همجنس دوستی قسمت دوم

همجنس دوستی قسمت دوم : چنان که درباره تصورلت عمومی گفت و گو شد و تذکر آمد که احکام قطعی یی که ناشی از همین تصورات عمومی بوده در راه نادرستی و اشتباه بوده اند ،باز به موجب همین تصورات عمومی در مورد میل جنسی ،انسان به دو جنس زن و مرد تقسیم شده است […]


همجنس دوستی قسمت دوم : چنان که درباره تصورلت عمومی گفت و گو شد و تذکر آمد که احکام قطعی یی که ناشی از همین تصورات عمومی بوده در راه نادرستی و اشتباه بوده اند ،باز به موجب همین تصورات عمومی در مورد میل جنسی ،انسان به دو جنس زن و مرد تقسیم شده است . در این باره ادبیات همه ملت ها و اقوام سر شار ند از داستان ها،افسانا ها و اشعاری بسیار که این دو جنس به موجب مضامین آن ها میکوشند تا از راه عشق به هم باز رسند.
پس انچه که در مورد میل جنسی ،تصورات عمومی ارائه میدهد عشق میان دو جنس مخالف بایستی جریان یابد. مفعول جنسی یک مرد بی شک بایستی یک زن باشد و همچنین بالعکس . لیکن در اینجا نیز که احکامی قطعی در این باره صادر شده اند به جزمیت و قطعی بودن این احکام چندان نمیشود اعتماد نمود. چون چه بسزار مشاهده شده اند مردانی که مفعول جنسی شان زنی نبوده ،بلکه مرد بوده ،و همچنین زنانی که مفعول و طرف جنسی آنها مردانی نبوده بلکه زنانی بوده اند.

اینجاست که قطعیت از میان میرود و مواجح با امری می شویم که چندان نادر و کم نیز نمی باشد. این نوع کسان را در اصطلاح هم جنس دوستان Homosexuelsمیخوانند و اصطلاح مکتبی هم جنس دوستی از برای نشان دادن این چنین روشی است که کاوش در آن منشا بازیابی هایی بسیار را فراهم خواهد آورد.
البته چه بسا که ادعا شود این چنین کسانی ،یعنی  دوستداران جنس موافق یا  همجنس دوستان دراقلیتی چنان بی اهمیت قرار دارند که اتکای بدانان و عمل شان به عنوان یک اصل مبالغه آمیز باشد. اما وضع چنین نیست چون هر چند به طور تحقیق نمیتوان نسبت چنین کسانی را تعیین نمود ،اما در حقیقت بسیار زیاد می باشند.

اینکه باید روش رفتار و نحوه ی کار علاقه مندان به جنس موافق را مطمح نظر گردانید . این دسته از مردمان یعنی  دوستداران جنس موافق در عمل خود شدت و ضعف و درجاتی دارند و به طور کلی آنها را میتوان به چند دسته تقسیم نمود که رفتار و نحوه ی عمل هر دسته یی بر پایه یی قرار دارد، به این شکل:
دسته یی از مردم تسکین انگیزش و میل جنسی شان منحصرا به وسیله #هم_جنس به مرحله عمل میرسد ؛یعنی برای کامیابی های جنس خودشان به طور ضرور لازم است تا مفعول و برابر جنسی شان از جنس موافق باشد نه مخالف ، مردان از جنس مذکر و زنان از جنس مونث مفعول های جنسی های خودشان را انتخاب میکنند .
در مواقع طغیان میل جنسی این دسته هیچگاه تمایلی نسبت به جنس مخالف در خود احساس نمیکند بلکه چه بسا که نسبت به جنس مخالف احساس خشم و نفرت نیز میکنند. در مواقعی نیز که احتمالا به این کار اقدام کنند و با جنس مخالف برای تامین و ارضای میل جنسی نزدیکی کنند از آن هیچ گونه لذت و احساس خوشی در نمییابند .
دسته و گروهی دیگر از این مردمان هستند که انگیزش و جهت یابی میل جنسی شان تنها به سوی یک جنس متوجه نمیشود بلکه به تساوی از هر دو جنس در مواقع لازم استفاده می کنند. این دسته بنا به موقعیت گاه مفعول جنسی خود را از جنس مخاف و گاه از جنس موافق بر میگزینند و از هر دو به یک نسبت تلذذ جنسی حاصل میکنند . افراد این گروه در اجتماعات بشری در اکثریت قابل توجهی قرار دارند .
گروه سوم از زمره مردمانی به شمار میروند که به طور کلی در حالتی عادی مفعول های جنسیشان از جنس مخالف میباشد واز نوع دیگر استفاده یی نمیکنند. اما همین کسان در شرایط و حالاتی خاص یعنی در موقعیت هایی که از لحاظ دستیابی به جنس مخالع در مضیقه می افتد از برای ارضای میل جنسی شان  مفعول جنسی را از همجنس انتخاب میکنند و این ارضا موقتی است تا مضیقه بر طرف شود.
تا کنون از این گروه های گوناگون که صحبت شد تنها ازدیدگاه و نظر ارضای مستقیم میل جنسی بود به وسیله جنس موافق :اما گذشته از این گروه هم جنس دوستان از نقطه نظر افکار و معتقداتی نیز که درباره ی میل جنسی خودشان و توجیح آن دارند به دسته های گوناگونی تقسیم می شوند . گروهی از اینان دوستداری جنس موافق را برای انتخاب مفعول جنسی که البته محتوی ارضای مستقیم میل جنسی است از برای خود یک پدیده ی کاملا طبیعی و شهوت جنسی متعارف میشمارند .
این گروه به هیچ وجه نه عمل خود را غی طبیعی میشمارند و نه نسبت انحرافات را به خود میپذیرند.بلکه معتقدند که کاملا در حالت اعتدال و طبیعی میباشند.

لطفا جهت دریافت خدمات روان شناسی و مشاوره با شماره های ۰۹۰۱۰۱۳۴۶۸۴ و ۰۲۱۸۶۰۱۵۵۹۱ تماس حاصل فرمایید.