مطمئن ترین راه های علمی برای کمک به رشد و پیشرفت فرزندان جهت آگاهی و شناخت والدین در مسیر فرزندپروری

مطمئن ترین راه ها برای کمک به رشد و پیشرفت فرزندان جهت آگاهی و شناخت والدین

کمک به رشد و پیشرفت فرزندان کمک به رشد و پیشرفت فرزندان: بازی، خواب و حرکت همیشه سنگ بنا خواهد بود. تحقیقات هنوز نشان می‌دهد که تربیت بچه‌های انعطاف‌پذیر، مهربان و مستقل بر طبق اصول و استانداردهایی است که به خوبی مطالعه شده‌اند. گرفتار شدن در روندها و تضمین های موجود در جامعه بازاریابی محور […]


کمک به رشد و پیشرفت فرزندان

کمک به رشد و پیشرفت فرزندان: بازی، خواب و حرکت همیشه سنگ بنا خواهد بود.

تحقیقات هنوز نشان می‌دهد که تربیت بچه‌های انعطاف‌پذیر، مهربان و مستقل بر طبق اصول و استانداردهایی است که به خوبی مطالعه شده‌اند.

گرفتار شدن در روندها و تضمین های موجود در جامعه بازاریابی محور ما آسان است.

فشار را به عقب برانید؛ در عوض به آنچه نسل‌های والدین و تحقیقات ارزشمند یافته‌اند اعتماد کنید.

من اخیراً درباره ایجاد یک برنامه والد برای یک برنامه محبوب بحث کردم. پروژه از بین رفت. من خوشحالم؛ همانطور که معلوم شد، آنها هوس محتوایی داشتند که پر زرق و برق و هیجان انگیز بود، نه اطمینان بخش و اثبات شده. بیشتر نگران کننده این مفهوم بود که “هیجان انگیز و جدید” بهتر است. این رویکرد متداول و مبتنی بر سرفصل، استرس والدین را افزایش می دهد.

بزرگ کردن بچه ها می تواند حتی بدون فشار برای راه حل های سریع سخت باشد. بسیاری از چیزهایی که کودکان به آن نیاز دارند، به راحتی قابل توصیف و در عین حال سختی برای پیاده سازی است. اصرار قابل درک اغلب رسیدن به «جدید» یا شاید «آسان‌تر» است. اما یک قیاس ماندگار برای والدین، موتور کوچک معروفی است که می تواند; برنامه‌ها ممکن است به نظر سخت پیش بروند، اما زمانی که از بالای تپه عبور می‌کنند، سخت‌تر می‌شوند. برای ادامه مسیر انرژی خود را جمع آوری کنید، و اغلب مسیر هموارتری پیش رو خواهید یافت.

در واقع، تحقیقات پیشرفته نشان می‌دهد که تربیت کودکان انعطاف‌پذیر، مهربان و مستقل همچنان بر “علم مدرن بازگشت به اصول اولیه” تکیه دارد. نیازی نیست چیز جدیدی بخرید یا بشنوید. پایبند ماندن به آنچه می دانید اغلب باعث می شود فرزندان شما برای موفقیت آماده شوند.

هم از دیدگاه عقل سلیم و هم از دیدگاه مبتنی بر شواهد، چه شرایطی احتمال رشد و پیشرفت فرزندان ما را بیشتر می‌کند؟

بسیاری از راهنمایی های خوب و آزمایش شده. این اصول اثبات شده نمی توانند هر چالشی را حل کنند، اما یک پایه قابل اعتماد ایجاد می کنند. در دنیای پر هرج و مرج ما، حفظ این مسیر سخت است، اما کاری که همه ما می توانیم برای خود، خانواده و فرزندانمان انجام دهیم.

آنچه در ادامه می‌آید پاسخ‌هایی به چندین سؤال رایج والدین با جزئیات در پیوندهای مرتبط است. ممکن است بیشتر آن را بدانید، اما یادآوری نیز هست: در مقابل فشار خرید بیشتر و انجام کارهای بیشتر عقب نشینی کنید و به آنچه که نسل‌های والدین و دهه‌ها تحقیق ارزشمند یافته‌اند اعتماد کنید.

ایجاد انعطاف پذیری.

حتی در میان شرایط چالش برانگیز، تمرکز بر انعطاف پذیری برای هر یک از ما امکان پذیر است. تاب آوری با روابط حمایتی عاطفی و ایجاد ذهنیت رشد (با تاکید بر ارزش تلاش) شروع می شود. از زمان با هم بودن در تقویم خانوادگی محافظت کنید، شفقت و ارتباط در خانه را در اولویت قرار دهید و هدفتان این باشد که حضوری مطمئن برای فرزندانتان باشید. وقتی چیزهایی خارج از کنترل ما اتفاق می افتد، آن حضور به خودی خود می تواند یک هدیه شفابخش باشد.

تعیین مرزها

هر کسی که توصیه های والدین را بر اساس بازخورد مثبت و بحث می فروشد، رشد مغز را اشتباه درک می کند. همانطور که ممکن است تصور کنید فرزندان ما از یک محیط کلی مثبت بهره می برند. بدون ابزارهای تعیین محدودیت، والدین اغلب خود را ناتوان می کنند و فرصتی را برای آموزش مهارت های ارزشمند از دست می دهند. متعادل کردن روابط مثبت با محدودیت ها و مرزها نه تنها طبیعی است، بلکه آموزشی است. اجازه ندهید کسی شما را در غیر این صورت متقاعد کند.

کتاب ها را بردارید و گوشی و وسایل الکترونیک را زمین بگذارید.

کتاب و خواندن با مهارت های زبانی و تحصیلی مرتبط است: زمان تماشای صفحه اینطور نیست. فن آوری آموزشی، به ویژه در دوران کودکی، هیچ مزیت ثابت شده ای ندارد. اگر والدین از خواندن خود الگوبرداری کنند، محدودیت‌هایی برای زمان نمایش تلویزیون تعیین کنند، و اگر مدارس به خوبی خواندن را آموزش دهند، بچه‌ها احتمالاً خواندن را برای سرگرمی یاد می‌گیرند (در واقع، این نوع آموزش مستقیم تقریباً برای هر مجموعه مهارت تحصیلی جدید مفید است). یک کارت کتابخانه رایگان و پرکاربرد برای رشد کودک ارزشی بیش از یک تبلت دارد. و همانطور که معلوم است، خواندن با هم باعث ایجاد روابط می شود.

برنامه منظم خواب کودک

تمرین خواب تقریباً در هر شرایطی ایمن و مؤثر است به شرطی که ما والدین از یک روال ثابت پیروی کنیم. به عنوان یک بزرگسال خسته کننده است، اما متأسفانه هیچ میانبر دیگری وجود ندارد. از آنجایی که بچه ها (و بسیاری از نوجوانان) معمولاً چندان به خواب سالم اهمیت نمی دهند، این به ما بستگی دارد که عادات خواب سالم را در اولویت قرار دهیم.

برنامه منظم بازی و تفریح کودک

بازی آزاد مجموعه‌ای از مهارت‌های خود مدیریتی به نام عملکرد اجرایی را ایجاد می‌کند. عملکرد اجرایی قوی با نتایج اجتماعی، تحصیلی و سلامتی بهتر ارتباط دارد. زمان صفحه نمایش عملکرد اجرایی را ایجاد نمی کند و به طور بالقوه آن را تضعیف می کند. محافظت از زمان بازی بدون پایان (که در آن کودکان به طور مستقل، با همسالان یا بزرگسالان دلسوز رهبری را بر عهده می گیرند) می تواند به عنوان یک “مداخله” عملی برای حمایت از رشد کودک، رایگان و ممکن برای هر خانواده ای در نظر گرفته شود.

برنامه منظم ورزشی و تحرک و فعالیت بدنی کودک

ورزش یک بخش حیاتی از سلامت جسمی و روانی و همچنین حمایت از خواب و یادگیری است. فرهنگ ما کمتر فعال شده است، اما برای هر نوع بدنی، ورزشی یا غیر ورزشی، ورزش کمک می کند. برای بسیاری از ما، این روال است نیاز به تقویت مداوم به حرکت درآوردن بچه‌ها متکی به سبک زندگی ما، انتظاراتی که تعیین می‌کنیم، و باز هم محدودیت‌های صفحه نمایش روشن است (مطمئناً برای والدین مدرن موضوعی خسته‌کننده است). ورزش را به عنوان چیزی که صرفاً بخشی از زندگی است بحث کنید: مهم نیست که چگونه می خواهید بدن خود را حرکت دهید، اما باید حرکت کنید.

درگیر بمانید.

مهارت های عملکرد اجرایی تا اواسط دهه ۲۰ ما رشد می کند، بنابراین حتی نوجوانان برای سالم ماندن و ایمن ماندن به والدین تکیه می کنند. این نیازی به والدین بیش از حد ندارد. در عوض، با دادن فضایی برای کاوش و در عین حال محافظت از کودکان در برابر افراط و تفریط، یک “محفظه ایمن” ایجاد کنید. به آنها اجازه دهید تا حدی از اشتباهات یاد بگیرند، سپس وارد عمل شوند و برای مثال، یک روال مشق شب ناکارآمد را اصلاح کنند یا یک زمان خواب وسایل الکترونیکی خانگی تنظیم کنند. این مرز ظرف امنی است که شما ایجاد کرده اید.

برنامه دقیق و منظم جهت استفاده از فضای مجازی و صفحه نمایش ها

جدی، برق را بکش همانطور که احتمالاً تا به حال مشخص است، زمان بیش از حد و نظارت نشده روی صفحه نمایش عواقب منفی، به ویژه در اطراف رسانه های اجتماعی دارد. از آنجایی که طبق تعریف، مهارت‌های خودمدیریتی تنها در اواسط دهه ۲۰ سالگی به بلوغ می‌رسند، نوجوانان و کودکان معمولاً به راهنمایی بزرگسالان و تعیین محدودیت‌ها برای ایجاد عادات سالم در زمان استفاده از صفحه نمایش نیاز دارند. دستگاه ها به معنای واقعی کلمه برای پرت کردن حواس ما و تأثیرگذاری بر رفتار و انجام قدرتمند هر دو طراحی شده اند. امروزه، این موضوع به تنهایی ممکن است حیاتی ترین و دشوارترین موضوع در خانه های ما باشد.

از یک متخصص در زمینه تربیت کودک کمک بخواهید.

در نهایت، برای چالش‌ها و استرس‌های خاص‌تر، با یک متخصص (مانند پزشک اطفال خود) صحبت کنید و به دنبال مداخلات مبتنی بر شواهد برای شرایط رایجی مانند ADHD، اختلالات یادگیری، تاخیر در رشد و اوتیسم باشید. از آنجایی که آنها ممکن است به طور قابل درک احساس کنند خسته کننده و ناراحت کننده است، هر زمان که ممکن است مداخلات اولیه را هدف قرار دهید.

از طریق هر رویکرد فروش محور به مشاوره خانواده مراجعه کنید. لبه برش ذاتا بهتر نیست. راه حل های سریع و وعده های دروغ به ندرت ارزشمند هستند. روی چیزهایی که کار می کند تمرکز کنید و همه چیزهای اضافی را کنار بگذارید، هر آنچه که خانواده شما در سال تحصیلی آینده با آن مواجه است.

لطفا جهت دریافت خدمات روان شناسی و مشاوره با شماره های ۰۹۰۱۰۱۳۴۶۸۴ و ۰۲۱۸۶۰۱۵۵۹۱ تماس حاصل فرمایید.