انحراف های جنسی و عصبیت

انحراف های جنسی و عصبیت: با مداخله میل جنسی و اهمیت ان در پیدایش عوارض مرضی ، من از جانب بسیاری دوچار اعتراضات و حمله های شدیدی شده ام و چنان که اشاره نمودم این اعتراضات و سبب ان است که عوارض بیماری را در عرض میل جنسی دانسته ام و این از نتایج روان […]


انحراف های جنسی و عصبیت: با مداخله میل جنسی و اهمیت ان در پیدایش عوارض مرضی ، من از جانب بسیاری دوچار اعتراضات و حمله های شدیدی شده ام و چنان که اشاره نمودم این اعتراضات و سبب ان است که عوارض بیماری را در عرض میل جنسی دانسته ام و این از نتایج روان کاوی و ازمایش های روان کاوانه است ، اما روان کاوی در این مرحله نیز متوقف نشده است و از این پیشتر هم رفته است این پیشرفتگی نشان میدهد که عوارض با انچه که به ان میل طبیعی جنسی اطلاق مینماییم در اغلب موارد میانشان هیچ گونه تضاد و نا هماهنگی وجود ندارد و هر گاه از جزئیات بگذریم لا اقل از لحاظ کلی به موازات هم قرار دارند.

اما در صورتی این عوارض غیر طبیعی تلقی و شناخته میشوند که در امور بخ  به شکا اگاهانه ای مداخله نمایند و به همین جهت است که عوارض تا حدودی با انحراف های جنسی نا هماهنگی داشته و حالت تضاد دارند. با تعبیری میتوان این مطلب را چنین بیان کرد که حالت عصبی شکل منفی انحراف یا حالت غیر طبیعی جنسی می باشد.

در زندگانی جنسی بیماران عصبی از ان مواردی که ان ها را تظاهرات مرضی زندگی جنسی یا دیگر گونی های حالات طبیعی جنسی و انحراف ها می نامیم اثراتی یافت نمیشود . در زندگانی نا اگاهانه روحی به طور کلی تمایل به جنس موافق دیده میشود ، در حالی که در دسته یی دیگر از بیماران عصبی در حالت نا اگاهانه یی تمایلات هم جنس دوستی هیچ گاه وجود ندارد و این عاملی است که در شناخت مردان هیستریک کومک های بسیاری میتواند انجام دهد.

مواردی است بسیار که نشان میدهد مبتلایان به امراض عصبی به شکا اگاهانه یی از حدود متعارف و طبیعی هدف میل جنسی در میگذرند و این خود موجب پدید شدن عارضه است . در میان این بیماران به ویژه پوسته ی بیرونی و درونی دهان و نشیمن به عنوان هدف جنسی فراوان مورد استفاده قرار میگیرد.

امیالی متضاد که به طور کلی به صورت جفت هایی مخالف تظاهر داند در شکل بخشیدن به عوارض بیماران عصبی نقش عمده یی را به عهده دارند . وجود امیال متضاد و مخالفی چون بی پردگی و خود نمایی ، سادیسم و مازوشیسم در واقع در رفتار اجتماعی این بیماران نقش سامان دهنده یی را ایفا میکنند بسیاری از موارد در اثر حالات عصبی چه بسا که عشق به نفرت تغییر شکل دهد و مهربانی به دشمنی بدل شود و قساوت با لیبیدو در هم آمیزد.

هر میل اگاهانه  هایی به دنبال به دنبال خود یک ضد نیز دارد که تشکیل یک جفت را می دهند و در تمام حالات این ضد نیز منشا اثری میتواند باشد در صورتی دیگر می توان گفت هر حالت غیر طبیعی فعلی ، در کنار حالت مفعولی خودش جریان دارد و یکی از این دو همواره در صدد تعقیب دیگری است. فردی که از تظاهرات سادیستی نگران است، عوارض حاصله از این نگرانی از سر چشمه حالت ضد ، یعنی مازوشیسم اش نیرو میگیرد و در حقیقت این هم اهنگی و همردیفی که بین دو رفتار متضاد جنسی وجود دارد بسیار در خور دقت می باشد. اما به طور کلی نقش موثر در ظهور بیماری همواره به عهده یکی از دو حالت است ، شکلی که قدرت و تفوق بیشتر از ان اوست .

هنگامی که در حالات عصبی مطالعه میشود یک میل انحرافی و غیر طبیعی تک افتاده به تنهایی به نظر نمیرسد و یا هر گاه چنین باشد به ندرت چنین صورتی اتفاق می افتد، بلکه به طور کلی در یک حالت عصبی نشانه هایی از حالات غیر طبیعی جنسی ملاحظه می شود ، اما همواره رشد یکی از این حالات غیر طبیعی که قوی تر و نیرو مند تر است به عنوان وجه مشخصه معرفی میگردد . اما به طور کلی تحقیق و کاوش در حالات غیر طبیعی همیشه ضد و نقطه مقابل ان ها را نیز نشان میدهد.

 

لطفا جهت دریافت خدمات روان شناسی و مشاوره با شماره های ۰۹۰۱۰۱۳۴۶۸۴ و ۰۲۱۸۶۰۱۵۵۹۱ تماس حاصل فرمایید.