چرا علاقه ام را نسبت به همسر و شریک زندگی ام از دست داده ام؟

از دست دادن علاقه به شریک زندگی از دست دادن علاقه به شریک زندگی: عباراتی مانند “شبح” و “نیمکت زدن” برای توضیح تجربه از دست دادن علاقه به یک شریک ابداع شده است. یکی از رایج‌ترین دلایلی که باعث می‌شود افراد علاقه خود را نسبت به فردی که قرار ملاقات دارند از دست بدهند، عدم […]


از دست دادن علاقه به شریک زندگی

از دست دادن علاقه به شریک زندگی: عباراتی مانند “شبح” و “نیمکت زدن” برای توضیح تجربه از دست دادن علاقه به یک شریک ابداع شده است.

یکی از رایج‌ترین دلایلی که باعث می‌شود افراد علاقه خود را نسبت به فردی که قرار ملاقات دارند از دست بدهند، عدم اعتماد به نفس آن شخص است.

گاهی اوقات، افراد علاقه خود را به قرار ملاقات با شخصی از دست می دهند، زیرا زمان مناسب برای آنها نیست.

این یک تجربه رایج است: با شخص جدیدی آشنا می‌شوید، و همه چیز عالی پیش می‌رود – اما پس از مدت کوتاهی، در این فکر می‌مانید که چه مشکلی پیش آمده است. اگر می بینید که آرزوی زمان بیشتری با کسی دارید که علاقه خود را از دست داده است، تنها نیستید. اصطلاحاتی مانند “شبح” و “نیمکت زدن” برای توضیح این تجربه ابداع شده است. فهرست زیر دلایلی را ارائه می دهد که چرا افراد به طور ناگهانی علاقه خود را از دست می دهند و پیشنهاداتی برای جلوگیری از تکرار آن را ارائه می دهد.

۱٫ اعتماد به نفس پایین

یکی از رایج ترین دلایلی که مردم علاقه خود را از دست می دهند این است که فردی که با آنها قرار می گذارند اعتماد به نفس ندارد. اعتماد به نفس بسیار مهم است. فردی را در نظر بگیرید – و همه ما حداقل یکی را می شناسیم – که از نظر فیزیکی جذاب نیست، اما گزینه های زیادی برای قرار ملاقات دارد. دلیل اینکه آنها خیلی خوب عمل می کنند این است که مردم به سمت اعتماد به نفس خود کشیده می شوند. ممکن است ناامنی‌ها از همان ابتدا آشکار نباشند، به همین دلیل است که دو نفر می‌توانند چند بار بیرون بروند قبل از اینکه نظر یک نفر تغییر کند.

درباره آن چکار میتونید بکنید؟ اعتماد به نفس خود را تقویت کنید! عزت نفس بالا ناشی از راحت بودن در پوست خود و برتری در حوزه های ارزشمند است. از خود بپرسید، چه بخش هایی از زندگی خود را می خواهید بهبود بخشید؟ اگر نسبت به بدن خود احساس ناامنی می کنید، خوش فرم بودن را در اولویت قرار دهید. اگر در مورد شغل خود ناامن هستید، در دوره هایی ثبت نام کنید که شما را به حرفه مورد نظرتان می رساند. حتی تلاش برای رسیدن به این اهداف باعث افزایش عزت شما می شود. به خاطر داشته باشید، ممکن است چیزهایی وجود داشته باشد که نتوانید آنها را تغییر دهید. در این صورت، با آنچه قابل انعطاف است مقابله کنید و چیزهایی را که تحت کنترل شما نیستند بپذیرید.

۲٫ مراقبت بیش از حد

برخی افراد به شدت به دنبال رابطه هستند. آنها به تنهایی ناراضی هستند و آرزو دارند کسی زندگی خود را با او بگذرانند. شرکای دوستیابی به سرعت این کیفیت را دریافت می کنند – و با آن خاموش می شوند. در مقابل، افراد خوب به تنهایی راحت هستند. آنها برای احساس کامل بودن به شریک زندگی نیاز ندارند.

درباره آن چکار میتونید بکنید؟ اگر در این موقعیت قرار گرفتید، با این ایده کنار بیایید که تا آخر عمر مجرد بمانید. هنگامی که با این مفهوم احساس راحتی کردید، برای یک شراکت سالم آماده هستید. پذیرش این امکان در ابتدا ممکن است دشوار باشد، اما شما را مجبور می کند که به عنوان فردی که می خواهید تبدیل شوید فکر کنید. سپس، زمانی که زمان مناسب باشد، آن شخص خاص وارد زندگی شما می شود و به آنچه که هستید اضافه می کند، نه برای تکمیل شما.

۳٫ زمان بندی نامناسب

اگر هیچ یک از موارد بالا در مورد شما صدق نمی کند، احتمالاً شریک زندگی علاقه خود را از دست داده است زیرا زمان بندی مناسب نبوده است. ما هیچ راهی برای دانستن تمام اتفاقاتی که در زندگی یک نفر می گذرد نداریم – شاید آن شخص قبلاً در یک رابطه است، شاید هنوز در حال غلبه بر کسی است، و این لیست همچنان ادامه دارد. عبارت “این من نیستم، تو هستی” در اینجا صدق می کند. شما اعتماد به نفس بالایی دارید، به تنهایی کاملاً خوشحال هستید و برای آن شخص در دسترس هستید تا وارد زندگی شما شود، اما اگر در همان مکان نباشند، هیچ کدام از اینها مهم نخواهد بود.

درباره آن چکار میتونید بکنید؟ با چیزهای غیرقابل توضیح خوب باشید. شما نمی توانید همه چیز را درک کنید؛ بعضی چیزها در زندگی یک راز است. ایمان داشته باشید که اگر قرار است رابطه برقرار شود، زمانی درست می شود که زمان مناسب برای هر دو نفر باشد. در این میان، مشغول انجام کارهایی برای خود باشید، مانند درست غذا خوردن، ورزش کردن، گذراندن وقت با خانواده و دوستان، و آماده بودن برای دریافت تمام تجربیات مثبتی که زندگی برای شما در نظر گرفته است.

۴٫ خیلی خیلی زود

گاهی اوقات هر دو نفر در مکان خوبی هستند و آماده شروع یک رابطه هستند، اما پس از یک شروع داغ و سنگین، جرقه خاموش می شود. چه چیزی اشتباه پیش رفت؟ این می تواند زمانی اتفاق بیفتد که یک رابطه خیلی سریع شتاب می گیرد و جایی برای پایین آمدن ندارد. جذابیت فیزیکی که دو نفر را به هم نزدیک می‌کند، اغلب آنقدر شدید است که شریک‌ها می‌خواهند تمام وقت خود را با هم بگذرانند، و وقتی از هم دور هستند، دائماً پیامک می‌فرستند و با وسواس در مورد یکدیگر فکر می‌کنند. اگرچه این می تواند سرگرم کننده و هیجان انگیز باشد، اما خطر این است که این رابطه دوام نیاورد.

درباره آن چکار میتونید بکنید؟ در مورد پیشرفت یک رابطه سنجیده باشید. حتی زمانی که در حال شروع یک رابطه جدید هستید و همه چیز عالی پیش می رود، تعادل مهم است. وقتی وارد یک شراکت جدید می شوید از افراد مهم یا جنبه های زندگی خود غافل نشوید. همچنین، روی ایجاد دوستی در رابطه جدید خود کار کنید. رضایت‌بخش‌ترین و طولانی‌مدت‌ترین شراکت‌ها، تعادلی بین اشتیاق و همراهی دارند. شما می خواهید اطمینان حاصل کنید که شما و همسرتان چیزهای مشترکی فراتر از شیمی فیزیکی دارید.

اگر همه چیز را در این لیست دنبال می‌کنید و هنوز هم متوجه می‌شوید که نیمکت نشین یا شبح شده‌اید، نگران نباشید. همانطور که که در بالا ذکر شد، مردم چیزهایی دارند که شما هرگز نخواهید فهمید. فردی که شما را اولویت بندی نمی کند ارزش زمان و تلاش شما را ندارد، پس به او گیر نکنید. ذهن خود را باز نگه دارید، روی خودتان کار کنید و ایمان داشته باشید که در جایی که باید باشید درست هستید.