چرا زنان از مردان خسیس متنفرند؟

چرا زنان از مردان خسیس متنفرند؟

مردان خسیس  مردان خسیس “مردانی که از من انتظار دارند صورت حساب را تقسیم کنم، قرار ملاقات دوم نخواهند داشت.” “زندگی برای قرار ملاقات با یک مرد خسیس کوتاه تر از آن است.” زنان می گویند از خساست در مرد متنفرند. چرا؟ و اگر واقعا اینطور است، مردان خسیس با چه کسانی ازدواج می کنند؟ […]


مردان خسیس

 مردان خسیس “مردانی که از من انتظار دارند صورت حساب را تقسیم کنم، قرار ملاقات دوم نخواهند داشت.”

“زندگی برای قرار ملاقات با یک مرد خسیس کوتاه تر از آن است.”

زنان می گویند از خساست در مرد متنفرند. چرا؟ و اگر واقعا اینطور است، مردان خسیس با چه کسانی ازدواج می کنند؟

ویژگی های یک شریک زندگی خسیس

من از مردان خسیس متنفرم. مشت بسته هم قلب بسته است.» – یک زن متاهل

در حالی که ما معمولاً بخل را به عنوان عدم تمایل به جدایی از پول می‌دانیم، اما اغلب معنای بیشتری دارد.

در اینجا چند داستان از زنان با شرکای زندگی خسیس آورده شده است:

اولین قرار ما در یک کافی شاپ بود. وقتی چک ۱۰ دلاری رسید، گفت: «آن را تقسیم کنیم؟» دو ماه بعد از یک سفر خارج از کشور سوغاتی برایم انجیر خشک آورد.

“محل ملاقات ترجیحی شریک زندگی من آپارتمان من است، جایی که او نیازی به پرداخت پول برای قهوه، کیک یا بلیط سینما ندارد.”

“وقتی از معشوقم خواستم انواع کلوچه هایی را که دوست دارم بخرد و آنها را برای ملاقات هفتگی من در محل خود نگه دارد، او پاسخ داد که ارزش خرید یک جعبه کامل کلوچه برای کسی که فقط یک بار در هفته می آید را ندارد.”

دوست پسر خسیس من ترجیح می دهد ما تلویزیون ببینیم تا اینکه من را به سینما ببرد. من قصد دارم او را ترک کنم.

از افراد خسیس دوری کنید. آنها در روح های کوچک گرفتار شده اند.» -آن فورتیه

جالب اینجاست که مردان و زنان به خصوص از خصوصیات موازی در یکدیگر متنفرند: در حالی که زنان از بخل در مردان خود متنفرند، مردان از اسراف (یا طمع) در زنان خود متنفرند. هر دو ویژگی به پول مربوط می شود. مردان از زنانی که فقط به پول خود علاقه دارند منزجر می شوند و زنان از مردانی که نمی خواهند برای آنها پول خرج کنند بیزارند. در هر دو مورد، پول بسیار فراتر از پول نقد واقعی است.

بیایید یک لحظه بین دو کلمه که اغلب اشتباه گرفته می شوند تمایز قائل شویم: «مقتصد» و «خسیس». برای افراد مقتصد، پول وسیله ای برای اولویت بندی ارزش ها و در عین حال تخصیص منابع به شیوه ای بهینه است. برای افراد خسیس، چنگ زدن به پول ارزش ذاتی دارد و این مانع از آن می شود که آنها و عزیزانشان از زندگی لذت ببرند، حتی اگر پول زیادی داشته باشند.

ما ممکن است در مورد آن به عنوان یک طیف فکر کنیم: اسراف به سخاوت و صرفه جویی به بخل. تکامل بر خلاف دو افراط عمل می کند و بهترین شانس بقا را به ناحیه میانی اعطا می کند.

تحقیقات نشان می دهد که تا حد زیادی از ویژگی های بخل و سخاوت، وراثت است. علاوه بر این، مشخص شده است که زنان نسبت به مردان تمایل بیشتری به همدلی و مراقبت دارند. بنابراین، در مقایسه با مردان، زنان بیشتر می دهند و کمتر بخیل هستند.

من پیشنهاد می کنم بین دو نوع اصلی خساست تمایز قائل شوید. اولین مورد از کمبود ذهنی ناشی از شرایط عینی محرومیت شدید ناشی می شود. به عنوان مثال ممکن است فردی در بستر مرگ باشد که برای صرفه جویی در مصرف برق (در حالی که پرستارانش عرق می کنند) درخواست می کند که کولر گازی خاموش شود. نوع دوم، خساست خودخواهانه است که مربوط به نگرش ذهنی عدم تمایل به دادن بیش از یک نفر است. ممکن است کسی به مردی فکر کند که در اولین قرار ملاقات می خواهد چک ۱۰ دلاری را تقسیم کند. اگرچه خطوط جداکننده این انواع را می توان تار کرد، نمونه های اولیه آنها کاملاً متفاوت است. تمرکز من روی بخل خودخواهانه است.

از آنجایی که خساست یک ویژگی اساسی است که در تمام شخصیت فرد نفوذ می کند، باعث آسیب مداوم به یک رابطه می شود. به طور کلی با پول شروع می شود، خساست به فقدان مهربانی، احترام و مراقبت متقابل تبدیل می شود. افراد خسیس احساس محرومیت عمیق و پایداری را تجربه می کنند که آنها را به احساس ناامنی، بدگمانی و ناامیدی برای کنترل می کشاند. در ابتدای روابط، افراد خسیس اغلب این ویژگی منفی را پنهان می‌کنند، اما زمانی که رابطه عمیق‌تر می‌شود، با انتقام ظاهر می‌شود – در این زمان، شریک زندگی اغلب خودش را می‌بیند که سرش را با شوک تکان می‌دهد.

در رابطه ای که با خساست یکی از طرفین مشخص می شود، هر دو شریک زندگی رنج می برند. همانطور که یک زن مجرد گفت: “من از دادن به مردی که دوستش دارم لذت می برم، اما وقتی می فهمم که بخشیدن نامتقارن است، نمی خواهم بدهم. ناامیدی من با عدم رفتار واقعی افزایش می یابد، که لذت من را از بین می برد.”

بگذارید اکنون به “جوینده طلا” بپردازیم. این کسی است که صرفاً برای گرفتن پول از دیگران با دیگران رابطه برقرار می کند – اغلب زنی که تلاش می کند با یک مرد ثروتمند ازدواج کند. گفته می‌شود یکی از دلایلی که ستاره سینما زا زسا گابور از همسر دومش، کنراد هیلتون (او ۹ شوهر داشت) طلاق گرفت، این بود که او می‌خواست ترتیب مالی آنها را از حساب مخارج باز به کمک هزینه ماهانه (حدود ۴۰۰۰ دلار به ارزش فعلی) تغییر دهد.

افق دیدمان را گسترش دهیم

“زیرا در بخشش است که می گیریم.” – فرانسیس آسیزی

گسترش افق های شخصی بسیار معنادار است. در واقع، بزرگترین تاسف ما از سفر نکردن در جاده هایی است که افق های ما را گسترش می دهد. به عنوان مثال، آمریکایی ها تمایل دارند تا در مورد تحصیلات، شغل، روابط عاشقانه و فرزندپروری ابراز پشیمانی کنند – که همه اینها باعث گسترش شما می شود.

عشق رمانتیک نیز افق دید ما را گسترش می دهد. عاشقان دنیاهای ناشناخته را آشکار می کنند و این دنیاها به آنها لبخند می زنند. یک نظرسنجی که در چین انجام شد نشان داد که سه ویژگی که زنان در مردان بیش از همه از آن متنفرند عبارتند از: خساست، چانه زنی و تنگ نظری است. سه خصیصه که مردان در زنان از آن متنفرند، تمرکز بر پول، ایجاد مشکلات «از هیچ» و تنگ نظری است. همه این صفات مربوط به افق های باریک است.

افق‌های باریک به جنبه‌ی مضر دیگری از بخل مرتبط است: مقایسه و محاسبه مداوم. افراد خسیس همیشه در حال محاسبه هستند که آیا فعالیت هایشان حس دردناک محرومیت را بیشتر می کند یا خیر. به ندرت احساس خوب «بخشیدن بدون فکر کردن» را تجربه می کنند. جای تعجب نیست که افراد سخاوتمند عاشقان بهتری می سازند، زیرا از عمل بخشش لذت می برند.

علاوه بر این، تحقیقات نشان می دهد که مردان و زنان به طور یکسان برای مهربانی و خرد شریک زندگی خود ارزش قائل هستند. این صفات به گسترش افق و حساس بودن مرتبط است. ما عاشق بودن در کنار افراد شاد هستیم، زیرا شادی، مانند سایر احساسات مثبت، افق دید ما را گسترده تر می کند.

آیا باید صورت حساب را تقسیم کنیم؟

“تقسیم قبض در تاریخ ها، سابقه ای را برای یک رابطه ایجاد می کند، رابطه ای که در آن همه چیز مستقیماً وسط است. و این به کجا ختم می شود؟ با مردانی که از من انتظار دارند صورت حساب را تقسیم کنم، قرار دومی نخواهند داشت.” – پتا سراس

من هرگز با یک مرد خسیس قرار ملاقات نداشتم. همه عاشقانم برایم انگشترهای الماس و گردنبند طلا خریدند، حتی زمانی که پول کمتری نسبت به من داشتند.» – یک زن متاهل

خسیس اغلب در اولین قرار خود را آشکار می کند. تقسیم مکانیکی صورت حساب ممکن است نشان دهنده نگرش محاسبه گر، نادیده گرفتن شرایط شخصی، و کاهش لذت بخشش باشد. شرکای عاشقانه حسابدار نیستند. در عشق عمیق، هر عاشقی می خواهد بیشتر ببخشد. هنگامی که شرایط شخصی در نظر گرفته می شود، زنان ممکن است گاهی اوقات پرداخت کنند. ایده آل، مراقبت متقابل است تا برابری صمیمانه.

موضوع تقسیم این لایحه در اولین تاریخ با توجه به ارزش برابری و استقلال زنان پیچیده است. یک چیز واضح است: محاسبات مکانیکی نباید در تاریخ اول باشد. روابط جدید بر پایه اعتماد متقابل و مهربانی پرورش می یابد. تقسیم قبض قهوه کارها را به شکلی تحقیرآمیز شروع می کند و نگرانی هایی را در مورد آینده رابطه ایجاد می کند. برای پرداخت هزینه قهوه تان نیازی به میلیونر شدن ندارید. پرداخت در اولین قرار به فمینیسم بی ربط است. بیشتر زنان دوست دارند در اولین قرار ملاقات با آنها درمان شود، عملی که روشن می کند که شریک زندگی خسیس نیست.

مردان خسیس با چه کسانی ازدواج می کنند؟

شوهر دوم من خسیس است. به جای اینکه برای سالگرد ما یک حلقه الماس برایم بخرد، برایم غذاساز ارزان قیمت خرید. من با او ازدواج کردم تا ثباتی برای خود و دختران کوچکم (از ازدواج اولم) فراهم کنم. از آنجایی که من بیشتر از او درآمد دارم، هر چیزی را که می خواهم (از جمله یک حلقه الماس) خودم می خرم.» – یک زن متاهل

با توجه به اینکه زنان چقدر خساست را در مردان درک می کنند، ممکن است تعجب کنیم که چه کسی با چنین مردانی ازدواج می کند. اما افراد خسیس لزوماً افراد بدی نیستند. زنان ممکن است ویژگی‌های مثبتی را در مردان خسیس ببینند یا امیدوار باشند که با گذشت زمان، خساست فروکش کند. شاید زن هم بخیل باشد. با این حال، با توجه به تأثیر سمی خساست بر رابطه، انتخاب پیش فرض باید «احترام به او و شک به او» باشد.

در روابط محبت آمیز، شرکای عاطفی می خواهند مراقبت، گرما، کمک و هدایایی بدهند و دریافت کنند. چرا در رابطه ای بمانید که این مسائل مهم در راه نیست؟ یک فرد خسیس همیشه در دادن مشکل خواهد داشت – هر شرایطی که باشد. با این وجود، عشق به شریک زندگی ممکن است این صفت دشوار را که هم برای کسی که نمی دهد و هم برای کسی که نمی گیرد دردناک است، نرم کند.

لطفا جهت دریافت خدمات روان شناسی و مشاوره با شماره های ۰۹۰۱۰۱۳۴۶۸۴ و ۰۲۱۸۶۰۱۵۵۹۱ تماس حاصل فرمایید.