آشنایی با ۳ مرحله غم و اندوه در سوگواری

آشنایی با 3 مرحله غم و اندوه در سوگواری

مرحله غم و اندوه مرحله غم و اندوه: اندوه یک واکنش عاطفی طبیعی به تجربه یک فرد از دست دادن است. ترکیبی از احساسات می تواند با اندوهی مانند غم و اندوه، خشم، گناه، ناامیدی یا پشیمانی همراه باشد. افراد برای ایجاد آرامش با تجربه و کمک به التیام درد عاطفی مرتبط با از دست […]


مرحله غم و اندوه

مرحله غم و اندوه: اندوه یک واکنش عاطفی طبیعی به تجربه یک فرد از دست دادن است. ترکیبی از احساسات می تواند با اندوهی مانند غم و اندوه، خشم، گناه، ناامیدی یا پشیمانی همراه باشد. افراد برای ایجاد آرامش با تجربه و کمک به التیام درد عاطفی مرتبط با از دست دادن مراحلی از واکنش سوگ را طی می کنند. زمان زیادی که یک فرد نیاز دارد

مرحله ۱: ناباوری

در ابتدا، زمانی که مرگ کسی یا هر تجربه ای از دست دادن اتفاق می افتد، ناباوری و شوک وارد می شود. تغییر ناگهانی در واقعیت باعث انکار می شود و ممکن است فرد احساس سردرگمی کند و از این تجربه غرق شود. او می‌تواند دچار بی‌حسی عاطفی شود و احساس انزوا را تجربه کند، گویی «حالا باید چه کار کنم؟» به گفته نویسنده و کارشناس بالینی کار اجتماعی فیل ریچ از مجله  Selfhelp، یک بازمانده از طریق تطبیق با تغییرات ناشی از فقدان، کنترل احساسات خود به منظور عملکرد مناسب در زندگی روزمره و با باز شدن در مرحله اولیه غم و اندوه کار می کند. پشتیبانی خارجی را بپذیرید

در ابتدا، وقتی مرگ کسی یا هر تجربه ای از دست دادن اتفاق می افتد، ناباوری و شوک وارد می شود.

به گفته نویسنده و کارشناس بالینی کار اجتماعی فیل ریچ از مجله  Selfhelp، یک بازمانده از طریق تطبیق با تغییرات ناشی از فقدان، کنترل احساسات خود به منظور عملکرد مناسب در زندگی روزمره و با باز شدن در مرحله اولیه غم و اندوه کار می کند. پشتیبانی خارجی را بپذیرید

مرحله ۲: تجربه از دست دادن

هنگامی که یکی از عزیزان به دنبال ناباوری کامل از مرگ او فوت می کند، خشم احساس رایجی است که در مرحله دوم اندوه احساس می شود. ممکن است یک فرد نسبت به محبوب خود به خاطر “ترک کردن او” عصبانی شود و به گفته HelpGuide.org، سوالاتی مانند “چرا این اتفاق می افتد؟” یا سعی کنید برای این رویداد، کسی یا چیزی را سرزنش کنید. ریچ همچنین می گوید در این مرحله تمرکز سوگ بسیار درونی است و افراد عمیقاً در احساسات خود غرق می شوند. به گفته تووندا، بیمارستان مموریال پنسیلوانیا، یک فرد همچنین می‌تواند خشم خود را به سمت خود هدایت کند و از اینکه اجازه داده مرگ «اتفاق بیفتد» احساس گناه کند، اگرچه کاری نمی‌توانست انجام دهد.

در این مرحله، چانه زنی و افسردگی نیز ممکن است رخ دهد. افرادی که با غم و اندوه پیش بینی شده سر و کار دارند، مانند کسانی که بیماری لاعلاج دارند، ممکن است چانه بزنند و فکر کنند که پیشنهادی از طرف آنها می تواند برای به تاخیر انداختن یا فرار از مرگ مبادله شود. علاوه بر این، افسردگی ممکن است در زمانی که فرد به طور فعال این از دست دادن را تجربه می کند، تحت تأثیر قرار گیرد.

هنگامی که یکی از عزیزان به دنبال ناباوری کامل از مرگ او فوت می کند، خشم احساس رایجی است که در مرحله دوم اندوه احساس می شود.

ممکن است شخصی نسبت به عزیزش به خاطر «ترک کردن او» عصبانی شود و به گفته HelpGuide.org، سؤالاتی مانند «چرا این اتفاق می‌افتد؟» بپرسد؟

مرحله ۳: ادغام مجدد

اگرچه مرحله نهایی ممکن است به روش های متعددی مانند ادغام مجدد، احیا، آشتی یا پذیرش نامیده شود – مهمتر از آن، زمانی است که فرد داغدیده با فقدان تجربه شده صلح کند. او واقعیت تازه کشف شده را می پذیرد و بدون حضور عزیزش با زندگی کنار می آید. با گذشت زمان، ظرف ذوب احساسات در مراحل اولیه از شدت کاهش می یابد و، همانطور که ریچ می گوید، مردم به جای سکونت در گذشته، با زندگی فعلی پیش می روند. با این حال، طبق گفته کلینیک مایو، زمانی که این احساسات تداوم می یابند و به طور دردناکی ناتوان کننده می شوند، اندوه عادی ممکن است به اندوه پیچیده تبدیل شود.

اگرچه مرحله نهایی ممکن است به روش های متعددی مانند ادغام مجدد، احیا، آشتی یا پذیرش نامیده شود – مهمتر از آن، زمانی است که فرد داغدیده با فقدان تجربه شده صلح کند.

لطفا جهت دریافت خدمات روان شناسی و مشاوره با شماره های ۰۹۰۱۰۱۳۴۶۸۴ و ۰۲۱۸۶۰۱۵۵۹۱ تماس حاصل فرمایید.