکر می کنید که چطور لبخند می زند چطور اسم شما را صدا می زند و چطور به شما نگاه می کند. به صورت وسواس گونه به این چیزها فکر می کنید و دائما می خواهید براساس این جزئیات بفهمید که او چه احساسی به شما دارد.

۵
ببینید که چطور تعارضها را مدیریت می کنید. اگر طرفتان با شما مخالفتی داشته باشد شما نگران می شوید که رابطه تمام نشود. نگران می شوید که ایا او را اصلا می شناسید یا نکند تمام احساسات شما اشتباه بوده است.

۶
احساساتتان را درمورد پیش رفتن رابطه درنظر بگیرید. شما می خواهید که طرفتان فقط با شما باشد ولی نگرانید که اگر به او بگویید چه خواهد گفت. نگرانید که اگر از او بخواهید به شما متعهد باشد او را بترسانید و او ترکتان کند. با این نشانه ها احساسات شما هنوز به حد عشق عمیق نشده اند و شما احتمالا در مرحله شیفتگی عقده گونه هستید.

 

نشانه های هوس

۱
ببینید که با او مثل شیء برخورد می کنید یا به عنوان شخص. اگر می خواهید کسی را به عنوان یک افتخار به دست اورید شما او را به صورت یک شیء درنظر گرفته اید و احتمالا احساستان به او هوس است.

۲
ببینید که چقدر احساس امنیت می کنید. احساس امنیت برای شما مهم نیست. بیشتر دنبال کسب امتیاز و افتخار به دست اوردنش هستید. بعد از انکه او را به دست اوردید می توانید راحت او را ترک کنید.

۳
ببینید که چطور درمورد او فکر می کنید. شما فقط به این فکر می کنید که چطور نظرش را جلب کنید تا پیشنهاد شما را قبول کند.

۴
ببینید تعارضات را چطور مدیریت می کنید. جروبحث کردن برایتان اهمیتی ندارد. می توانید بدون دردسر فرد جدیدی پیدا کنید. رابطه تان لذت بخش است ولی ارزش این جروبحثها را ندارد. در این حالت شما رابطه را فقط برای هوس می خواهید.

 

لطفا جهت دریافت خدمات روان شناسی و مشاوره با شماره های ۰۹۰۱۰۱۳۴۶۸۴ و ۰۲۱۸۶۰۱۵۵۹۱ تماس حاصل فرمایید.