چگونه عشقمان را به همسرمان نشان دهیم ؟

چگونه عشقمان را به همسرمان نشان دهیم ؟ در ماهیت یک رابطه عاشقانه تازه، برقراری ارتباط عشق به شخص دیگر آسان و طبیعی به نظر می رسد. با این حال، پس از ازدواج، بسیاری از زوج ها به روال معمول زندگی خود می پردازند. اجازه ندهید روزهای دیگر زندگی تان بدون پرورش و غنی کردن […]


چگونه عشقمان را به همسرمان نشان دهیم ؟ در ماهیت یک رابطه عاشقانه تازه، برقراری ارتباط عشق به شخص دیگر آسان و طبیعی به نظر می رسد. با این حال، پس از ازدواج، بسیاری از زوج ها به روال معمول زندگی خود می پردازند. اجازه ندهید روزهای دیگر زندگی تان بدون پرورش و غنی کردن عشق شما با همسرتان از بین برود. این مراحل را دنبال کنید تا به شریک زندگی خود نشان دهید که واقعاً او را دوست دارید.

عشق خود را از طریق اقدامات متفکرانه نشان دهید. این اقدامات می توانند موارد ساده ای مانند تمیز کردن خانه، شستن ظرف ها یا نوشتن یک شعر باشند. عملی را انتخاب کنید که می دانید شریک زندگی شما، از آن قدردانی خواهد کرد.

چیزی برای او بخرید که می دانید به آن علاقمند است و خواهان است. این وسیله و شی می تواند مجموعه ای از ابزارهای صنایع دستی باشد، یا یک کیف دستی چرمی.

  تلاش باشید تا برای او کاری انجام دهید. این تلاش فقط منحصر به خرید یک کالا یا شی نمی شود شما می توانید به نوشتن یک شعر یا تنظیم آن در یک قاب فکر کنید. این نشان دهنده تعهد واقعی است. در بسیاری موارد، حرکات کوچک، ساده تر از یک حرکت بزرگ عمل می کنند. انجام کارهای کوچک برای همسرتان در فواصل منظم بسیار ساده تر و مؤثرتر از انجام کارهای بزرگی که با فواصل طولانی تر انجام می شود، است.

وقتی را برای در کنار هم بودن اختصاص دهید. اغلب زوج ها به ندرت در کنار هم بودن را در نظر می گیرند، اما این قدرتمندترین شکل دوست داشتن است. تلفن، تلویزیون، رایانه و رادیو را خاموش کنید و کنار هم بنشینید و به خودتان اجازه دهید تا در کنار یکدیگر بودن را تجربه کنید. با حضور در کنار همسر خود بدیهی است که فرصتی برای خدمت به او فراهم می شود، بنابراین برای داشتن رابطه ای بر پایه عشق و دوست داشتن، در دسترس همسر خود باشید.

حداقل یکبار در ماه، یک قرار عاشقانه با هم بگذارید و با یکدیگر تنها بیرون بروید. برای مسائل مربوط به فرزندان، برنامه ریزیهای پر مشغله و … همیشه می توان راهی یافت، اما شما دو نفر باید حداقل ماهی یک بار برای شام یا دیدن فیلم تنها باشید. این لحظات واقعاً می توانند به شعله ور شدن عشق میانتان، کمک کنید.

    وقتی شک دارید سؤال کنید. مردم عاشق صحبت کردن در مورد خود هستند و همسر شما فرقی نمی کند. به جای سؤالات ساده “بله / خیر” سؤالات عالی “چگونه” ، “چه” یا “وقتی” را محک بزنید. مکالمات عالی به سؤالات بسیار متکی هستند، پس در این زمینه خبره شوید.

با گذشته یکدیگر آشنا باشید. برخی از همسران، پس از سالها ، جزئیاتی درباره زندگی گذشته همسر خود می یابند که آنها را به شدت شگفت زده می کنند. به او نشان دهید که نسبت به گذشته او بی تفاوت نیستید و این امر باعث می شود تا این حس را در او ایجاد کند که شما واقعاً به او اهمیت می دهید. دروغ نگویید و در مورد گذشته خود اغراق نکنید و حقیقت را بیان کنید. پذیرش اشتباهات گذشته نشان می دهد که به یکدیگر اعتماد دارید و گذشته خود را پذیرفته اید.

رابطه تان را به تدریج بزرگتر کنید. خوب است که کارهای کوچک و دنیوی تر را با اقدامات بزرگتر و پر معنی تر ترکیب کنید. این موارد کمی بیشتر کار می کنند و ممکن است هزینه هم داشته باشند، اما وقتی همسرتان با هیجان و از خوشحالی فریاد می زند، ارزش آن را درک می کنید.

  • از شب عروسی خود یک مونتاژ ویدیویی تهیه کنید.
  • قوانینی برای خود به وجود بیاورید و یک جشن تولد غافلگیرانه برنامه ریزی کنید.
  • برای همسرتان یک آهنگ عاشقانه بنویسید و ضبط کنید (می تواند صمیمانه باشد یا به زبان ساده)
  • یک کتاب داستان بسازید که شروع رابطه شما را به صورت داستان روایت کند.

عشق خود را بیان کنید. یا به عبارتی درباره عشقتان نسبت به او صحبت کنید. ارتباطات پاک باعث می شود شریک زندگی تان بدانید که چقدر به او علاقه دارید. صحبت از تجربه شما راهی برای به اشتراک گذاشتن خود است تا شریک زندگی شما بتواند آن را بشنود. شما ممکن است بگویید، “قلب من ” خطاب کنید، یا به او بگویید”من در طول روز به تو فکر می کنم، و هر بار که به تو فکر می کنم ، لبخند می زنم.”  گفتن این عبارات، صحیح است.

چگونه عشقمان را به همسرمان نشان دهیم ؟ استعدادها و دستاوردهای همسرتان را ستایش کنید. اگر قبلاً اینگونه نبوده اید، اکنون وقت آن است که روشهایی که شریک زندگیتان فکر می کند بی نظیر یا متمایز است را تشخیص دهید. وقت خود را صرف تقویت این صفات کنید. اگر شوهرتان خود را یک روشنفکر تصور می کند، او را به خاطر خردمندیش ستایش کنید. اگر همسر شما خود را تابع مد روز می داند، او را به خاطر سبک پوششی که دارد، ستایش کنید.

عادت کنید که در مورد احساساتتان صحبت کنید. از صحبت کردن تنها در مورد احساساتی که شما دارید، خودداری کنید. گفتگو در مورد احساساتی که شریکتان تجربه کرده است را در اولویت قرار دهید. حتی چیزهای ناخوشایندی را که در طول روز اتفاق افتاده است را با او به اشتراک بگذارید، زیرا این باعث می شود تا همسرتان در زندگی شما بیشتر درگیر شود و احساس صمیمیت بیشتری بینتان شکل بگیرد.

به همسرتان حقیقت را بگویید. گفتن حقیقت به شریک زندگی تان یک کار شایسته است که باید انجام شود زیرا باعث ایجاد اعتماد و احترام در رابطه تان می شود. همیشه حاضر باشید تا حقیقتی که همسرتان بیان می کند را، نیز بپذیرد. این کمک می کند تا هر یک از شما به عنوان افرادی بالغ و رشد یافته روابط خود را تقویت کنید.

هنگام متوجه شدن نقاط ضعف همسرتان از سخنانی با محبت استفاده کنید و پیشنهادات سازنده ای در مورد چگونگی بهبود این موارد ارائه دهید. اگر همسر شما به شدت حساس است سعی کنید به صورت متعادل او را مورد انتقاد قرار دهید.

لطفا جهت دریافت خدمات روان شناسی و مشاوره با شماره های ۰۹۰۱۰۱۳۴۶۸۴ و ۰۲۱۸۶۰۱۵۵۹۱ تماس حاصل فرمایید.