مشاور کودک: ۱۰ موردیکه مشاور و روان شناس فرزند شما امیدوار است که شما بدانید اما ممکن است به شما نگویند.

مشاور کودک: 10 مسئله ایکه درمانگر فرزندتان امیدوار است بدانید اما ممکن است به شما نگویند.

مشاور کودک مشاور کودک: برای کمک به کودک، یک درمانگر نیاز دارد که کودک (و والدین) به آنها اعتماد کنند. مواقعی وجود دارد که یک درمانگر ممکن است از والدین بخواهد که با فرزندشان در قرار ملاقات شرکت کنند. این طبیعی است. درمانگران تشخیص می دهند که والدین فرزند خود را بی نهایت بهتر از […]


مشاور کودک

مشاور کودک: برای کمک به کودک، یک درمانگر نیاز دارد که کودک (و والدین) به آنها اعتماد کنند.

مواقعی وجود دارد که یک درمانگر ممکن است از والدین بخواهد که با فرزندشان در قرار ملاقات شرکت کنند. این طبیعی است.

درمانگران تشخیص می دهند که والدین فرزند خود را بی نهایت بهتر از درمانگر می شناسند.

من معتقدم که والدین شدیدترین، معنی دارترین و دشوارترین وظیفه ای است که یک فرد می تواند در آن شرکت کند. وقتی فرزند شما با چالش هایی روبرو می شود که شما را وادار می کند به یک درمانگر مراجعه کنید، آن تماس اولیه جسارت می خواهد. شما در حال استخدام کسی هستید که احتمالاً نمی دانید که به او کمک کند. ما به عنوان درمانگرانی که با کودکان و نوجوانان ملاقات می کنیم، تمام تلاش خود را برای رفع نیازهای خانواده شما انجام خواهیم داد. آنچه در زیر می آید ۱۰ مورد است که امیدواریم بدانید.

۱٫ جستجوی درمان عاقلانه است. این چیزی نیست که از آن خجالت بکشید.

در زمان ما، تعداد کودکان و نوجوانان تحت درمان بیش از هر زمان دیگری است. برخی از جوانان به مشاوره مراجعه می کنند تا روی یک هدف خاص کار کنند در حالی که برخی دیگر به دنبال بهبود خود هستند. در هیچ کدام شرم نیست. تحت درمان بودن به این معنی نیست که مشکلی با فرزند، والدین یا خانواده شما وجود دارد. دستیابی شما به روان درمانی برای فرزندتان تفاوتی با جستجوی هر خدمات بهداشتی دیگری ندارد. این یک عمل عاشقانه است و نشان می دهد که شما به سلامت آنها اهمیت می دهید.

۲٫ برای کمک به فرزندتان به آنها (و شما) نیاز داریم که به ما اعتماد کنید

محرمانه بودن یک بخش کلیدی از رابطه درمانی است. اکثر ایالت ها قوانین محرمانگی در مورد کودکان و نوجوانان دارند که از محرمانه بودن تقریباً مطلق جوانان تا ایالت هایی که والدین همه مجوزهایی را که مشتری جوان دارد را در بر می گیرد. در همه ایالت‌ها، زمانی که متوجه خطر جدی برای ایمنی فرزندتان شویم، به شما اطلاع خواهیم داد، مثلاً اگر فرزندتان برای خودکشی برنامه‌ریزی کند. ما فقط با چیزهایی که می دانیم می توانیم به جوانان کمک کنیم. بسیاری از جوانان بدون وعده محرمانه، موارد بسیار کمی را به اشتراک خواهند گذاشت. فرزند شما برای موفقیت درمان به سطحی از محرمانه بودن نیاز دارد.

۳٫ ما برای قضاوت اینجا نیستیم

روانشناسی سابقه تاسف باری از سرزنش والدین در زمانی که کودک در حال مبارزه است دارد. متأسفانه، بسیاری از والدین در مورد مشکلات فرزندانشان احساس گناه می کنند. شیوه های مدرن درک می کنند که جوانان، خانواده ها و مبارزاتی که آنها را به سمت درمان می کشاند پیچیده است. یافتن یک فرد مقصر بخشی از روند درمانی نیست. ما درک می کنیم که ممکن است بین نحوه دید شما و فرزندتان از چیزها تفاوت وجود داشته باشد. به احتمال زیاد مواقعی وجود دارد که جوان فکر نمی کند همه چیز “عادلانه” است یا ممکن است با شما در تضاد باشد، به خصوص اگر یک نوجوان باشد. ما آن را دریافت می کنیم. ما اینجا نیستیم که در مورد فرزند پروری شما قضاوت کنیم یا به شما بگوییم که چگونه والدین خود را انجام دهید.

۴٫ ما گروهبان مته نیستیم

درمان وسیله ای برای اجرای قوانین خانه نیست. ما اینجا نیستیم که به فرزندتان بگوییم شما درست می گویید و او اشتباه می کند. ما اینجا هستیم تا به فرزند شما کمک کنیم تا در مورد ارزش های خود فکر کند، به سمت آنها حرکت کند و از طریق رشد اجتماعی-عاطفی کار کند. به طور مشابه، در تمام ایالت ها تبدیل درمانی غیرقانونی است. اگر به دنبال حل مشکلات خانوادگی مربوط به دوران جوانی خود هستید، درمان فضای بسیار خوبی برای این گفتگو است. اگر امیدوارید که ما فرزندتان را “راست” کنیم و او را از جهت گیری جنسی دور کنیم، این کاری نیست که ما انجام دهیم.

۵٫ مواقعی وجود دارد که ممکن است از شما بخواهیم در قرار ملاقات با فرزندتان شرکت کنید

درمان با جوانان اغلب شامل خانواده می شود. پروتکل هایی مانند درمان شناختی رفتاری متمرکز بر تروما (کلیترمز و همکاران، ۲۰۱۷) جلسات مشترک مراقبت از کودک را به عنوان گامی در درمان راهنمایی می کند. به طور مشابه، ممکن است مواقعی وجود داشته باشد که جلسات خانوادگی می تواند برای جوانان مفید باشد تا جایی برای ابراز احساساتشان فراهم شود. جلسات خانوادگی می تواند به شدت شفابخش باشد. اگر شما را به جلسه ای با فرزندتان دعوت می کنیم، لطفاً بدانید که این به این دلیل نیست که ما قصد داریم به شما کمین کنیم یا فکر می کنیم خانواده شما از هم پاشیده است. این یک بخش عادی از فرآیند است.

۶٫ ما همه چیز را نمی دانیم، اما برخی چیزها را می دانی

روان درمانی یک حرفه ماهر است. اکثر درمانگران به مدرک کارشناسی ارشد یا دکترا می رسند. در حرفه خود، بالغ بر شش تا هشت سال تحصیل در مدرسه. بعلاوه، اکثر آنها دو سال کار پس از فارغ التحصیلی را تحت نظارت دریافت می کنند و پس از آن نیز تحصیلات مداوم را دریافت می کنند. خانواده و زندگی بسیار بیشتر از آن چیزی است که شما می توانید در یک کلاس یاد بگیرید، با این حال آموزش ما به ما مهارت هایی را در روان درمانی های خاص می دهد، همانطور که آموزش فیزیوتراپیست به آنها مهارت هایی در حرفه خود می دهد. برخی از فعالیت‌های تجربی یا استراتژی‌هایی که ما استفاده می‌کنیم می‌توانند بدون دانستن استدلال مرموز باشند. برای مثال، یک هنر تجربی ممکن است برای ایجاد رابطه با یک نوجوان یا کمک به او برای به چالش کشیدن یک باور خود محدودکننده طراحی شود. اگرچه بدون آگاهی از پروتکل درمانی، ممکن است تصادفی به نظر برسد. اگر تا به حال با رویکردهای ما گیج شده اید یا سؤالی دارید، امیدواریم بپرسید. ممکن است تحصیلات تکمیلی ما را در همه چیزهایی که در مورد وضعیت انسان می‌دانیم متخصص نسازد، اما ما علما هستند

۷٫ ما امیدواریم که شما فرزند خود را به قرار ملاقات خود بیاورید

ما فقط در صورتی می توانیم به فرزند شما کمک کنیم که سر قرار ملاقاتش بیاید. ما می‌دانیم که برنامه‌های بعد از مدرسه و فعالیت‌های خانوادگی گاهی این کار را دشوار می‌کنند. اکثر درمانگران فقط چند قرار ملاقات ارزشمند در خارج از ساعات مدرسه دارند. امیدواریم با ما همکاری کنید تا زمان کار کند. ما می خواهیم فرزند شما شکوفا شود. از دست دادن یک جلسه درمانی مانند از دست دادن یک درس پیانو یا تمرین ورزشی نیست. جلسات از دست رفته مکرر واقعاً می تواند کودک را در صورتی که با یک درمان خاص کار می کند، از کار بیاندازد. ما زمانی را در خارج از جلسات صرف برنامه ریزی مداخلات موثر می کنیم. حضور در قرار ملاقات ها بهترین شانس را برای موفقیت مداخلات ما به ما می دهد.

۸٫ ما نمی خواهیم پول مانعی برای دریافت کمک مورد نیاز کودک شما باشد.

درمان می تواند گران باشد. درمانگران می خواهند آن را در دسترس قرار دهند. ما درک می کنیم که صحبت کردن در مورد امور مالی سخت است. اگر هزینه درمان فراتر از توان مالی خانواده شما است، ما می خواهیم بدانیم. بسیاری از ما مقیاس های هزینه کشویی را ارائه می دهیم. در غیر این صورت می توانیم به منابع دیگر مراجعه کنیم. پول هرگز نباید دلیلی برای عدم دریافت کمک مورد نیاز کودک باشد.

۹٫ در صورت تمایل می توانیم با مدرسه فرزندتان هماهنگ کنیم

گاهی اوقات یک جوان نیاز به حمایت اضافی در مدرسه دارد، مانند آنچه توسط یک طرح ۵۰۴ یا IEP ارائه شده است. اکثر درمانگران، از جمله من، از همکاری با مدارس خوشحال هستند. این می تواند مکالمه با مددکار اجتماعی مدرسه، نامه ای که محل اقامت را توصیه می کند، یا حضور در یک جلسه IEP باشد. فقط بپرس

۱۰٫ ما می‌دانیم که شما نقشی بی‌نهایت بیشتر از ما در زندگی فرزندتان بازی می‌کنید.

شما احتمالاً فرزندتان را در تمام زندگی اش می شناسید. ما دیر به بازی رسیدیم. در همین حالت، ما فقط برای یک فصل در زندگی آنها خواهیم بود، در حالی که امیدواریم برای طولانی مدت با آنها بمانید. خوب است که به شما و خرد شما احترام بگذاریم. به همین ترتیب، بهبود روابط خانوادگی احتمالاً در درازمدت بیشتر از کار ما به تنهایی به نفع فرزند شما خواهد بود.

لطفا جهت دریافت خدمات روان شناسی و مشاوره با شماره های ۰۹۰۱۰۱۳۴۶۸۴ و ۰۲۱۸۸۰۱۵۹۷۸ تماس حاصل فرمایید.