کاهش سلامت روان با استفاده از موبایل: ۵ روشی که استفاده بیش از حد از تلفن همراه، سلامت روان شما را کاهش می دهد و ارائه ۳ راهکار مشاوره ای ساده برای ترک این عادت مضر

کاهش سلامت روان با استفاده از موبایل: یک مطالعه اخیر نشان می دهد که استفاده بیش از حد از تلفن همراه باعث افزایش اضطراب، افسردگی و تنهایی می شود. استفاده بیش از حد از تلفن همراه همچنین مشکلات سلامتی مانند فشار چشم، گردن و کمر درد و افزایش وزن را افزایش می دهد. راه‌حل‌ها شامل استراحت هفتگی تلفن همراه، جایگزینی فعالیت‌های خلاقانه و برنامه‌ریزی خاموشی روزانه است. اگر در حال خواندن این مقاله در تلفن همراه خود هستید، در اینجا چند خبر بد وجود دارد: طبق یک مطالعه اخیر بین المللی تحقیقات محیطی و بهداشت عمومی، استفاده بیش از حد از تلفن همراه منجر به سطوح بالاتر اضطراب، افسردگی و تنهایی می شود. متأسفانه (هشدار وحشتناک!)، اخبار بد به همین جا ختم نمی شود. باور کنید یا نه، استفاده بیش از حد از تلفن همراه باعث افزایش مشکلات سلامتی مانند خستگی چشم، درد گردن و کمر و افزایش وزن می شود.

کاهش سلامت روان با استفاده از موبایل کاهش سلامت روان با استفاده از موبایل: یک مطالعه اخیر نشان می دهد که استفاده بیش از حد از تلفن همراه باعث افزایش اضطراب، افسردگی و تنهایی می شود. استفاده بیش از حد از تلفن همراه همچنین مشکلات سلامتی مانند فشار چشم، گردن و کمر درد و افزایش […]


کاهش سلامت روان با استفاده از موبایل

کاهش سلامت روان با استفاده از موبایل: یک مطالعه اخیر نشان می دهد که استفاده بیش از حد از تلفن همراه باعث افزایش اضطراب، افسردگی و تنهایی می شود.

استفاده بیش از حد از تلفن همراه همچنین مشکلات سلامتی مانند فشار چشم، گردن و کمر درد و افزایش وزن را افزایش می دهد.

راه‌حل‌ها شامل استراحت هفتگی تلفن همراه، جایگزینی فعالیت‌های خلاقانه و برنامه‌ریزی خاموشی روزانه است.

اگر در حال خواندن این مقاله در تلفن همراه خود هستید، در اینجا چند خبر بد وجود دارد: طبق یک مطالعه اخیر بین المللی تحقیقات محیطی و بهداشت عمومی، استفاده بیش از حد از تلفن همراه منجر به سطوح بالاتر اضطراب، افسردگی و تنهایی می شود.

متأسفانه (هشدار وحشتناک!)، اخبار بد به همین جا ختم نمی شود. باور کنید یا نه، استفاده بیش از حد از تلفن همراه باعث افزایش مشکلات سلامتی مانند خستگی چشم، درد گردن و کمر و افزایش وزن می شود.

چگونه این دستگاه کوچک دستی به سردرد بزرگی تبدیل شد؟

مخرب خلق و خو در جیب شما

اگر مانند اکثر مردم هستید، تلفن همراه خود را دوست دارید. ساعت ها خودت را سرگرم می کنی. می‌توانید ویدیوها و فیلم‌ها را تماشا کنید، بازی کنید، اخبار را دنبال کنید و در اینترنت و رسانه‌های اجتماعی بگردید. و بله، حتی می توانید با آن تماس تلفنی برقرار کنید.

بدون شک تلفن های همراه بخش بزرگی از زندگی روزمره هستند. مانند یک چاقوی ارتش سوئیس مدرن، تلفن های همراه ما نیز چراغ قوه، ساعت زنگ دار، تقویم، نوت بوک هستند. لیست ادامه دارد و ادامه دارد.

در واقع، آیا کسی دیگر از پنجره به بیرون نگاه می کند تا آب و هوا را بررسی کند؟

استفاده اجباری از تلفن همراه در عمل

مانند تمام انواع فعالیت های اجباری، با افزایش استفاده، وابستگی افزایش می یابد. اگر تلفن همراه شما اولین چیزی است که صبح به سراغش می‌روید و آخرین چیزی است که در شب می‌گذارید، وقت آن است که تأثیر منفی آن را روی سلامتی خود در نظر بگیرید.

برخی از مشکلات ناشی از استفاده بیش از حد از تلفن همراه:

زمان کمتری را صرف افکار خود می کنید.

پیمایش روی تلفن شما یک راه عالی برای رها شدن است، اما می‌تواند راهی برای جلوگیری از گذراندن وقت با خودتان و کشف خواسته‌ها، نیازها و ناامیدی‌ها باشد. پیمایش یک استراحت خوب است، اما بیش از حد باعث جدایی و جدایی می شود.

شما در مورد رسانه های اجتماعی وسواس دارید.

بر کسی پوشیده نیست که رسانه های اجتماعی به طور مکرر تصاویر را دستکاری می کنند تا به شما کالا بفروشند یا اینکه احساس کنید زندگی دیگران بهتر از زندگی شماست. رسانه های اجتماعی بیش از حد می تواند واکنش های مقایسه و ناامیدی را ایجاد کند که باعث می شود در زندگی خود احساس ناامیدی کنید. با تغذیه تمایلات فضولی، به جای تمرکز بر زندگی خود، شروع به وسواس در مورد زندگی دیگران می کنید.

از خلاقیت دست میکشی

استفاده بیش از حد از تلفن همراه اغلب سایر راه های خلاقانه را از زندگی شما خارج می کند. شما زمان کمتری را صرف ایجاد رسانه و وقت گیر بیشتری می کنید.

کمتر معاشرت می کنید.

به جای ریسک کردن و شرکت در رویدادهای اجتماعی، در خانه ماندن و زندگی از طریق تلفن خود به جای تعامل احساس راحتی بیشتری می کنید.

شما فرسودگی همدلی را تجربه می کنید.

بررسی مداوم اخبار و مشاهده تصاویر یا فیلم های دردسرساز خشونت می تواند باعث ایجاد احساس ناامیدی و بی تفاوتی شود. در ارتباط ماندن با رویدادهای جدید ضروری است، اما محدود کردن قرار گرفتن در معرض برای آرامش ذهن بسیار مهم است.

نحوه شکستن استفاده بیش از حد از تلفن همراه

آیا نگران این هستید که تلفن همراه شما بیش از حد وقت شما را مصرف کند؟ این سه مرحله را امتحان کنید:

تعطیلات هفتگی تلفن همراه را برنامه ریزی کنید.

هفته ای یک بار گوشی خود را برای چند ساعت کنار بگذارید. یک روز را انتخاب کنید و خود را به چالش بکشید تا صفحه را پایین بیاورید و عادت های جدید را انتخاب کنید.

فعالیت های خلاقانه را جایگزین کنید.

به جای اینکه به گوشی خود دست پیدا کنید، کاری خلاقانه انجام دهید. بنویسید، نقاشی کنید، برقصید، عکس بگیرید. هر چیزی که انرژی خلاق را به زندگی شما بازگرداند.

خاموشی روزانه تلفن همراه ایجاد کنید.

زمان های طبیعی در روز برای ایجاد وقفه تلفن همراه وجود دارد – در طول وعده های غذایی، قبل از خواب، در تعطیلات یا معاشرت. شما بیشتر حاضر خواهید بود و روی لحظه تمرکز خواهید کرد، که رضایت و وضوح بیشتری به زندگی شما می بخشد.

لطفا جهت دریافت خدمات روان شناسی و مشاوره با شماره های ۰۹۰۱۰۱۳۴۶۸۴ و ۰۲۱۸۸۰۱۵۹۷۸ تماس حاصل فرمایید.

نویسنده:

دکتر سعیده عزیز محمدی