هدف های ابتدایی در انحرافات جنسی

هدف های ابتدایی در انحرافات جنسی پاره یی از انگیزه های درونی و بیرونی که سد به انجام رسیدن عمل طبیعی جنسی شده و در آن اختلالاتی به وجود می اورند . برخی از این انگیزه ها و علل عبارت اند از ناتوانی و ضعف نیروی جنسی اماده نبودن مفعول جنسی و یا هراس از […]


هدف های ابتدایی در انحرافات جنسی

پاره یی از انگیزه های درونی و بیرونی که سد به انجام رسیدن عمل طبیعی جنسی شده و در آن اختلالاتی به وجود می اورند . برخی از این انگیزه ها و علل عبارت اند از ناتوانی و ضعف نیروی جنسی اماده نبودن مفعول جنسی و یا هراس از خطر هایی احتمالی یا قطعی این ها و پدیده هایی دیگر در واقع انگیزه هایی محسوب می شوند که عمل طبیعی جنسی را مختل ساخته و موجب می شوند که میل جنسی در نیمه راه طبیعی بازمانده و یا منحرف شده و مقاصدی غیر طبیعی را دنبال کند .

به هر حال میلی که در انسان وجود دارد مبنی بر این که به برخی از هدف های غیر متعارف به پردازد این موضوع را تقویت کرده و موجب راه یابی های نامانوسی برایش می گردد. اما آن چه که از راه تجربه به ثبوت رسیده است ان می باشد که تمامی این هدف های ناقص در پیش در امد وخلال همان عمل طبیعی جنسی وجود دارد .

دو عامل در موضوع پیش در امد عمل طبیعی جنسی اهمیتی بسیار دارند و با ان که به هدف طبیعی ارتباطی ندارند اما ایجاد لذتی فراوان کرده و در واقع مکمل عمل طبیعی می باشند و عبارت اند از ملامسه و نگاه . اصولا چنان که گفته شد ملامسه و تماس پیش در امدی است از برای عمل طبیعی که وجود و ضرورت ان با حدودی از برای انجام عمل طبیعی لازم است.

در حدود کلی لمس و تماس با بدن مفعول جنسی از برای ادمی لذت و تحریک زیادی تولید می کند و همین امر موجب انگیزش و تحریکات جدیدی می شوند . با توجه به این لذت و کاری که ملامسه بدن مفعول می نماید این موضوع را که عمل جنسی نتیجه تکامل یافته چنین مقدمه یی است اصلی کاملا طبیعی و مورد قبول جلوه می نماید .

نگاه و تلذذ بصری نیز شکلی است از ملامسه که انگیزش های لذت جویانه و جنسی به همراه دارد حد معمول و افراط نیافته این عمل در عموم افراد وجود دارد اما افراط در ان موجب اختلال در میل طبیعی عمل جنسی و تعییراتی در آن می گردد . اغلب انگیزش ها و تحریکاتی که مربوط به شهوت یا لی بی دو است در اثر نگاه کردن پیدا می شود و در حقیقت نگاه نخستین دریچه مقدماتی تحریکات بعدی به شمار می رود . تمدنی که با خود پوشیدن لباس را به ارمغان اورد موجب تحریک میل جنسی شده است .

در واقع از ان گاهی که لباس پوشی باب شد منبعی پر توان و نیرومند از برای تحولات و تحریکات امیال جنسی نیز با خود اورد . باز گذاشتن و به شکل در اوردن نقاطی مخصوص از بدن به وسیله مفعول جنسی موجب جاذبه بیشتر او و تحریک افزون تر فاعل شده است  برخی اوقات بدون ان که در اصل مساله افراط شود تحولاتی در نگاه موجب بهبود می گردد . در مثل هر گاه علاقه و کشش نسبت به الت تناسلی مبدل به شکل کلی بدن و اندام شود بی شک در این تغییر و تبدیل تصعید یا برتر شدن نقش خود را ایفا کرده است .

به هر حال نگاه نیز چون تماس است و تلذذ جنسی تولید می کند و وجود ان تا حد متوسطی در کلیه مردم وجود دارد.

در واقع این وسیله یی است که به موجب ان افراد امکان ان را می یابند تا قسمتی از لی بی دو خود را تبدیل به احسن نموده و به هدف هایی والاتر چون ادبیات و هنر و زیبا دوستی متوجه سازند . اما هر گاه تلذذ بصری ونگاه کردن از حد متعارف اش گذشته و هدف طبیعی میل و عمل جنسی را تحت الشعاع قرار داده و در ان اختلالاتی به وجود اورد صورت غیر طبیعی را ارائه می دهد و اشکال غیر طبیعی عبارت اند از

۱ در مواقعی که نگاه و تلذذ حاصله از ان تنها منحصر به نگاه کردن الت تناسلی باشد

۲ در مواقعی که به خواهند به وسیله ان احساس نفرتی را از بین به برند

۳ به هنگامی که امادگی از برای هدف جنسی مهیا است ان را تحت الشعاع قرار داده واز میان به برند

البته هر گاه بر ان باشم که تا از یکی از این سه مورد به نتیجه یا نتایج مطلوبی باز رسم بهتر ان است که از سومی به اخذ نتیجه به پردازم.

خود نمایان این حالت را به خوبی ارائه می کنند به این معنی که هم الت تناسلی خود را مکشوف ساخته و در معرض تماشای دیگران قرار می دهند و هم از این که الت مکشوف تناسلی دیگران رانیز در معرض دیدبانی قرار دهند تلذذ جنسی حاصل می کنند .

این حالتی است که تحقیق و کاوش در ان برای ما بسیار جالب نظر است و از ان نتایج مطلوبی حاصل کرده ایم . در این حالت غیر طبیعی هم نگاه کردن و هم مورد نگاه و نگرش واقع شدن که حالتی است غیر طبیعی از برای فرد مبتلا اهمیتی بسیار دارد . اما در مواردی عاملی وجود داشته که توانسته است اثرات خود بر ضد این حالت به مقابله بر خاسته و ان را منتفی سازد و این عامل عبارت است از شرم که ممکن است در مواردی این انحراف را از میان به برد .

 

لطفا جهت دریافت خدمات روان شناسی و مشاوره با شماره های ۰۹۰۱۰۱۳۴۶۸۴ و ۰۲۱۸۶۰۱۵۵۹۱ تماس حاصل فرمایید.