چگونه یک زندگی مشترک موفق داشته باشیم (قسمت دوم)

چگونه یک زندگی مشترک موفق داشته باشیم (قسمت دوم)  :عشق بورزید ۱- «فراموش نکنید بگویید “دوستت دارم”. به این فکر نکنید که نیازی به گفتن دوستت دارم نیست زیرا همسرتان باید از احساستان نسبت به خودش آگاه باشد. تلاش کنید تا بداند چقدر دوستش دارید حداقل یک یا دو بار در روز به آهستگی همان […]


چگونه یک زندگی مشترک موفق داشته باشیم (قسمت دوم)  :عشق بورزید
۱- «فراموش نکنید بگویید “دوستت دارم”.
به این فکر نکنید که نیازی به گفتن دوستت دارم نیست زیرا همسرتان باید از احساستان نسبت به خودش آگاه باشد. تلاش کنید تا بداند چقدر دوستش دارید حداقل یک یا دو بار در روز به آهستگی همان طور که به چشمانش نگاه می کنید به او بگویید «دوستت دارم» به گونه ای که واقعاً این حس را دارید. جمله دوستت دارم را با یک پیامک برای او نفرستید و یا موقعی که از خانه بیرون می روید یک دوستت دارم ساده به او نگویید بلکه برای او وقت گذاشته تا همسرتان بداند چقدر برای شما ارزش دارد.
این تلاش ساده برای گفتن تنها ۲ واژه «دوستت دارم» ایجاد کننده یک تغییر بزرگ در زندگی تان خواهد بود.
عبارت دوستت دارم صرفاً برای درخواست یک چیزی و یا تلاش برای پایان یک دعوا بیان نکنید این جمله را بگویید تنها فقط به این خاطر این احساس را دارید در این زمان ها است که جمله شما باورپذیر است.

۲- «روز خود را با یک بوسه گرم و یا یک آغوش آغاز کنید.»
انجام این کار به گونه ای آرامش بخش در ابتدای روز باعث می شود در طول روز عشق بیش تری را نسبت به هم احساس کنید.
درست است که شما می خواهید با یک قهوه و یا آراسته کردن ظاهر خود روزتان را آغاز کنید اما تنها چند دقیقه وقت گذاشتن برای در‌اغوش گرفتن همسرتان بوسیدنش و یا در آغوش خود تکان دادن او باعث می شود که روز خود را با شادابی اغاز کنید. اگر در تمام طول روز همدیگر را نمی بینید. پس این نوازش آرامش بخش باعث ایجاد تاثیر طولانی در شما و همسرتان بوده تا زمانی که دوباره همدیگر را ببینید.
زمان گذاشتن برای بوسیدن همسرتان تنها ۶ ثانیه در صبح موجب روشن شدن عشق در روابطتان می شود. به یک بوسه کوچک روی گونه همراه با گفتن خداحافظ عزیزم. بسنده نکنید مطمئن شوید که واقعاً بوسه و نوازش شما روی او نشسته حتی اگر عجله دارید.

۳- «برای یکدیگر وقت بگذارید.»
همانطور که رابطه تان ادامه پیدا می کند، متوجه خواهید شد که محدودیت های پیش تر و پیش تری در اوقات فراغتتان وجود دارد. با این حال، باید حتماً زمان هایی را برای خودتان در طول هفته فراهم کنید، حتی اگر مجبور باشید از زمان در کنار دوستان یا خانواده بودن بزنید. به یاد داشته باشید که همراه بودن با دوستان در یک جشن تولد و یا در مهمانی خانوادگی بودن با خلوت کردن با یکدیگر یکسان نیست.
اگر احساس می کنید که برنامه تان پر هست و زمانی برای در کنار هم بودن ندارید، بنابراین باید سعی کنید حتی شده از کار شخصی همسرتان بزنید، خواه برای پیاده روی سریع باشد مثلاً اگر در حین یک دورهمی خانواده هستید و یا اگر در یک مهمانی هستید لحظاتی را با هم خلوت کنید.
برای قرارهای ملاقاتتان برنامه زمانی مناسبی بچینید، تا هر ۲ شما از برنامه مربوط به آن قرارها کاملاً مطلع باشید.

۴- «قدرت لمس کردن را دست کم نگیرید.»
یادتان نرود که در آغوش بگیرید، لمس کنید، آرامش دهید ببوسید و تا می توانید نزدیک همسرتان باشید. ارتباط فیزیکی می تواند رابطه شما را مستحکم نگه داشته و باعث می شود احساس نزدیکی به یکدیگر را داشته باشید، حتی اگر همیشه در یک حالت روحی نباشید. اگر سرد و بی روح باشید و حتی کنار یکدیگر روی مبل ننشینید، رابطه شما هم سرد خواهد شد.
همه افراد لمس شدن به هر اندازه ای را دوست ندارید، مخصوصاً در محیط عمومی حتی اگر شما یک فردی باشید که می تواند به راحتی در انظار عمومی همسرتان را به آغوش بگیرید، حواستان جمع باشد که در موقعیت مناسبی او را لمس آرامش بخش کنید.
نیاز به گفتن نیست که یک رابطه زناشویی (جنسی) سالم، به شادابی یک رابطه کمک می کند، در این باره با همسرتان بی پرده و صادقانه صحبت کنید که چه دوست دارید و چه دوست ندارید.

۵- «انجام کارهای کوچکی را که باعث خوشحالی و احساس عشق می کند را فراموش نکنید.»
خواه بوسه ای بر دست همسر خود و یا انجام کارهای خانه وقتی هفته پرمشغله ای را همسرتان سپری می کند، یا گذاشتن نوشته ای از جملات عاشقانه روی آینه قبل از سرکار رفتن، نباید انجام این گونه چیزها را متوقف کنید، مهم نیست چقدر خسته و یا چقدر احساس راحتی در رابطه تان می کنید. در مورد زندکی مشترکتان نباید تنبل باشید و حتماً باید احساس خاص بودن و دوست داشته شدن را در همسرتان زنده نگه دارید.
۶- «همسرتان را اگاه کنید که همیشه قدردانش هستید.»
همسرتان باید بداند که چقدر بابت کارهای روزمره ای که انجام می دهد قدردانش هستید، مثل شست و شو و مرتب کردن تخت خواب، این کارها را بی اهمیت نشمارید و به همسرتان بگویید که واقعاً دوستش داشته و قدردان همه کمک هایی که به شما می کند هستید، البته می توانید پاسخ این زحمات را با انجام دادن کارهایی در خانه جبران کرده که باعث می شود که همسرتان نیز از شما تشکر کند.
حتی می توانید برای همسرتان یک متن عاشقانه برای همه کارهایی که برای شما انجام می دهد بنویسید. از نگهداری از سگ در زمان بیمار شدن شما گرفته تا برنامه ریزی برای یک جشن تولد فوق العاده برای شما.

۷- «یکدیگر را با هدایای کوچک و یا نمادهایی از قدردانی غافلگیرکنید »
این کار باعث می شود که لحظه، خاص و خاص تر شود. هدیه ها نباید گران قیمت و غیرمعمول باشند. نیتی که پشت این هدیه ها است مهم است. هدیه ای کوچک که باعث خاطره ای شیرین و گرم می شود. پیش ترین تاثیر را دارد به ان چه که همسرتان مشتاق داشتنش می باشد توجه کرده و ان را به عنوان یک هدیه غافلگیر کنید.. در زمانی مناسب در نظر بگیرید.
اگرچه مناسبت های خاص مثل تولد یا سالگرد ازدواج می تواند یک زمان مناسب برای دادن هدیه باشد، اما بعضی اوقات بهترین کادوها بدون دلیل داده می شود. آن وقت همسرتان این احساس را نخواهد داشت که شما مجبور به دادن کادو آن هم به دلیل یک مناسبت خاص شده اید.

۸- «اگر نیاز شد به همسرتان در کارهای خارج خانه کمک کنید.»
اگر همسرتان یک هفته پرمشغله را سپری کرده و باید متوجه بوده و زمان بیشتری را برای پخت و پز و کارهای اطراف منزل انجام دهید.
زمانی که شما سرتان شلوغ است، او می تواند این کارها را برایتان انجام دهد. با این که باید یک تعادلی منطقی را برای هر ۲ خود ایجاد کنید، ولی اگر به همسرتان اهمیت می دهید، باید تلاش بیشتری به خرج دهید اگر به حضور شما بیشتر احتیاج دارد.

لطفا جهت دریافت خدمات روان شناسی و مشاوره با شماره های ۰۹۰۱۰۱۳۴۶۸۴ و ۰۲۱۸۶۰۱۵۵۹۱ تماس حاصل فرمایید.