حمایت هسر در مقابل خانواده اش

حمایت هسر در مقابل خانواده اش  وقتی شریک زندگی شما در مقابل خانواده از شما دفاع نمی کند، چگونه با این قضیه کنار بیایید. وقتی با کسی در ارتباط هستید، این اهمیت دارد که مانند یک تیم در کنار یکدیگر قرار گیرید. اما وقتی شریک زندگی تان تلاش می کند وفاداری خود را نسبت به […]


حمایت هسر در مقابل خانواده اش

 وقتی شریک زندگی شما در مقابل خانواده از شما دفاع نمی کند، چگونه با این قضیه کنار بیایید.

وقتی با کسی در ارتباط هستید، این اهمیت دارد که مانند یک تیم در کنار یکدیگر قرار گیرید. اما وقتی شریک زندگی تان تلاش می کند وفاداری خود را نسبت به شما و خانواده اش در تعادل قرار دهد، ممکن است احساس عدم اتحاد و اطمینان از جانب او پیدا کنید. اگر شریک زندگی‌تان در زمانی که خانواده‌اش شما را مورد انتقاد یا قضاوت قرار می‌دهند از شما حمایت نکند، احساس صدمه یا بی اعتنایی از طرف همسرتان کاملا طبیعی است. عدم توجه به نحوه رسیدگی به تعارضات خانوادگی می تواند به رابطه شما با شریک زندگی تان آسیب برساند، بنابراین مهم است که بدانید چگونه با این وضعیت کنار بیایید. شما می توانید این کار را با برقراری ارتباط بهتر با شریک زندگی خود، تعیین حد و مرز با خانواده او و یادگیری اینکه از حق خودتان دفاع کنید، انجام دهید.

حمایت هسر

 زمان مناسبی را برای صحبت کردن با شریک زندگی تان انتخاب کنید.

بحث در مورد خانواده همسرتان موضوع حساسی است، بنابراین زمانی که شریک زندگی تان در حالت آرام و دارای روحیه ای پذیراست، موضوع را مطرح کنید. زمانی که همسرتان عصبانی، خسته یا مضطرب است از بحث کردن در این مورد خودداری کنید. در عوض زمانی را انتخاب کنید که هر دو در وضعیت مناسبی باشید و احساس آرامش داشته باشید. حتی این ایده خوب است که برای کاهش تنش، زمانی که در کنار یکدیگر به یک فعالیت متقابل و مشترک می پردازید، سر صحبت را با او باز کنید. مثلا وقتی در حال رانندگی یا تا کردن لباس‌ها هستید، موضوع را مطرح کنید و بگویید: “عزیزم، من می خواستم در مورد خانواده ات با تو صحبت کنم. گاهی اوقات احساس می کنم آنها در مورد من بسیار قضاوت می کنند و به نظر می رسد که تو از من حمایت نمی کنی.”  همچنین، به خاطر داشته باشید که شریک زندگی شما امکان دارد به زمان نیاز داشته باشد تا آنچه را که می‌گویید پردازش کند، بنابراین ممکن است لازم باشد به مرور زمان بحث را به چند مکالمه تقسیم کنید. سعی کنید نسبت به این نیاز همسرتان حساس باشید و به او زمان بدهید.

به همسرتان بگویید که خانواده او چه احساسی در شما ایجاد می کنند.

در مورد چیزی که شما را آزار می دهد صادق باشید. شریک زندگی شما ممکن است متوجه نشود که رفتار خانواده او چگونه بر شما تأثیر می گذارد. از جملات “من” برای بیان احساس خود استفاده کنید. به عنوان مثال، چیزی شبیه این بگویید: ” در کنار خانواده شما به خاطر چیزهایی که به من می گویند، احساس ناامیدی می کنم.”  سعی کنید در این مکالمه لحن خود را خنثی نگه دارید، حتی اگر ناامید هستید. اگر شما به وضوح عصبانی هستید، ممکن است شریک شما حالت تدافعی بگیرد. چیزی شبیه به این بگویید: “می دانم که مادرت را دوست داری و منظورش خوب است، اما این که همیشه از نحوه بزرگ کردن دخترمان انتقاد می کند واقعاً آزرده خاطر می شوم. من از رفتن به مجالس خانوادگی می ترسم زیرا او معمولاً به نکات منفی اشاره دارد و مرا مورد انتقاد قرار می دهد.”

به شریک زندگی خود بگویید که نیاز دارید او از شما دفاع کند.

اغلب برای شریک زندگی شما بهتر است مسائلی را که با خانواده اش در ارتباط با شما پیش می آید حل کند. در باره ی به آنها اطلاع دهید که به حمایت هسر تان نیاز دارید. می‌توانید بگویید، “دفعه بعد که مادرت شروع به انتقاد از من نسبت به تربیت فرزندمان کند، آیا می‌توانی وارد عمل شوی و از شیوه تربیتی که با هم در مورد آن تصمیم گرفته‌ایم دفاع کنی؟ حمایت تو برای من بسیار مهم است.” از سرزنش همسرتان برای عدم حمایتش از شما در گذشته خودداری کنید. سعی کنید روی مسائلی که به سمت جلو در حال حرکت است، تمرکز کنید.

از صحبت کردن در مورد شخصیت اعضای خانواده همسرتان بپرهیزید.

اگر هر نوع حمله شخصی به یکی از اعضای خانواده شریک زندگی خود انجام دهید، او ممکن است به طور غریزی با شما وارد بحث شود. هنگامی که شما ادعای خود را مطرح می کنید، همه چیز را کاملاً واقعی بینانه توصیف کنید. به وقایع خاصی که روی داده است مراجعه کنید و از قضاوت در مورد شخصیت افراد بپرهیزید. به همین ترتیب، از استفاده جملاتی نظیر «همیشه» و «هرگز» خودداری کنید. این اظهارات به ندرت درست هستند و اغلب منجر به بحث می شوند. به یاد داشته باشید که شریک زندگی شما خانواده خود را دوست دارد و طبیعی است که آنها نسبت به اعضای خانواده خود احساس وفاداری کنند.

یکی دیگر از راه حل های موجود استفاده از طوفان فکری همراه با شریک زندگی تان است.

شریک زندگی شما خانواده خود را بهتر می شناسد، و ممکن است بینش خوبی برای نحوه برخورد با آنها داشته باشد. به عنوان یک تیم در کنار یکدیگر قرار بگیرید تا ایده هایی برای اجتناب از تعارض و ایجاد احساسات جریحه دار شده در جمع های خانوادگی آینده ارائه دهید. برای مثال، شما و همسرتان می‌توانید به آنچه که اتفاق می‌افتد بپردازید و نحوه برخورد با آن موقعیت را بر اساس شخصیت منحصر به فرد اعضای خانواده‌ همسرتان ارزیابی کنید. شاید، شریک زندگی شما راهی برای صمیمیت بیشتر با یکی از اعضای خاص خانواده بشناسد که می تواند در تعاملات شما موثر واقع شود.حمایت هسر  مسئله ی مهمی در رضایت مندی از زندگی است .

در ارتباط با یکدیگر، شنونده ای فعال باشید.

وقتی هر دوی شما فعالانه به حرفهای یکدیگر گوش می دهید، حتی حساس ترین موضوعات را می توان راحت تر پیمایش کرد. این قضیه شامل گوش دادن برای فهمیدن، به جای گوش دادن برای پاسخ دادن است. وقتی همسرتان در حال صحبت است، موارد زیر را امتحان کنید: برقراری تماس چشمی، حذف عوامل حواس پرتی مانند تلفن همراه یا تلویزیون، نمایش زبان بدن به صورتی که شما را با حالت پذیرای او نشان دهد (مثلاً بازوها و پاهایتان روی بدن و در حالت آرامش)، پرسیدن سوال برای توضیح (مثلاً “منظورت این است که…؟”)، خلاصه کردن نظر آنها برای اطمینان از درک شما (به عنوان مثال “به نظر می رسد که شما می گویید…”)، و نهایتا منتظر بمانید تا پیام خود را قبل از پاسخ دادن، تمام کند.

 شرکت در جلسات مشاوره زوجین است.

اگر شما و شریک زندگی تان برای رسیدن به توافق در مورد نحوه رسیدگی به تعارضات خانوادگی تلاش می کنید، مشاوره زوجین می تواند به شما در درک بهتر یکدیگر کمک کند. یک مشاور خوب می تواند استراتژی های ارتباطی را به شما آموزش دهد و به شما در ایجاد راه حل هایی کمک کند که برای هر دوی تان مفید باشد. ممکن است به همسرتان پیشنهاد کنید که، “عزیزم، می بینم که در ایجاد ارتباط با خانواده خود مشکل داریم. فکر می کنم اگر به یک درمانگر مراجعه کنیم که بتواند به ما در این زمینه کمک کند تا چگونه این وضعیت را مدیریت کنیم، برایمان بسیار مفید خواهد بود. نظر شما در مورد این راهکار چیست؟ ”

لطفا جهت دریافت خدمات روان شناسی و مشاوره با شماره های ۰۹۰۱۰۱۳۴۶۸۴ و ۰۲۱۸۶۰۱۵۵۹۱ تماس حاصل فرمایید.