همسرم بهم خیانت میکنه نمیدونم باید چیکار کنم زندگیم رو دوس دارم

سلام خانومی هستم ۲۶ ساله و ۴ ساله ازدواج کردم و یک دختر یکو نیم ساله دارم. اوایل با همسرم مشکل داشتم از لحاظ اخلاقی،ولی کم کم خیلی بهتر شد روابطمون و الان خیلی راضی هستم ک با ایشون ازدواج کردم. اوایل ازدواجمون من شک میکردم ب همسرم ک بهم خیانت میکنه ولی نمیتونستم مطمئن بشم این اتفاق چن بار افتاد تا اینکه چن روز پیش کاملا مطمئن شدم ک ایشون بعضی موقع ها با نفرات مختلف چت میکنه یا تلفنی حرف میزنه،زیادم طول نمی کشه این ارتباط.. انگار مثلا میخواد وقت بگذرونه یا برا تفریح و این حرفا..چن بارم بهش تذکر دادم ک اگه این کارو بکنی ترکت میکنم و میرم..خیلی رابطمون خوبه همیشه و خیلی دوسش دارم..الان نمیدونم باید چیکار کنم چون زندگیمو همسرمو بچمو خیلی دوس دارم و نمیخوام همه چی خراب بشه

درود بر شما دوست گرامی
در خصوص مسئله ای که مطرح کردید ، آشفتگی و ناراحتی شما در واکنش به رفتار همسرتان طبیعی ‌و قابل درک است. اینکه همسر شما بصورت تفریحی و وقت گذرانی با دیگران چت میکند و روابط خارج از رابطه زوجی دارد ممکن است برای شما به معنای قطع دلبستگی و خیانت باشد و همین مسئله عزت نفس و آرامش و رضایتمندی شما را تحت تأثیر قرار داده و به آن آسیب بزند.
این رفتار میتواند دلایل بسیار دیگری از جمله ویژگی های ناکارآمد شخصیتی همسر، تفاوت دیدگاه و تعریف از خیانت، واکنش منفی و ناسازگارانه به مشکلات زوجی دیگر و …. داشته باشد. اما بدیهی است ادامه این موضوع به سلامت رابطه زوجی شما ضربه میزند و ممکن است عواقب منفی شدیدتری در طولانی مدت ایجاد کند. بنابراین لازم است شما به جای بکارگیری سبک های مقابله ای نادرست از جمله سرزنش کردن و تحقیر و تهدید ، ایجاد احساس گناه ، دوری گزینی و بی توجهی از راهکارهایی مناسب و صحیح مانند گفتگوی موثر و برخورد با شیوه صحیح حل مسئله در خصوص حل تعارضات و مشکلات زوجی خود اقدام کنید . اما بهتر برای انجام دادن هر چه بهتر و موثرتر این کار از کمک تخصصی یک روانشناس زوج درمانگر بهره ببرید.

پیروز و شادکام باشید

مریم محمودی روانشناس و درمانگر مرکز خدمات روانشناسی و مشاوره احیا

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *