شکل ظاهری انحراف های جنسی در بیماران عصبی

شکل ظاهری انحراف های جنسی در بیماران عصبی: اما پیش می اید مواقعی که مسایلی در مورد حالات جنسی بیماران عصبی به آن گونه که در قسمت گذشته مورد مداقه قرار دادیم در یک حالت مصنوعی قرر گرفته باشند ، و در این صورت است که رفتار بیماران عصبی در مورد چگونگی حالات جنسی شان […]


شکل ظاهری انحراف های جنسی در بیماران عصبی: اما پیش می اید مواقعی که مسایلی در مورد حالات جنسی بیماران عصبی به آن گونه که در قسمت گذشته مورد مداقه قرار دادیم در یک حالت مصنوعی قرر گرفته باشند ، و در این صورت است که رفتار بیماران عصبی در مورد چگونگی حالات جنسی شان از وضع و حالت طبیعی میل و هدف جنسی هر چه بیشتر دور شده و ز لحاظ شباهت و همانندی به ان گروهی که از منحرفان جنسی می باشند نزدیک شده و بالطبع میان شان با آنانی که در زمره افراد طبیعی می باشند نزدیک شده و بالطبع میان شان با آنانی که در زمره افراد طبیعی می باشند فاصله می افتد.

البته باید در نظر گرفت که رفتار جنسی بیماران عصبی بستگی بسیاری دارد به استعداد پذیری شان.

اما با تمام این احوال استعداد فطری این دسته از بیماران که با یک فشار شدید میل جنسی به راه های غیر طبیعی در می افتد همواره و یا در اصل چنین نیست ، یعنی نیرو و کوشش این بیماران با تمام قدرت و نیرو یش تمایل به حالات غیر طبیعی جنسی ندارد و با گمانی قوی در آنان تمایلی قابل توجه نیز بر ضد این گونه انحراف های جنسی وجود دارد. اما اشاره می شود که این مسئله قطعی محسوب نمیشود و در همه ی موارد قطعیت نارد، بلکه تنها در مواقعی این چنین است ، و یا در هنگامی که میخواهیم درباره ی این مساله یک رای قاطع ابراز نماییم بایستی درباره ی تشخیص نشانه های مرضی تاثیریکی از عوامل انرافی را که صورت کاملا مشخصی پیدا کرده است به شمار نیاورد.

هنگامی که دقت شود مشاهده می گردد که میان اغلب بیماران عصبی ، نشانه های بیماری برای نخستین بار هنگامی پدید می اید که در دوران بلوغ هدف های طبیعی جنسی دنبال می شود ، و یا این که نشانه های بیماری زا اندکی پس از این دوران به ظهور می رسد و علت ان است که لی بی دو در سیر تکا پو و کوشش خود نمیتواند به هدف طبیعی جنسی باز رسد. در هر دو شکل این حالت لی بی دو اضطرارا و از روی نا چاری منحرف می شود و هم چنین جویباری که مسیر طبیعی اش را مسدود کرده باشند مسیرهای غیر طبیعی دیگری می جوید که تا ان زمان تهی و بی استفاده بوده است و پس از اندک مدتی مداومت این ماجرا و مسیر های تازه جای راه رو های قبلی را گرفته و کاملا همان نقش را ایفا میکنند.

به این صورت است که در بیماران عصبی این حالات جنسی که بی شک صورت منفی و غیر طبیعیدارند پدیدار می شود و جریان منحرف شده ، مسیر های جدید نیز می جوید و انحراف های دیگر به این صورت شل می گیرد ، اما همواره یک مسیر که جریان انحرافی اولیه است نیرو مند تر میماند . حال به طور کلی این مساله را ، یعنی انحرافات جنسی را می توان چنین بیان کرد : نیروی جنسی در حال فشار که هدف طبیعی اش را می جوید و یک نیروی درونی است در اثر محدودیت هایی در آزادی و موانعی در راه رسیدن به مفعول جنسی و خطراتی ناشی از اعمال طبیعی جنسی به اضافه پاره یی از عناصر خارجی که هم بسته و متحد شده اند موجبات ان را فراهم می کنند خارج از هدف و عمل طبیعی جنسی، راه هایی دیگر به جویند که حالات منفی و انحرافی دارد.

در اشکال گوناگون عصبی چه بسا که رفتار جنسی یک سان نباشد، اما انچه که مسلم است انحراف جنسی قطعی است و وجودش قابل انکار نمیشود. در پاره یی اوقات نیروی لی بی دو نیز بر اثر انحراف از هدف طبیعی و مفعول جنسی از ممر هایی دیگر تقویت می شود و هنگام وجود تداخل و همکاری میان صور گوناگون انحرافی در یک بیمار تشخیص و تحلیل کاری می شود بسیار دشوار و یحتمل صورت محال پیدا می کند . اما در حالتی نیز می توان از تحلیل نتایج امید بخشی به دست اورد و ان هنگامی است که حالت مزاجی و بینش و تجربه با هم اهنگی و تعاون داشته باشند.

به همان شکل که یک مزاج سالم و نیرو مند با دست یاری حوادث زندگی می تواند خود را از مهلکه برهاند ، به همان نسبت یک بینش کامل نیز که بتواند در جریان زندگی موثر واقع شود، میتواند چنان اثر امید بخش و ثمر افزایی داشته باشد که حتا در اعصاب یک مزاج متوسط سخت موثر واقع شده و موجب رشد ان ها گردد . این نظریه یی است که از نقطه نظر اهمیت سبب شناسی در تجارب فطری و تصادفی نیز مصداق دارد.

در اینجا با طرح این فرضیه می توان به نتایج دیگر نیز رسید و ان این که یک انحراف جنسی یا یک حالت غیر طبیعی جنسی که به شکل ویژه یی متشکل شده است ، ممیزات و نشانه های یک مزاج عصبی محسوب شود و این مساله مورد قبول واقع شود ، ان گاه است که وضع چنین مزاج هایی وابستگی پیدا می کند به پاره یی از مناطق شهوی و یا یکی از امیال منطقه یی . اما باید به نقطه ی مجهول دیگری نیز اشاره نمود که پاسخ نهایی به این پرسش که ایا ارتباطی میان امادگی به پذیرش انحراف های جنسی و حالت مرضی وجود دارد یا نه ، هم چون نقاط تاریک دیگری که در این مورد وجو دارد هنوز روشن نشده است.

لطفا جهت دریافت خدمات روان شناسی و مشاوره با شماره های ۰۹۰۱۰۱۳۴۶۸۴ و ۰۲۱۸۶۰۱۵۵۹۱ تماس حاصل فرمایید.