علائم فیزیکی غم و اندوه: وقتی غم و اندوه سوگواری، علاوه بر روانمان، جسم و تن را نیز درگیر می کند.

علائم اندوه فیزیکی غم و اندوه: وقتی غم و اندوه سوگواری علاوه بر روانمان جسم فیزیکی را هم درگیر می کند.

علائم فیزیکی غم و اندوه علائم فیزیکی غم و اندوه: از تمام جنبه های غیرقابل تصور غم و اندوه، یک چیز وجود دارد که می شنویم مردم بارها و بارها می گویند که واقعاً انتظارش را نداشتند: علائم اندوه فیزیکی. اگرچه ممکن است از شدت یا نوع احساساتی که تجربه می کنند شگفت زده شوند، […]


علائم فیزیکی غم و اندوه

علائم فیزیکی غم و اندوه: از تمام جنبه های غیرقابل تصور غم و اندوه، یک چیز وجود دارد که می شنویم مردم بارها و بارها می گویند که واقعاً انتظارش را نداشتند: علائم اندوه فیزیکی. اگرچه ممکن است از شدت یا نوع احساساتی که تجربه می کنند شگفت زده شوند، اما حداقل آنها را دیدند که آمدند. از سوی دیگر، پاسخ های فیزیکی یک امتیاز پیش بینی نشده و ناخواسته است.

در سوگ، تمایل به تعبیر علائم فیزیکی به عنوان تهدید کننده ممکن است افزایش یابد. فقط از گوگل در مورد میلیاردها جستجوی اختصاص داده شده به عباراتی مانند “دندان درد دارم، آیا دارم میمیرم؟” بپرسید. در گذشته، سردرد یک سردرد بود، اما پس از از دست دادن ویرانگر یکی از عزیزان، شما کاملاً با این واقعیت آشنا هستید که زندگی می تواند به یک سکه تبدیل شود.

ناگهان آن سردرد به وضوح نشانه علائم فیزیکی غم و اندوه است.

در این مقاله، ما قصد داریم به برخی از رایج‌ترین علائم فیزیکی غم و اندوه بپردازیم. ما می خواهیم این تجربیات جسمی را عادی کنیم و شما را تشویق کنیم که در صورت تجربه آنها وحشت نکنید. مواردی مانند خستگی، درد، درد، تغییر در اشتها و غیره در سوگ حاد طبیعی هستند.

گفت، ما دکتر نیستیم و سلامتی شما کاملاً مختص شماست. بنابراین، توصیه می کنیم هر گونه علائمی را که می بینید با پزشک خود در میان بگذارید. به خصوص علائمی که ادامه دارند. که با گذشت زمان بهتر نمی شوند. یا که احساس می کنید بر عملکرد روزانه شما تأثیر می گذارد. پزشک شما نه تنها می‌تواند دلایل زمینه‌ای را رد کند، بلکه می‌تواند به شما کمک کند تا برنامه‌ای برای مدیریت ناراحتی‌های جسمانی خود تهیه کنید.

خستگی:

شما همیشه احساس خستگی می کنید. شما احساس می کنید از دست رفته است. شما همیشه برای چرت زدن آماده اید. از قضا وقتی سعی می کنید بخوابید ممکن است نتوانید بخوابید و فقط خستگی شما را بدتر می کند. یا شاید به دلیل فشار عاطفی مداوم غم و اندوه، به اندازه کافی می خوابید و همچنان احساس خستگی می کنید.

نکات: وقتی با خستگی دست و پنجه نرم می کنید، خواب مکان خوبی برای شروع است اما تنها عامل نیست. اگر قبلاً این کار را نکرده اید، برخی از نکات ما را برای غم و اندوه و داشتن یک خواب خوب در شب بررسی کنید. برخی از موارد دیگر در این لیست نیز می توانند به مبارزه با خستگی کمک کنند.

درد ها:

برای افراد غیرمعمول نیست که دردهای عضلانی عمومی را در غم و اندوه تجربه کنند، گاهی اوقات آنقدر شدید که شبیه آنفولانزا است! شما وزن استرس دائمی را تجربه می کنید، خسته هستید، ممکن است نخوابید، بدن شما متشنج است. تحقیقات حتی نشان داده اند که غم و اندوه باعث تشدید علائم درد فیزیکی در افراد مسن می شود.

نکات: روی آرامش بدن تمرکز کنید. کارهایی مانند مدیتیشن، ماساژ و حرکات کششی گاهی می توانند مفید باشند. و چه کسی برای ماساژ نیازی به بهانه ندارد! اگر نمی توانید هزینه ماساژ را بپردازید، بررسی کنید که آیا یک مدرسه ماساژ محلی در منطقه شما وجود دارد – آنها اغلب به مشتریان تمرینی نیاز دارند تا بتوانید با تخفیف یا رایگان ماساژ دریافت کنید.

اگر با درد مزمنی دست و پنجه نرم می کنید که احساس می کنید ممکن است با از دست دادن شما تشدید شود، با یک متخصص مدیریت درد صحبت کنید. از خطرات «خوددرمانی» با داروها و الکل در هنگام افزایش درد فیزیکی آگاه باشید و به دنبال درمان های جایگزین مانند طب سوزنی، بیوفیدبک و صحبت با یک درمانگر باشید.

سفتی در قفسه سینه، تنگی نفس

این یک علامت است که می تواند با مشکلات قلبی مرتبط باشد، بنابراین قطعا دلیلی برای صحبت با پزشک است. گفته می شود، احساس عمومی تر سفتی یا تنگی نفس ممکن است نتیجه اضطراب باشد.

نکات: به نکاتی برای مقابله با اضطراب در غم و اندوه و همچنین برخی از رویکردهای عمومی آرامش مانند مدیتیشن و تنفس عمیق توجه کنید. تکنیک های تنفس نه تنها با تنگی نفس و تنگی نفس، بلکه در بسیاری از موقعیت های سخت و استرس زا می توانند مفید و آرام بخش باشند. در آخر، پست ما را در مورد مقابله با محرک های غم و اندوه بررسی کنید.

سردرد

بله، این یک نوع درد/درد است، اما یک نوع بسیار خاص و بسیار رایج است. استرس شایع‌ترین منبع سردرد است و همانطور که می‌دانید اگر این مطلب را می‌خوانید، غم و اندوه یکی از عوامل استرس‌زا، عظیم، بسیار زیاد و فراگیر زندگی است.

نکات: لیست های زیادی برای مدیریت سردرد تنشی وجود دارد، اگرچه بسیاری از آنها فقط سطح را می خراشند (کمپرس خنک و ایبوپروفن را در نظر بگیرید). این فهرست کمی عمیق‌تر از لیستی است که دیده‌ایم و ممکن است مکان خوبی برای شروع باشد.

فراموشی

غمگین ها اغلب به ما می گویند: “احساس می کنم چیزی را به خاطر نمی آورم!” از گم کردن کلیدها تا فراموش کردن بردن بچه‌ها از مهدکودک، از دست دادن جلسات یا قرار ملاقات‌ها، و همیشه، فراموشی می‌تواند شروع به یک روش جدید زندگی کند.

سعی کنید زیاد نگران نباشید. برای اکثر مردم، این به آرامی با گذشت زمان بهبود می یابد. اگر این بهبود را نمی بینید، با پزشک خود صحبت کنید تا مطمئن شوید که هیچ چیز دیگری پیش نمی آید!

نکات: از ابزارهای ساده ای که در اختیار دارید استفاده کنید: لیست کارها، هشدارها/یادآوری های تلفن، تقویم های تلفن همراه با هشدار (که می توانید یک روز یا هفته قبل تنظیم کنید تا ۵ دقیقه قبل اولین یادآوری را دریافت نکنید!) .

یک نقطه “چیزهای مهم” در خانه خود ایجاد کنید – لازم نیست سازماندهی کنید، اما اگر موضوع واقعاً مهمی است، حداقل می‌دانید که در چه حوزه‌ای قرار دارد. سعی کنید حس شوخ طبعی خود را حفظ کنید – وقتی بدون کیف خود به خواربارفروشی می‌رسید، سخت است به خودتان بخندید. از نظر عاطفی پریشان هستید و در شرف گریه کردن هستید، اما اگر بتوانید آن را جمع کنید، می تواند کمک کند.

ناتوانی در تمرکز

ممکن است در اینجا ارتباطی را مشاهده کنید. وقتی تحت استرس، حواس پرتی و فراموشکار هستید یا با خستگی یا سردرد دست و پنجه نرم می کنید، تمرکز بر روی هر چیزی غیرممکن است.

ممکن است متوجه شوید که در جلسات، کلاس، مکالمات و تقریباً در هر جای دیگری کاملاً منطقه‌بندی می‌شوید. گاهی اوقات ممکن است به خاطر خاطرات عزیزتان حواس تان پرت شود یا به استرس های زندگی که با این از دست دادن به وجود آمده اند فکر کنید.

تغییرات اشتها یا مشکلات گوارشی

شاید در تمام هفته فقط ۲ تکه نان تست خورده باشید. شاید دیروز سه بار در مک دونالد توقف کردید. چه افزایش یا کاهش قابل توجهی داشته باشد، تغییرات در اشتها با غم و اندوه و بسیاری دیگر از عوامل استرس زای زندگی طبیعی است. حتی اگر اشتهای شما ثابت مانده باشد، ممکن است احساس تهوع یا سایر مشکلات گوارشی را تجربه کنید که می تواند با غم و اندوه و استرس همراه باشد.

نکات: غذا با سلامت جسمی و روحی مرتبط است، بنابراین کنترل آن می تواند مفید باشد. اگر با خوردن غذای کافی مشکل دارید، حداقل بر این تمرکز کنید که نیازهای اولیه غذایی خود را برآورده کنید. یک اسموتی یا سوپ سالم با تعادل خوبی از چربی ها، پروتئین ها و کربوهیدرات ها می تواند به شما کمک کند تا آنچه را که نیاز دارید به دست آورید.

بیشتر مریض شدن

تحقیقات زیادی وجود دارد که نشان می دهد استرس به طور کلی، و به طور خاص غم و اندوه، می تواند بر سیستم ایمنی بدن تأثیر بگذارد. تحقیقات همچنین نشان داده است که این تأثیر بر سیستم ایمنی در افراد مسن که سوگوار هستند بسیار مهم است.

نکات: برای بسیاری از دیگر علائم غم و اندوه فیزیکی که در بالا ذکر شد، از پیشنهادات پیروی کنید. بهبود خواب، رژیم غذایی و مدیریت استرس همگی می توانند به کاهش خطر ابتلا به بیماری کمک کنند. علاوه بر این، می توانید با پزشک خود در مورد تغذیه و مکمل هایی که به تقویت سیستم ایمنی شما کمک می کنند، صحبت کنید.

برای به اشتراک گذاشتن اینکه چگونه علائم فیزیکی غم و اندوه بر شما تأثیر گذاشته است و هر نکته ای که برای مقابله با آن دارید، نظر بدهید!

لطفا جهت دریافت خدمات روان شناسی و مشاوره با شماره های ۰۹۰۱۰۱۳۴۶۸۴ و ۰۲۱۸۶۰۱۵۵۹۱ تماس حاصل فرمایید.