چگونه عشق را بپذیریم ؟

چگونه عشق را بپذیریم ؟ دلایل زیادی وجود دارد که شما ممکن است در پذیرش عشق احساس ناراحت کننده ای داشته باشید. شاید به این دلیل که ممکن است از پذیرش عشق کسی، صدمه ببینید، از پذیرش آن اجتناب می کنید. ممکن است در دوست داشتن خود مشکل داشته باشید، بنابراین خود را بی ارزش […]


چگونه عشق را بپذیریم ؟ دلایل زیادی وجود دارد که شما ممکن است در پذیرش عشق احساس ناراحت کننده ای داشته باشید. شاید به این دلیل که ممکن است از پذیرش عشق کسی، صدمه ببینید، از پذیرش آن اجتناب می کنید. ممکن است در دوست داشتن خود مشکل داشته باشید، بنابراین خود را بی ارزش از عشق شخص دیگر می دانید. مهم نیست که دلیل شما از ترس از پذیرش عشق چه باشد، کارهایی وجود دارد که می توانید انجام دهید تا بتوانید خود را نسبت به امکاناتی که با دوست داشتن و دوست داشتن وجود دارد باز کنید.

همدلی با خود را درک کنید.

با خود همدلی کردن یعنی گسترش پذیرش و درک بهتر خود. همدلی برای توانایی شما در دوست داشتن دیگران و پذیرفتن عشق آنها بسیار مهم است. به گفته محققان، همدلی با خود شامل سه عنصر می شود:

  1. خود دوستی. به ما آموخته اند که گاهی مهربان بودن نسبت به خود، خودخواهی تلقی می شود، اما در مورد آن فکر کنید: اگر دوستی اشتباه کرد، آیا شما مرتباً به او یادآوری می کنید که چه اشتباه بزرگی مرتکب شده است یا سعی می کنید علت اشتباهات او را درک کنید؟ شفقت و مهربانی نسبت به خودتان را به اندازه ای که نسبت به دیگران این حس را دارید، گسترش دهید.
  2. همدردی با دیگران. خیلی آسان است که بپذیریم تنها دیگران اشتباه و خطاهایی دارند، اما اشتباه کردن و احساس درد یا آسیب بخشی از چیزی است که ما را به انسان تبدیل می کند. دانستن اینکه شما تنها شخصی نیستید که اشتباه می کنید یا آسیب می بینید می تواند به شما کمک کند تا بیشتر با اطرافیانتان ارتباط برقرار کنید و از خطاهایشان بگذرید.
  3. ذهن آگاهی. ذهن آگاهی با مدیتیشن ارتباط بسیاری دارد: ایده تشخیص و پذیرش یک تجربه بدون قضاوت کردن همانگونه که شما نیز آن را تجربه کرده اید. به عنوان مثال ، اگر شما مرتباً به این فکر می کنید که، “من خیلی جذاب نیستم، هیچ کس مرا دوست نخواهد داشت”، یک رویکرد ذهن آگاهی ممکن است چیزی شبیه به این باشد ، “من این احساس را تجربه می کنم که غیر جذاب هستم. این فقط یکی از احساساتی است که امروز خواهم داشت. ” تشخیص شما چه موقع افکار منفی دارید، به شما کمک می کند تا افکار خود را روی چیز دیگری متمرکز کنید.

پس از اینکه شما نسبت به خود، آگاهی یافتید می توانید به راهکارهای پذیرفتن عشق از جانب دیگران بپردازید.

درک کنید که تردید شما برای پذیرش عشق از کجا می آید.

مردم دلایل زیادی برای عدم راحتی در پذیرش عشق از دیگران دارند. برای برخی، این فقط یک مسیر شخصی است که مایل به تغییر آن هستند. برای دیگران، به دلیل سابقه سوءاستفاده یا تروما ممکن است پذیرفتن عشق سخت باشد و فرد برای محافظت از خود از  اعتماد به شخص دیگری که نسبت به او علاقمند است، امتناع می کند. درک اینکه چرا در پذیرش عشق مشکل دارید به شما کمک می کنید تا بر این مشکل غلبه کنید.

برخی از افراد به طور طبیعی نسبت به سایر افراد محفوظ هستند و محافظه کارانه عمل می کنند. ذخیره عاطفی را با عدم توانایی در پذیرش یا ابراز عشق اشتباه نکنید.

اگر قبلاً در روابطی بوده اید که بد خاتمه یافته است، یا اگر با کسی در رابطه بوده اید که به اندازه شما عشق و اعتماد نداشته، فکر کردن در مورد پذیرش دوباره عشق دشوار است.

اگر قربانی سوء استفاده در یک رابطه بوده اید، اعتماد دوباره کاری دشوار است، بنابراین فرصت پیش روی خود را در نظر بگیرید. احساس گناه نکنید زیرا در اعتماد کردن به مردم مشکل دارید.

با آسیب پذیری راحت باشید و آن را بپذیرید.

برای رسیدن به صمیمیت در روابط، چه با دوستان و چه با شریک عاطفی خود، باید با این قضیه راحت برخورد کنید که در مواقعی در مقابل شخص مقابلتان آسیب پذیر خواهید بود. پذیرش این احتمال می تواند وحشتناک باشد، اما محققان تأکید می كنند كه بدون آسیب پذیری ارتباط انسانی نمی تواند رخ دهد.

به عنوان مثال ، بسیاری از آنچه که با عنوان “ترس از تعهد” کلاسیک را ایجاد می شود، ترس از آسیب پذیر بودن و سپس صدمه دیدن است. و این احساس اغلب از تاریخچه تجربیات گذشته ناشی می شود.

چگونه عشق را بپذیریم ؟

می توانید آسیب پذیری را به صورت تدریجی بپذیرید. با حرکات کوچک شروع کنید – سلام کردن یک همکار ، سلام به همسایه – و بپذیرید که ممکن است آنها روی خود را برگردانند و به شما پاسخی ندهند و این اشکالی ندارد. شما فقط باید تمرین کنید تا راه خود را به جلو پیش ببرید. در ارتباط بودن با شخص دیگر، خواه یک همکار، دوست یا یک شریک عاطفی باشد، به این معنی است که هر کدام از شماها دارای احساسات و افکار شخصی و منحصر به فرد هستید. شما نمی توانید، و نباید، رفتارها و احساسات دیگران را نیز کنترل کنید و تلاش برای انجام این کار می تواند در نهایت به فردی که با او در رابطه هستید، صدمه بزند. پذیرفتن اینکه شما نمی توانید شخص دیگری را کنترل کنید به معنای پذیرش این احتمال است که ممکن است به شما صدمه یا آسیب بزند، اما همچنین بدان معنی است که شما وقتی او فرصت ابراز عقیده را پیدا می کند، پی میبرید که او تا چه اندازه می تواند دوست داشتنی و مورد تأیید شما باشد.

در نهایت در جستجوی افرادی باشید که شما را همانگونه که هستید، بپذیرند.

پذیرفتن خودتان می تواند سخت باشد اگر افرادی که پیرامونتان هستند مدام شما را مورد انتقاد قرار می دهند یا از شما می خواهند تا تغییر کنید. آسانتر است که عشق دوستان یا شریکان عاطفی را بپذیرید که پذیرفته اند شما که هستید و شما را مرتب نقد نمی کنند یا احساس شرمساری در شما ایجاد نمی کنند و برای عاشق بودنتان، شرطی برایتان نمی گذارند.

لطفا جهت دریافت خدمات روان شناسی و مشاوره با شماره های ۰۹۰۱۰۱۳۴۶۸۴ و ۰۲۱۸۶۰۱۵۵۹۱ تماس حاصل فرمایید.