استرس و اظطراب کودک

با سلام
فرزندم شش ساله تک فرزند است،مدت حدودا پنج ماه است ک دچار وسواس و اظطراب شده،ازینکه مبادا کسی مانند وسیله ای ک اوخریده را ببیند و بخرد،وقتی در مورد کیس مورد علاقه اش صحبت میکند مبادا کسی صدای او را شنیده باشد مدام سوال میکند که آیا کسی شنید من چی گفتم،وقتی فیلم مورد علاقه اش را میبیند در و پنجره را می‌بندد و صدای آن را کم میکند که کسب نشنود
ترس ازین دارد کسی با وسایلش بازی کند
عصبی و پرخاشگر هم هست
ناگفته نماند خودم و همسرم دایم سر پسرم بگو مگو داریم
با توجه به شرایط حاضر و وجود کرونا امکان مراجعه حضوری به مشاوره ندارم

درود بر شما دوست گرامی
برای تشخیص گذاری دقیق روی مشکل فرزند شما به اطلاعات دقیق و بیشتری نیاز است. در توصیفی که ارائه‌ دادید اضطراب در فرزندتان مشهودتر است . سوال اینجاست که وسواس موضوعی است که شما مطرح میکنید یا تشخیص از طرف یک فرد متخصص است؟ چون برای این تشخیص اطلاعات ارائه شده کامل نیست.
اما در هر حال وقتی موضوع مورد بحث یک کودک ۶ ساله است باید ریشه مشکلات بوجود آمده را در بستر خانواده و رابطه والدین با یکدیگر و همینطور رابطه والدین با کودک جستجو و بررسی کرد. پیامها و تجربیاتی که کودک در محیط خانواده دریافت میکند در شکل گیری شخصیت و مشکلات کودک نقش اساسی دارند.البته در هنگام بازی با کودکان میتوان به اطلاعات دقیق تری از آنچه فکر و احساس میکنند ،دست یافت.
به شما دوست عزیز توصیه میکنم برای فهم بهتر شرایط کودکتان و آگاهی از راهکار مناسب برای برخورد با رفتارهایی که فرمودید از مشاوره (آنلاین در صورتی که حضوری مقدور نیست) با یک روانشناس کودک بهره ببرید.
پیروز و شادکام باشید.

مریم محمودی روانشناس و درمانگر مرکز خدمات روانشناسی و مشاوره احیا

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *