از چه گروهی از دوستانمان، فاصله بگیریم ؟

از چه گروهی از دوستانمان، فاصله بگیریم ؟ مراقب دوستان کنترل‌گر باشید. اگر دوستانی دارید که دائماً در تلاشند تا تنها به صورت یک گروه بدون ارتباط با دیگران باشند، باید به فکر ترک این گروه از دوستانتان باشید. آنها همچنین ممکن است به شما فشار بیاورند تا وقت کمتری با خانواده، سایر دوستان و […]


از چه گروهی از دوستانمان، فاصله بگیریم ؟ مراقب دوستان کنترل‌گر باشید.

اگر دوستانی دارید که دائماً در تلاشند تا تنها به صورت یک گروه بدون ارتباط با دیگران باشند، باید به فکر ترک این گروه از دوستانتان باشید. آنها همچنین ممکن است به شما فشار بیاورند تا وقت کمتری با خانواده، سایر دوستان و افراد مهم دیگر زندگی تان بگذرانید. از چنین دوستانی به محض ممکن، فاصله بگیرید.

نسبت به دوستانی که تأثیرات بدی بر روی شما می گذارند، آگاه باشید.

انسانها اغلب آنچه را که دیگران انجام می دهند، تقلید می کنند. در خوشی و ناخوشی دوستانتان تأثیرات زیادی روی شما می گذارند. اگر آنها رفتارهایی منفی داشته باشند، شما باید ترکشان کنید. شما باید این گروه از دوستانتان را ترک کنید اگر:

  • از فروشگاه دزدی می کنند.
  • مواد و دارو مصرف می کنند.
  • اموال عمومی یا شخصی را تخریب می کنند.
  • درگیر فعالیتهای غیر اخلاقی و غیر قانونی میشوند.

از دوستانی که شما را بیرون دعوت نمی کنند.

اگر دوستانی دارید که وقتی برنامه ای ترتیب می دهند، شما را نادیده می گیرند، باید به ترک آنها فکر کنید. افرادی که این کار را با شما انجام می دهند برای شما ارزشی قائل نیستند.

از دوستان نیازمند دوری کنید.

اگر دوستانتان تنها با شما وقت می گذرانند تا نیازهای خود را براورده کنند، دوستان بدی هستند. اگر شما از غذا، پول و مکان او را تامین می کنید آنها را حمایت می کنید و شما عشق متقابل دریافت نمی کنید، در واقع آنها از شما بهره می برند و باید به فکر ترک آن باشید.

مراقب دوستانی که سعی می کنند با شما رقابت کنند باشید.

از دوستانی که سعی می کنند امتیازات شما را بی ارزش یا کم ارزش جلوه دهند، دوری کنید. آنها دوستان بدی هستند که ارزشی برایتان قائل نیستند.

دوستانی که انرژی شما را تخلیه می کنند را کنار بگذارید.

اگر برای مواجه شدن با دوستانتان مدام بهانه می آورید، احتمالا آنها برای سلامت روانی شما مناسب نیستند. دوستانی که شما را با شکایت، ناراحتی و انتقاد پوشش می دهند را باید کنار بگذارید.

لطفا جهت دریافت خدمات روان شناسی و مشاوره با شماره های ۰۹۰۱۰۱۳۴۶۸۴ و ۰۲۱۸۶۰۱۵۵۹۱ تماس حاصل فرمایید.