ایجاد برنامه منظم خواب برای افراد دوقطبی

ایجاد برنامه منظم خواب برای افراد دوقطبی برنامه خواب مشخصی را دنبال کنید. به رختخواب بروید و هر روز در یک ساعت بیدار شوید، هم در روزهای هفته و هم در آخر هفته ها. این باعث می شود بدن شما زمان خواب و بیدار شدنتان را تنظیم کند. اگرچه زمان می برد که  بدن شما […]


ایجاد برنامه منظم خواب برای افراد دوقطبی

  • برنامه خواب مشخصی را دنبال کنید.

به رختخواب بروید و هر روز در یک ساعت بیدار شوید، هم در روزهای هفته و هم در آخر هفته ها. این باعث می شود بدن شما زمان خواب و بیدار شدنتان را تنظیم کند. اگرچه زمان می برد که  بدن شما برای داشتن یک برنامه منظم خواب عادت کند، اما این برنامه می تواند به شما در طولانی مدت کمک کند تا بهتر بخوابید.

داشتن یک برنامه منظم خواب می تواند به شما در مهار علائم دوقطبی، به ویژه قسمتهای شیدایی کمک کند، زیرا به اندازه کافی خواب لازم را داشته اید.

به عنوان مثال ، شما می توانید هر شب ساعت ۱۰:۰۰ به رختخواب بروید. و هر صبح ساعت ۶:۰۰ بیدار شوید.

  • قبل از خواب ذهن، خود را آرام کنید.

در ساعاتی قبل از خواب ، روال خاصی را دنبال کنید که به شما کمک می کند تا ذهنتان متمرکز و آرام شود. فعالیت هایی را که باعث آرامش شما می شود، مانند خواندن، انجام یک معما کلمات متقاطع، گوش دادن به موسیقی یا رنگ کردن یک کتاب رنگ آمیزی بزرگسالان را انتخاب کنید. هر فعالیتی که زمان را به شما یادآور نشود، می تواند به شما در بهتر خوابیدن کمک کند.

به عنوان مثال ، شما ممکن است درجه حرارت بخاری را پایین بیاورید، برای روز بعد آماده شوید، حمام آب گرم بگیرید، یک فصل از کتابی بخوانید و به رختخواب بروید.

همچنین می توانید درست قبل از خواب یک لیوان چای گیاهی یا شیر گرم را امتحان کنید. فقط حتماً با پزشک خود مشورت کنید تا مطمئن شوید که آنها با هیچ دارویی که در حال حاضر مصرف می کنید دچار تداخل نمی شوند.

  • صفحه های نمایشها را در ساعتهای قبل از خواب خاموش کنید.

نور صفحه نمایش می تواند خواب شما را مختل کند یا خوابیدن را سخت تر کند. این شامل تلویزیون، تلفن، رایانه، تبلت و دستگاه های بازی دستی است.

اگر معمولاً قبل از خواب در مقابل تلویزیون استراحت می کنید، بهتر است آن را با یک سرگرمی دیگر مانند خواندن یا رنگ آمیزی جایگزین کنید.

لطفا جهت دریافت خدمات روان شناسی و مشاوره با شماره های ۰۹۰۱۰۱۳۴۶۸۴ و ۰۲۱۸۶۰۱۵۵۹۱ تماس حاصل فرمایید.