همجنس دوستی قسمت سوم

همجنس دوستی قسمت سوم : اما آن چه کاملا مسلم است تمامی همجنس دوستان اینگونه تندیشه ندارند چون به سختی با این عادت و تمایل خود در مخالفت و ستیز می باشند و میکوشند تا چنین روشی را به وسیله ی طرق مختلف در خود از بین ببرند و آشکار است که این عمل و […]


همجنس دوستی قسمت سوم : اما آن چه کاملا مسلم است تمامی همجنس دوستان اینگونه تندیشه ندارند چون به سختی با این عادت و تمایل خود در مخالفت و ستیز می باشند و میکوشند تا چنین روشی را به وسیله ی طرق مختلف در خود از بین ببرند و آشکار است که این عمل و عادت یا تمایل خود را یک بیماری می پندارند . قابل توجه است که  چنین مبارزه یی هر گاه بر اساس روشی درست و مبتنی بر پایه های روانکاوانه باشد زود تر سریع تر و بهتر به نتیجه میرسد چون در قلمرو عمل این مساله ثابت شده است که باروش روان کاوی و تلقین میتوان این بیماری را از میان برد .

عقیده و نوع اندیشه کسانی دیگر از همجنس دوستان وابستگی دارد به روابط خصوصی زندگی جنس شان که نسبت ارا ی این کسان گوناگون است . اما این حالت یعنی همجنس دوستی همیشه در پیشه گیرانش در حال فعلیت و زنده بودن نیست ، بلکه چه بسا در کسی چنین حالتی متعلق به دوران دوری باشد در گذشته که تذکار و یاد آوری ممکن است در زندگی یک مرد کامل متعلق به دوران های پیش از بلوغ باشد و از اتفاق در دوران معینی پیش از بلوغ استعدادی فراوان از برای دل بستگی به این عمل وجود دارد.

از جمله ی عواملی که در پیدایش احساس هم جنس دوستی بسیار موثر می باشد ، عوامل و شرایط و مقتضیات زمانی هستند . بسیار اتفاق می افتد که علاقه کسان در دوره های گوناگون زندگی و بر اثر شرایط و موقعیت نسبت به جنس موافق یا مخالف دیگر گونی می یابد . از جمله میتوان به این موضوع  توجه داشت که چه بسا در جریان زندگی بر اثر بروز حوادثی نا گوار و تلخ که برای کسی با جنس مخالف روی می دهد ، احساسات و تمایلات او دیگر گونی یافته و میل به جنس موافق در وی بر انگیخته گردد.

در مورد این کسان نوع و چگونگی بیماری با شدت و ضعف  عملشان باز بستگی پیدا میکند. شدید ترین شکل این حالت در کسانی قابل مشاهده است که در تمام ایام و همیشه این میل با کمال قدرت اش  در آن ها وجود دارد و تنها ارضا و انتناع میل جنسی را در هم جنس می یابد و مفعولان جنسی شان همیشه از جنس موافق بوده و به هیچ وجه در این نحوه ی خود روششی غیر طبیعی را وارد ندانسته و ان را عملی می دانند در حد معمول و طبیعی که از ان حتا بسیار راضی و خوشنود نیز بوده و اظهار امتنان می کنند.

برخی اوقات در این چنین کسانی حالت و روش میل به جنش موافق تا پایان زندگانی هم چنان با قدرت و نیرروی زیاده اش باقی می ماند و دستخوش تعدیل و تخفیف و یا منکوب حوادث و موقعیات زمانی نشده و استمرار می یابد در پار یی کسان گاه و بیگاه ظاهر شده و بی ان که دوامی اورد به نسیان می گراید ؛اما در گروهی از مردم مشمول سیر تکاملی و ترقی معنوی شده و در طول زمان از بین می رود .

به شکلی که ملاحظه میشود در این مباحث کوتاه نظر بیشتر بر آن معطوف شد تا صفات و حالات و موارد مشترک دسته های مختلف هم جنس دوستان ذکر و گوشزد شود و به طبقه بندی و شرح خصوصیات هر طبقه یی چندان عطف و عنایتی نگشت.

اما بسیاری از دانشمندان و علما با این روش در توجیه و تفسیری که شد با ما موافق نیستند و بر انند که لازم است تا به جای سود جویی از این طریق یعنی بسنده کردن به خصوصیات مشترک دسته ها ، اختلاف ها و تفاوت های شان با هم ذکر شود ، البته در کنه مساله چنین روشی با روش و راه مانا هم اهنگی شایان نظری را ارائه نمینماید لیکن ان چه که مسلم است آن است که تقسیم بندی دقیق این گروه کاری است بیهوده که نتایجی منفی به بار می آورد و چه بسا که میان آرای کسان مختلف در تقسیم بندی اختلاف های فراوان بروز نماید.

لطفا جهت دریافت خدمات روان شناسی و مشاوره با شماره های ۰۹۰۱۰۱۳۴۶۸۴ و ۰۲۱۸۶۰۱۵۵۹۱ تماس حاصل فرمایید.