قسمت اول کتاب میل جنسی فروید

قسمت اول کتاب میل جنسی فروید مقدمه:کتاب حاضر که ترجمه آن از نظر خوانندگان میگذرد،از جمله کتاب هایی است که در جهان سر و صدای بسیاری بر انگیخت و موج های مخالف فراوانی نسبت به نویسنده آن موجب گشت . اما اندکی نگذشت که حقانیت مطالبش به ثبوت رسیدو چنان تحولی در امر روانشناسی و […]


قسمت اول کتاب میل جنسی فروید

مقدمه:کتاب حاضر که ترجمه آن از نظر خوانندگان میگذرد،از جمله کتاب هایی است که در جهان سر و صدای بسیاری بر انگیخت و موج های مخالف فراوانی نسبت به نویسنده آن موجب گشت . اما اندکی نگذشت که حقانیت مطالبش به ثبوت رسیدو چنان تحولی در امر روانشناسی و مسائل روانی به وجود اورد که روانشناسی کلاسیک را زیر و زبر نمود.

کتاب “سه رساله درباره  تئوری میل جنسی” از کار های بسیار جالب و ارزنده ی فروید است . که ترجمه شده و در دسترس دانش پژوهان و دوست داران فراوان روانکاوی قرار داده میشود.سبک نگارش فروید در این کتاب تا اندازه ای مبهم و علمی است تا حدی که بسیاری از اوقات فهم درست مطلب امکان نا پذیر میشود.

اما هم و هدف مترجم بر آن بود تا مطالب هر چه روشن تر و ساده تر به زبان پارسی برگرددو در این راه در حد مقدور کوشش شده است.

در مواردی معدود حواشی مولف در ترجمه ساقط شد،چون به هیچ وجه سودی از برای خوانندگان نمی داشت و در عوض در پاره ای از جاهاحواشی و توضیحات و پیوست هایی که لازم می نمود افزوده گشت.

تقسیم فصول به بند ها و اضافاتیبه عنوان سر بند نیز از افزوده های مترجم است تا هم خواندن کتاب اسان تر شود و هم درک مطالب با سرعت و سهولت بیشتری حاصل گردد.
در سه رساله  فروید از مسائل جنسی و تحلیل آن سخن میگوید.در رساله اول از موضوعات کلی جنسی،بیماری ها و انحراف های جنسی و تحلیل و تفسیر آن ها یاد میشود ،در رساله دوم میل جنسی در کودکی،از آغاز تولد تا دوران بلوغ مورد تدقیق است ؛ و در رساله سوم میل جنسی در دوران بلوغ مورد بحث قرار میگیرد در نظر بود تا مقدمه ای جامع درباره ی مسائل جنسی به کتاب افزوده شود. اما به موجب حوادثی که پیش امد این امر میسر نگردید. امید است در چاپ بعدیمقدمه یاد شده و موارد اضافی دیگری که دانش پژوهان را به کار آید به کتاب افزوده گردد.

لطفا جهت دریافت خدمات روان شناسی و مشاوره با شماره های ۰۹۰۱۰۱۳۴۶۸۴ و ۰۲۱۸۶۰۱۵۵۹۱ تماس حاصل فرمایید.