نقش امور غیر جسمی در مسایل جنسی

نقش امور غیر جسمی در مسایل جنسی هدف جنسی در هنگامی شناخته می شود که به نوعی تمرکز قطعی باز رسیده باشد به همین جهت در حین عمل نزدیکی و مقاربت و بر خورد اعضای تناسلی است که هدف میل جنسی تعیین می گردد . این عمل در واقع اغازی است از برای یک تسکین […]


نقش امور غیر جسمی در مسایل جنسی

هدف جنسی در هنگامی شناخته می شود که به نوعی تمرکز قطعی باز رسیده باشد به همین جهت در حین عمل نزدیکی و مقاربت و بر خورد اعضای تناسلی است که هدف میل جنسی تعیین می گردد . این عمل در واقع اغازی است از برای یک تسکین موقت چون از   و انگیزش جنسی به شکل موقتی فرو کش می کند و عینا به غذا خوردن کسی می ماند پس از یک دوران گرسنگی اما تمامی اعمال جنسی یک گونه و با یک نتیجه نیستند چون در طبیعی ترین اعمال جنسی و تماس های تناسلی نیز می توان حالات و تظاهرات گونا گونی بروز داد که منجر به حالاتی غیر طبیعی و باالنتیجه اختلالاتی جنسی می شود .

ان چه که از همان اغاز در می پیوندد مربوط است به عمل مقاربت چون نگاه و پس از ان تماس ها و کنار گیری های اولیه این ها اعمالی هستند که خود به خود فی نفسه ایجاد لذت می کنند اما نقش مهم تر شان ان است که ادمی را تا رسیدن به هدف جنسی کمک و تحریک می نمایند بوسه نیز از جمله این اعمال اولیه است بوسه در ظاهر عبارت می باشد از تماس قسمت بیرونی لب ها با نقاط مختلف بدن با این که لب ها هیچ ارتباطی به اعضای تناسلی ندارند و تنها کارشان ان است که مدخلی هستند از برای رسانیدن غذا به درون بدن با این وصف میان ملل متمدن دارای کار امدی و ارزش جنسی شناخته شده اند به هر حال این ها اعمالی هستند که رابطی به شمار می روند از برای پیوستن میل جنسی به عمل طبیعی جنسی و در صورت کلی می توان گفت که میل دوجنسی عبارت از این دو مورد است

باز پرداختن از اعمال و مقدمات اولیه و تماس ان قسمت از بدن که ویژه اعمال جنسی است و مرحله دوم رسیدن به نهایت تلذذ جنسی که مرحله یی بسیار زود گذر است از راه طبیعی و هدف معین میل جنسی اما نکته یی که به روی ان بایستی بسیار تکیه کرد غلو بسیاری است که درباره مفعول های جنسی می شود و این غلو ها اهمیتی روحی نسبت دادن است درباره مفعول جنسی قایل شدن اهمیت هایی ویژه و ارزش هایی روحی نسبت به مفعول که البته در اصل هدف و منظوری جز میل جنسی ندارند بسیار کم اتفاق می افتد که در بست و به تمامی مربوط به اعضای تناسلی باشد بلکه این ارزش قایل شدن و ارج نهادن با امور روحی همراه است .

دراین مرحله امری است کلی که اهمیت و ارزشی که نسبت به مفعول داده می شود شامل تمامی اعضای بدن و حرکات و احساساتی که از مفعول منتشر می شود .اما این ارزش مراتبی و درجاتی نیز دارد چون اغلب از این حدود فرا رفته و به عرصه و زمینه روحیات نیز گسترده می گردد . این مرحله یی است که به هر نسبتی که در ان غلو شود به همان نسبت نیروی قضاوت و تمیز کاستی می گیرد و موجب پیدایش پذیرش هایی کور کورانه می گردد و این مرحله یی است که در ان قضاوت از کار مانده و دیگر فرد نه می تواند قضاوتی را در باره مفعول بپذیرد و نه از کسانی دیگر قبول نماید به این صورت است که ان اعتقاد قطعی که مهم ان عشق است به وجود می اید و هر گاه اصولا این معنی مفهوم و اساسی نیز نداشته باشد در این جا تبدیل به یک منبع و سرچشمه نفوذ و نیرو می گردد .

به هر حال این اهمیت قایل شدن و ارزش نهادن بیش از حد موجب می شود که میل و هدف جنسی تنها منحصر به تماس اعضای جنسی نشده و اعضای دیگر نیز در این میان ارزش هدف جنسی را کسب نمایند .

از سویی دیگر لازم است تا تذکر دهم که این ارزش نهادن فوق العاده وابستگی به مفعول جنسی و ساختمان های او ندارد به ویژه در این میان ارزش دادن جنسی به سایر اعضای بدن مساله یی است که لازم تا درباره ان تحقیقات و کاوش هایی انجام شود . عقیده یی که بلوخ و هوخ درباره شمول میل جنسی به اعضای دیگر ابراز کرده اند به عقیده من دارای اعتبار و صحتی نیست بایستی در نظر گرفت تمامی مراحلی که لی بی دو از ان ها در دوران های مختلف کودکی می گذرد از اول تا پایان به هم مربوط و متصل می باشند و به این جهت لازم است تا ظهورات و نمود های مشترک ان ها را نیز در نظر داشت .

ارزش نهادن بیش از اندازه را در مردان به وضوح و روشنی بیشتری می توان مورد مطالعه قرار داد چون زندگی جنسی انان اشکار تر است و چندان در راز پوشی و پرده داری اهتمام ندارند . اما این مساله در زنان با قشر ضخیمی از ابهام و تاریکی پنهان مانده است. علت و موجب این امر ان است که زنان بیشتر تحت تاثیر تمدن و شرم و حیا قرار می گیرند و هم چنین در اثر راز پوشی و خود نگاه داری شان دست یابی به عکس العمل های شان دشوار و سخت می شود این معنا را در ادبیات جهانی بسیار به روشنی می توان بازیافت و مایه بسیاری از اثر های ادبی بزرگ جهان همین غلو زیاده از حد و قایل شدن روحیات خاصی است در معشوقان از نظر گاه عاشقان .

لطفا جهت دریافت خدمات روان شناسی و مشاوره با شماره های ۰۹۰۱۰۱۳۴۶۸۴ و ۰۲۱۸۶۰۱۵۵۹۱ تماس حاصل فرمایید.