چگونه بر ناامیدی غلبه کنیم؟ (پارت اول)

چگونه بر ناامیدی غلبه کنیم؟

ناامیدی ناامیدی: گاهی اوقات ما احساس ناامیدی می کنیم زیرا دید تونلی پیدا می کنیم. ناامیدی اغلب با یک دیدگاه محدود در مورد آنچه مهم یا ممکن است همزمان است. مرور شواهدی مبنی بر امکان تغییرات مثبت در خلق و خو و امیدواری می تواند به مقابله با ناامیدی فعلی کمک کند. “به گونه ای […]


ناامیدی

ناامیدی: گاهی اوقات ما احساس ناامیدی می کنیم زیرا دید تونلی پیدا می کنیم.

ناامیدی اغلب با یک دیدگاه محدود در مورد آنچه مهم یا ممکن است همزمان است.

مرور شواهدی مبنی بر امکان تغییرات مثبت در خلق و خو و امیدواری می تواند به مقابله با ناامیدی فعلی کمک کند.

“به گونه ای رفتار کنید که انگار” امیدوار هستید و تمرینات تمرکز حواس راهبردهای اضافی برای غلبه بر احساس ناامیدی هستند.

افسردگی سیستمی از باورها، رفتارها و راه های ارتباط با مردم است که شما را در دام محبوس نگه می دارد. اما راه هایی برای خروج از این تله وجود دارد.

در پست‌های قبلی، در مورد اینکه چگونه عزت نفس پایین می‌تواند منجر به افسردگی بیشتر شود، بحث کرده‌ام که باعث می‌شود از مردم دوری کنید، منفعل بمانید، در مورد مشکلات خود نشخوار فکر کنید و از خود به دلیل ناقص بودن انتقاد کنید. من پیشنهاد کردم که قوانین غیرمنطقی و سخت‌گیرانه برای شما منجر به انتقاد از خود می‌شود و جایگزینی خودانتقادی با اصلاح، یادگیری و پذیرش می‌تواند به شما کمک کند تا بر افسردگی غلبه کنید.

در این پست قصد داریم یکی از عناصر کلیدی افسردگی را بررسی کنیم: این باور که همه چیز ناامیدکننده است. اگر فکر می کنید که مشکلات شما ناامید کننده هستند، احتمالاً دست از تلاش بردارید، خود را منزوی کنید، افسرده تر شوید و نشخوار فکری کنید.

دریافته‌ام که ناامیدی یکی از اولین چیزهایی است که می‌خواهم با بیمارانم به آن بپردازم. پیدا کردن اینکه خلق و خوی شما می تواند تغییر کند می تواند شما را تشویق کند که تکنیک ها، استراتژی ها یا داروهای جدید را امتحان کنید. تغییر برنامه روزانه یا تغییر محیط می تواند به شما کمک کند تا رفتارهای جدید را آزمایش کنید. و تغییر تفکر می تواند درها را برای برداشتن گام هایی برای معکوس کردن افسردگی شما باز کند.

بیایید ببینیم چگونه می توانید ناامیدی خود را معکوس کنید.

نسبت به چه چیزی احساس ناامیدی می کنید؟

ممکن است باور داشته باشید که خلق و خوی شما هرگز تغییر نخواهد کرد – که همیشه احساس افسردگی خواهید کرد. یا ممکن است از یافتن یک رابطه مفید یا دستیابی به اهداف دیگری که فکر می کنید ضروری هستند، ناامید شوید. حال و هوایت را بگیریم بیایید بگوییم که در حال حاضر ممکن است ناامیدی خود را ۹ از ۱۰ ارزیابی کنید – ناامیدی شدید. من مطمئن هستم که این احساس وحشتناکی است و هر کسی را دلسرد می کند. اما بیایید ببینیم که آیا این احساس در طول روز بعد تغییر می کند یا نه.

من دریافتم که برای بیمارانم ارزیابی احساسات مثبت و منفی خود در هر ساعت بیداری در هفته مفید است. حتی “ناامیدترین” افراد نیز متوجه می شوند که خلق و خوی آنها بسته به زمان روز، کاری که انجام می دهند، با چه کسی هستند و به چه چیزی فکر می کنند تغییر می کند. اگر خلق و خوی در طول روز تغییر کند، شاید تغییرات بیشتری ممکن باشد. در مورد تغییر ذهن باز داشته باشید.

 چه اهدافی در زندگی شما ناامید کننده نیستند؟

ممکن است بسیاری از اهداف دیگر – عمده و جزئی – وجود داشته باشد که نسبت به آنها احساس ناامیدی نداشته باشید. به جای آنهایی که احساس می کنید نمی توانید به آنها امیدوار باشید، روی آنهایی تمرکز کنید. وقتی نسبت به چیزی احساس ناامیدی می کنیم، ربوده می شویم و روی آن یک چیز تمرکز می کنیم.

به عنوان مثال، فرض کنید شما احساس تنهایی می کنید و فکر می کنید که همیشه احساس تنهایی خواهید کرد. آیا رفتارها یا اهداف خاصی وجود دارد که نسبت به آنها ناامید نیستید؟ به رفتارهایی فکر کنید که تا حدودی بر آنها کنترل دارید – تماس با افرادی که می شناسید، خواندن، گوش دادن به موسیقی، ورزش کردن، یادگیری چیزهای جدید، مدیتیشن، کمک به شخص دیگری یا نشان دادن مهربانی نسبت به خود.

ناامیدی یک مفهوم جهانی و مبهم به نظر می رسد – اما آن را به یک چیز محدود کنید که نسبت به آن احساس ناامیدی دارید و سپس به سمت چیزهایی که تا حدودی بر آنها کنترل دارید، بچرخید. همانطور که به اهدافی می روید که بر آنها کنترل دارید، ناامیدی شما برای آن لحظه شروع به محو شدن می کند.

لطفا جهت دریافت خدمات روان شناسی و مشاوره با شماره های ۰۹۰۱۰۱۳۴۶۸۴ و ۰۲۱۸۶۰۱۵۵۹۱ تماس حاصل فرمایید.