روش حساسیت زدایی در غلبه از ترس

روش حساسیت زدایی در غلبه از ترس : ذهن خود را آرام کنید. سعی کنید روی یک تکنیک ریلکسیشن کار کنید که می تواند در هر زمان و هر زمان انجام شود. به این ترتیب ، وقتی با هراس خود روبرو می شوید، در هر زمان و هر مکانی باشید می توانید بر ترس خود […]


روش حساسیت زدایی در غلبه از ترس : ذهن خود را آرام کنید. سعی کنید روی یک تکنیک ریلکسیشن کار کنید که می تواند در هر زمان و هر زمان انجام شود. به این ترتیب ، وقتی با هراس خود روبرو می شوید، در هر زمان و هر مکانی باشید می توانید بر ترس خود غلبه کنید.

موقعیت هایی را که در آن با هراس خود روبرو می شوید، را بنویسید. تا آنجا که ممکن است دقیق باشید و انواع تجربه های خود را ثبت کنید، از اضطراب خفیف گرفته تا تجربیات هراسهای وحشتناک. این به شما در مقابله با ترس خود در سطوح مختلف کمک می کند. به عنوان مثال، اگر از ارتفاع می ترسید ، ممکن است در شرایط زیر با آنها روبرو شوید: پیاده روی در کوه، پرواز در هواپیمای هوایی و بالا رفتن از یک ساختمان با استفاده از آسانسور.

بعد از تهیه لیست، ممکن است متوجه متغیرهای مشابه بین انواع خاصی از ترس شوید. به عنوان مثال، ممکن است متوجه شوید که در پرواز و سوار شدن در آسانسور واکنشی شدید دارید. ممکن است متوجه شوید که دلیلش این است که هر دو دارای فضاهای بسته و کوچکتر هستند.

اگر فوبیای مختلفی از قبیل مارها ، عنکبوت ها و عروسک دارید، یکی از آنها را برای شروع انتخاب کنید. مقابله با یک هراس در هر زمان آسانتر است.

اولین مورد هراس خود را در لیستی که نوشته اید، تصور کنید. شما باید با تجسم کمترین موارد ناراحت کننده شروع کنید. سپس تمرین آرام سازی ذهن خود را انجام دهید. پس از انجام این کار برای یک دقیقه، استراحت کنید و تمرین را چند بار دیگر تکرار کنید.

موقعیت های خود را در واقعیت جستجو کنید. هنگامی که از طریق فهرست تهیه شده با تجسم و آرامش کار کردید، نمونه ای از این هراس را در زندگی واقعی خود بیابید. در حال حاضر، شما باید در شرایط آرام به خوبی خود را آموزش دهید.

قبل از مواجه با موارد ترسناک موجود در لیست خود ، با موقعیت هایی شروع کنید که اضطراب کمی ایجاد می کند.

به خود پاداش بدهید. شاید یکی از دلایلی که شما از سگها می ترسید این است که در کودکی تجربه بدی داشته اید. ذهن شما به این امر ادامه داده و آن را به یک هراس تبدیل کرده است. هنگامی که بر ترس خود را از سگ ها پیروز شدید و موفق شدید بدون احساس اضطراب به یک سگ بزرگ نزدیک شوید، به خود یک پاداش بدهید. این پاداش می تواند یک بستنی یا یک لاته فانتزی باشد.

لطفا جهت دریافت خدمات روان شناسی و مشاوره با شماره های ۰۹۰۱۰۱۳۴۶۸۴ و ۰۲۱۸۶۰۱۵۵۹۱ تماس حاصل فرمایید.