بررسی جامع تمامی درمان های جایگزین سرطان

بررسی جامع درمان‌های جایگزین سرطان

درمان‌های جایگزین سرطان درمان‌های جایگزین سرطان نمی‌توانند سرطان شما را درمان کنند، اما ممکن است برخی علائم و نشانه‌ها را تسکین دهند. بسیاری از افراد مبتلا به سرطان علاقه مند به امتحان کردن هر چیزی هستند که ممکن است به آنها کمک کند، از جمله درمان های مکمل و جایگزین سرطان. اما بسیاری از درمان‌های […]


درمان‌های جایگزین سرطان

درمان‌های جایگزین سرطان نمی‌توانند سرطان شما را درمان کنند، اما ممکن است برخی علائم و نشانه‌ها را تسکین دهند.

بسیاری از افراد مبتلا به سرطان علاقه مند به امتحان کردن هر چیزی هستند که ممکن است به آنها کمک کند، از جمله درمان های مکمل و جایگزین سرطان. اما بسیاری از درمان‌های جایگزین سرطان ثابت نشده‌اند و برخی حتی ممکن است خطرناک باشند.

برای کمک به تشخیص خوب و بد، در اینجا ۱۱ درمان جایگزین سرطان وجود دارد که به طور کلی بی خطر هستند. به علاوه، شواهد فزاینده‌ای وجود دارد که نشان می‌دهد این درمان‌ها ممکن است فوایدی داشته باشند.

چگونه طب جایگزین می تواند به افراد مبتلا به سرطان کمک کند؟

درمان‌های جایگزین سرطان ممکن است نقش مستقیمی در درمان سرطان شما نداشته باشند، اما ممکن است به شما کمک کنند تا با علائم و نشانه‌های ناشی از سرطان و درمان‌های سرطان، مانند اضطراب، خستگی، تهوع و استفراغ، درد، مشکل در خوابیدن و استرس مقابله کنید.

طب جایگزین اصطلاحی است که معمولاً برای توصیف روش هایی استفاده می شود که معمولاً توسط ارائه دهندگان مراقبت های بهداشتی ارائه نمی شوند. همانطور که محققان این درمان ها را مطالعه می کنند و شواهد برای این روش های جایگزین افزایش می یابد، پزشکان و سایر ارائه دهندگان آنها را در کنار درمان های استاندارد در برنامه های درمانی قرار می دهند. این رویکردی است که گاهی اوقات ارائه دهندگان آن را پزشکی یکپارچه می نامند.

استفاده از این رویکردهای پزشکی یکپارچه مبتنی بر شواهد همراه با درمان های استاندارد ممکن است به تسکین بسیاری از علائم مرتبط با سرطان و درمان آن کمک کند. اما درمان‌های جایگزین یا یکپارچه معمولاً به اندازه کافی برای جایگزینی کامل درمان‌های استاندارد قوی نیستند. گزینه های خود را با ارائه دهنده خود در میان بگذارید تا تعادل مناسب را بیابید.

اگر تجربه می کنید: پس سعی کنید:

هیپنوتیزم اضطراب، ماساژ، مدیتیشن، موسیقی درمانی، تکنیک های آرامش بخش

خستگی ورزش، ماساژ، تکنیک های آرامش بخش، یوگا

تهوع و استفراغ طب سوزنی، آروماتراپی، هیپنوتیزم، موسیقی درمانی

طب سوزنی درد، رایحه درمانی، هیپنوتیزم، ماساژ، موسیقی درمانی

مشکلات خواب درمان شناختی رفتاری، ورزش، تکنیک های آرام سازی، یوگا

رایحه درمانی استرس، ورزش، هیپنوتیزم، ماساژ، مدیتیشن، موسیقی درمانی، تای چی، یوگا

کدام درمان ها ارزش امتحان کردن را دارند؟

اگر می خواهید امتحان کنید با ارائه دهنده خود صحبت کنید:

طب سوزنی.

در طول درمان طب سوزنی، یک پزشک سوزن های ریزی را در نقاط دقیق وارد پوست شما می کند. مطالعات نشان می‌دهد که طب سوزنی ممکن است در تسکین حالت تهوع ناشی از شیمی‌درمانی مفید باشد. طب سوزنی همچنین ممکن است به تسکین انواع خاصی از درد در افراد مبتلا به سرطان کمک کند.

اگر طب سوزنی توسط یک پزشک مجاز با استفاده از سوزن های استریل انجام شود بی خطر است. از ارائه دهنده خود نام پزشکان مورد اعتماد را بپرسید. اگر از داروهای رقیق کننده خون استفاده می کنید یا شمارش خون شما پایین است، طب سوزنی ایمن نیست، بنابراین ابتدا با پزشک خود مشورت کنید.

طب فشاری یک تکنیک مرتبط است که در آن فشار ملایمی به نواحی خاصی مانند مچ دست اعمال می شود تا به رفع حالت تهوع کمک کند.

رایحه درمانی.

رایحه درمانی از روغن های معطر برای ایجاد حس آرامش استفاده می کند. روغن‌هایی که با رایحه‌هایی مانند اسطوخودوس ترکیب شده‌اند، می‌توانند در حین ماساژ روی پوست شما بمالند یا روغن‌ها را به آب حمام اضافه کنند. روغن‌های معطر نیز می‌توانند حرارت داده شوند تا عطر خود را در هوا آزاد کنند. رایحه درمانی ممکن است برای تسکین حالت تهوع، درد و استرس مفید باشد

رایحه درمانی می تواند توسط یک پزشک انجام شود، یا می توانید به تنهایی از رایحه درمانی استفاده کنید. رایحه درمانی بی خطر است، اگرچه روغن های اعمال شده روی پوست شما می تواند باعث واکنش های آلرژیک شود. افراد مبتلا به سرطان حساس به استروژن، مانند برخی از سرطان های سینه، باید از مالیدن مقادیر زیادی روغن اسطوخودوس و روغن درخت چای به پوست خودداری کنند.

درمان شناختی رفتاری.

درمان شناختی رفتاری (CBT) یک نوع رایج گفتار درمانی است. در طول یک جلسه CBT، یک مشاور سلامت روان، مانند یک روان درمانگر یا یک درمانگر، با شما همکاری می کند تا موقعیت های چالش برانگیز را واضح تر ببیند و به روشی موثرتر پاسخ دهد.

برای افراد مبتلا به سرطان، CBT ممکن است به مشکلات خواب کمک کند. یک مشاور یا درمانگر CBT ممکن است به شما کمک کند افکار و رفتارهایی را که باعث ایجاد یا بدتر شدن مشکلات خواب می شوند را با عاداتی که خواب سالم را تقویت می کنند، شناسایی و جایگزین کنید.

اگر علاقه مند به امتحان CBT هستید، از ارائه دهنده مراقبت های بهداشتی خود بخواهید که به یک متخصص ارجاع دهد.

ورزش.

ورزش ممکن است به شما در مدیریت علائم و نشانه‌ها در طول و بعد از درمان سرطان کمک کند. ورزش ملایم ممکن است به کاهش خستگی و استرس کمک کند و به خواب بهتر کمک کند. در حال حاضر بسیاری از مطالعات نشان می دهند که یک برنامه ورزشی ممکن است به افراد مبتلا به سرطان کمک کند عمر طولانی تری داشته باشند و کیفیت کلی زندگی آنها را بهبود بخشد.

اگر قبلاً به طور منظم ورزش نکرده اید، قبل از شروع یک برنامه ورزشی با ارائه دهنده خود مشورت کنید. به آرامی شروع کنید و در حین حرکت به ورزش بیشتری اضافه کنید. سعی کنید در اکثر روزهای هفته حداقل ۳۰ دقیقه ورزش کنید.

هیپنوتیزم

هیپنوتیزم یک حالت تمرکز عمیق است. در طول یک جلسه هیپنوتیزم درمانی، یک درمانگر ممکن است با صحبت کردن با صدای ملایم و کمک به آرامش شما را هیپنوتیزم کند. سپس درمانگر به شما کمک می کند تا روی اهدافی مانند کنترل درد و کاهش استرس خود تمرکز کنید.

هیپنوتیزم ممکن است برای افراد مبتلا به سرطان مفید باشد اضطراب، درد و استرس را تجربه می کنند. همچنین ممکن است به جلوگیری از حالت تهوع و استفراغ پیش بینی شده که در صورتی که شیمی درمانی در گذشته شما را بیمار کرده باشد، کمک کند. زمانی که هیپنوتیزم توسط یک درمانگر معتبر انجام شود، بی خطر است. اما اگر سابقه بیماری روانی دارید به درمانگر خود بگویید.

ماساژ دادن.

در طول ماساژ، پزشک پوست، عضلات و تاندون‌های شما را خمیر می‌کند تا تنش و استرس عضلانی را کاهش دهد و آرامش را تقویت کند. چندین روش ماساژ وجود دارد. ماساژ می تواند سبک و ملایم باشد یا می تواند عمیق با فشار بیشتر باشد.

مطالعات نشان داده اند که ماساژ می تواند برای تسکین درد در افراد مبتلا به سرطان مفید باشد. همچنین ممکن است به تسکین اضطراب، خستگی و استرس کمک کند.

اگر با یک ماساژ درمانی آگاه کار کنید، ماساژ می تواند بی خطر باشد. بسیاری از مراکز سرطان دارای کارمند ماساژدرمانی هستند یا ارائه دهنده شما می تواند شما را به یک ماساژدرمانی که به طور منظم با افرادی که سرطان دارند کار می کند ارجاع دهد.

اگر شمارش خون شما بسیار پایین است، ماساژ ندهید. از ماساژدرمان بخواهید که از ماساژ در نزدیکی اسکارهای جراحی، نواحی پرتودرمانی یا تومورها خودداری کند. اگر سرطان در استخوان ها یا سایر بیماری های استخوانی مانند پوکی استخوان دارید، از ماساژدرمان بخواهید به جای ماساژ عمیق، از فشار سبک استفاده کند.

مراقبه.

مدیتیشن حالت تمرکز عمیقی است که ذهن خود را بر روی یک تصویر، صدا یا ایده متمرکز می کنید، مانند یک فکر مثبت. هنگام مدیتیشن، ممکن است تمرینات تنفس عمیق یا تمدد اعصاب نیز انجام دهید. مدیتیشن ممکن است با تسکین اضطراب و استرس و بهبود خلق و خو به افراد مبتلا به سرطان کمک کند.

مدیتیشن به طور کلی بی خطر است. می توانید یک یا دو بار در روز چند دقیقه به تنهایی مدیتیشن کنید یا می توانید با یک مربی در کلاس شرکت کنید. همچنین دوره‌ها و برنامه‌های آنلاین زیادی برای مراقبه‌های هدایت‌شده در دسترس هستند.

موزیک درمانی.

در طول جلسات موسیقی درمانی، ممکن است به موسیقی گوش دهید، ساز بزنید، آهنگ بخوانید یا شعر بنویسید. یک موسیقی‌درمانگر آموزش‌دیده ممکن است شما را از طریق فعالیت‌هایی که برای رفع نیازهای خاص شما طراحی شده‌اند هدایت کند، یا ممکن است در یک محیط گروهی در موسیقی درمانی شرکت کنید. موسیقی درمانی ممکن است به تسکین درد، کنترل تهوع و استفراغ و مقابله با اضطراب و استرس کمک کند.

موسیقی درمانی بی خطر است و برای شرکت به هیچ استعداد موسیقی نیاز ندارد. بسیاری از مراکز پزشکی دارای گواهینامه موسیقی درمانگر برای کارکنان هستند.

تکنیک های آرامش بخش.

تکنیک های ریلکسیشن راه هایی برای تمرکز توجه شما بر روی آرامش ذهن و شل کردن عضلات هستند. تکنیک‌های آرام‌سازی ممکن است شامل فعالیت‌هایی مانند تمرینات تجسم یا آرام‌سازی پیشرونده عضلانی باشد.

تکنیک های تمدد اعصاب ممکن است در تسکین اضطراب و خستگی مفید باشند. آنها همچنین ممکن است به افراد مبتلا به سرطان کمک کنند تا بهتر بخوابند.

تکنیک های آرام سازی بی خطر هستند. معمولاً یک درمانگر شما را از طریق این تمرین‌ها راهنمایی می‌کند و در نهایت ممکن است بتوانید آنها را به تنهایی یا با کمک ضبط‌های آرامش‌بخش هدایت‌شده انجام دهید.

تایچی.

تای چی نوعی ورزش است که شامل حرکات ملایم و تنفس عمیق است. تای چی می تواند توسط یک مربی هدایت شود، یا می توانید تای چی را با کتاب ها یا ویدیوهای خود یاد بگیرید. تمرین تای چی ممکن است به کاهش استرس کمک کند.

تای چی به طور کلی بی خطر است. حرکات آهسته تای چی به قدرت بدنی زیادی نیاز ندارد و تمرینات را می توان به راحتی با توانایی های خود منطبق کرد. با این حال، قبل از شروع تای چی با ارائه دهنده خود صحبت کنید. هیچ حرکت تای چی که باعث درد می شود را انجام ندهید.

یوگا.

یوگا تمرینات کششی را با تنفس عمیق ترکیب می کند. در طول یک جلسه یوگا، بدن خود را در حالت‌های مختلفی قرار می‌دهید که نیاز به خم شدن، چرخش و کشش دارد. انواع مختلفی از یوگا وجود دارد که هر کدام دارای تغییرات خاص خود هستند.

یوگا ممکن است مقداری استرس را برای افراد مبتلا به سرطان کاهش دهد. همچنین نشان داده شده است که یوگا باعث بهبود خواب و کاهش خستگی می شود.

قبل از شروع یک کلاس یوگا، از ارائه دهنده خود بخواهید یک مربی را به شما توصیه کند که به طور منظم با افرادی که نگرانی های سلامتی دارند، مانند سرطان، کار می کند. از حرکات یوگا که باعث درد می شود خودداری کنید. یک مربی خوب می تواند به شما ژست های جایگزینی بدهد که برای شما بی خطر هستند.

ممکن است متوجه شوید که برخی از درمان ها با هم به خوبی کار می کنند. به عنوان مثال، تنفس عمیق در طول ماساژ ممکن است باعث کاهش استرس بیشتر شود.

لطفا جهت دریافت خدمات روان شناسی و مشاوره با شماره های ۰۹۰۱۰۱۳۴۶۸۴ و ۰۲۱۸۸۰۱۵۹۷۸ تماس حاصل فرمایید.