علت اهمیت ارگاسم در زنان: چرا ارگاسم و رضایت جنسی در زنان مهم است؟

رفع رنجش در زندگی مشترک یا هر رابطه طولانی مدت قاتل خاموشی است که بقای رابطه شما را تهدید می کند. در اینجا چند نکته برای به نتیجه رساندن ازدواج شما وجود دارد، اگر عصبانیت رابطه شما را خراب می کند. زمانی که می خواهید بخشش را در روابط تمرین کنید و زخم های خیانت را التیام بخشید، خودتنظیمی و مدیریت احساسات بسیار مهم است. بدانید که بخشش در روابط مساوی با چشم پوشی از رفتار بد همسر خیانتکارتان نیست. برعکس، بخشش در روابط نشان‌دهنده رشد زوجین و آینده‌ای عاری از رنجش و عصبانیت است. از کناره گیری عاطفی و فیزیکی خودداری کنید و قدمی رو به جلو بردارید تا همدلی، محبت و عادات ارتباطی سالم را در رابطه خود بپذیرید. اجازه ندهید که منفی بافی چروک شود و بار شما را کاهش دهد. تداوم بخشش در روابط بر بهبودی در یک دوره کوتاه‌تر از طریق عدم نگه داشتن احساسات آسیب دیده برای مدت طولانی متمرکز است. نگه داشتن کینه در یک رابطه نشان دهنده تنبیه خود و نه فقط همسرتان است. بنابراین، اسیر احساسات منفی خود نباشید. مهمتر از همه، اذعان به اینکه رابطه شما دارای شکاف است و پتانسیل ایجاد خرابی در رابطه شما را دارد، برای تمرین بخشش رابطه و شروع دوباره بسیار مهم است. از این وصله ناهموار به عنوان سکوی پرشی برای تعمیق ارتباط خود با همسرتان و ایجاد سبک دلبستگی سالم استفاده کنید.

علت اهمیت ارگاسم در زنان علت اهمیت ارگاسم در زنان: تحولات جدید برای زنان در مسیریابی چالش ها. رضایت جنسی در حال حاضر توسط WHO به عنوان یک عامل مهم در بهزیستی کلی در نظر گرفته می شود. به طور گسترده پذیرفته شده است که مهمترین عامل پیش بینی کننده رضایت جنسی برای زنان ارگاسم […]


علت اهمیت ارگاسم در زنان

علت اهمیت ارگاسم در زنان: تحولات جدید برای زنان در مسیریابی چالش ها.

رضایت جنسی در حال حاضر توسط WHO به عنوان یک عامل مهم در بهزیستی کلی در نظر گرفته می شود.

به طور گسترده پذیرفته شده است که مهمترین عامل پیش بینی کننده رضایت جنسی برای زنان ارگاسم است.

۳۰ تا ۵۰ درصد از زنان در سراسر جهان تا حدی مشکل ارگاسم را گزارش می دهند.

Aبه طور گسترده پذیرفته شده است که مهمترین عامل پیش بینی کننده رضایت جنسی برای زنان ارگاسم است. توانایی تجربه رضایت جنسی در حال حاضر توسط سازمان بهداشت جهانی به عنوان یک عامل مهم در بهزیستی کلی و تأثیر بر سلامت جهانی در نظر گرفته می شود. از آنجایی که این بسیار حیاتی است، من در پست قبلی به این موضوع پرداخته ام که در آن ابزارهایی را برای کار از طریق موانع برای تجربه ارگاسم به اشتراک می گذارم. در اینجا، من یک به روز رسانی در مورد پیشرفت های جدید در زمینه جنسیت شناسی ارائه می کنم.

۳۰ تا ۵۰ درصد از زنان در سراسر جهان تا حدی مشکل ارگاسم (OD) را گزارش می کنند، آماری که طی ۵۰ سال گذشته تغییر نکرده است. مطالعات نشان می‌دهد که اگرچه زنان ممکن است به طور رسمی مبتلا به OD تشخیص داده نشوند، اما حدود نیمی از آنها هنوز نشان دهنده پریشانی متوسط تا زیاد در مورد وضعیت آنها هستند. این دومین مشکل شایع جنسی گزارش شده است (با کمبود میل جنسی در رتبه اول).

گفتگو با یک پیشگام در سلامت جنسی

در این پست، نکات مهم گفتگوی خود را با سوزان مولوهیل، بنیانگذار موسسه تحقیقات ارگاسم زنان به اشتراک می گذارم

ما در مورد ارتباط بین شرایط سلامت روان و OD در زنان بحث می‌کنیم و اهمیت آرامش و تمرکز در طول تجربیات جنسی را برجسته می‌کنیم. در نهایت، ما در مورد اینکه چگونه تحقیقات نشان داده است که شاهدانه ممکن است کمک کننده باشد، بحث می کنیم.

دشواری ارگاسم در زنان می تواند عوامل مختلف روانی و فیزیکی داشته باشد

بیشترین دلایل ذکر شده برای OD عبارتند از (به ترتیب) استرس/اضطراب، مشکل برانگیختگی، اضطراب جنسی خاص، و مشکلات با شریک زندگی.

استفاده از داروهای ضد افسردگی و ضد روان پریشی، بیماری، آسیب های جنسی و انگ می تواند به اختلال عملکرد جنسی و OD کمک کند.

عوارض روانی چالش های ارگاسم

احساسات گزارش شده توسط زنان مبتلا به OD شامل ناامیدی، احساس بی کفایتی، مسائل مربوط به روابط، اختلافات خانوادگی و طلاق و تأثیر منفی بر سلامت روان عمومی است

حلقه استرس که منجر به ناامیدی جنسی و عمومی می شود می تواند منجر به احساس بی کفایتی، شکستگی و از دست دادن عزت نفس بیشتر شود که به نوبه خود استرس بیشتری ایجاد می کند. احساس شکستگی زنان در مورد تمایلات جنسی خود امری رایج است.

این مشکلات می تواند تحت تأثیر عوامل متعددی مانند سن، وضعیت هورمونی، تجربه جنسی، سابقه ضربه جسمی یا روانی، سلامت روان عمومی، نوع تحریک و ماهیت فعالیت جنسی باشد.

مطالعه اخیر توسط Mulvehill نشان داد که زنان مبتلا به OD 24 درصد بیشتر از زنان غیر مبتلا به اختلالات روانی، ۵۲ درصد بیشتر PTSD و ۲۹ درصد اختلالات افسردگی بیشتر گزارش کردند.

سه نوع OD

OD را می توان به سه دسته تقسیم کرد: اولیه، اکتسابی و موقعیتی. (آنورگاسمی اصطلاح فنی برای مشکلات تجربه ارگاسم است.) OD اولیه زمانی است که فرد هرگز ارگاسم نداشته است. آنورگاسمی اکتسابی یا ثانویه زمانی است که فرد قبلاً می توانست به ارگاسم برسد اما دیگر قادر به انجام آن نیست. OD موقعیتی به شرایط خاصی اشاره دارد که در آن فرد نمی تواند به ارگاسم برسد (به عنوان مثال در طول رابطه جنسی شریک در مقابل خودارضایی).

اگر OD را تجربه می کنید چه کاری می توانید انجام دهید

اول از همه: نترسید. آمدن و رفتن توانایی ما برای تجربه ارگاسم غیرعادی نیست (جناسی در نظر گرفته شده). دقیقاً زمانی است که مردم دچار وحشت از تجربه نکردن ارگاسم می شوند که تبدیل به یک چیز می شود. همانطور که دوست دارم بگویم “ارگاسم تماشا شده هرگز نمی جوشد.” هنگامی که در مورد ارگاسم خودآگاه شدیم، تمایل داریم که در مورد آن به ذهن خود بپردازیم. رابطه جنسی خوب با حضور در بدن و احساسات ما شروع می شود. وقتی می‌توانیم در احساسات خود باشیم، رابطه جنسی هیجان‌انگیز است.

من به مشتریانی که علائم مداوم OD را گزارش می‌کنند توصیه می‌کنم یاد بگیرند که در مورد آنچه نیاز دارند موضع بگیرند و می‌خواهند احتمال تجربه ارگاسم را افزایش دهند، چه با یک شریک یا انفرادی

مولوهیل می گوید که ما باید با سبک جنسی خود دوست شویم (و بله، همه ما دارای اثر انگشت های وابسته به عشق شهوانی منحصر به فرد هستیم، به این ترتیب ما زندگی می کنیم و تمایلات جنسی خود را بیان می کنیم و با عاشقان ارتباط برقرار می کنیم) همچنین باید بدانیم چه چیزی ما را آرام می کند، به ما کمک می کند تمرکز کنیم و ما را روشن می کند او بر اهمیت احساس امنیت و درک شرکای ما تأکید می کند.

گزارش جدید: شاهدانه و OD

اخیراً، مولوهیل برای پایان نامه دکترای خود، استفاده از حشیش را قبل از رابطه جنسی توسط زنان مبتلا به OD مورد مطالعه قرار داد. در مطالعه او، زنانی که سابقه سوء استفاده جنسی را گزارش کردند، هنگام استفاده از حشیش قبل از رابطه جنسی شریک، تجربه ارگاسم مثبت تری داشتند. مطالعه اخیر دیگری نشان داد که زنانی که حشیش مصرف می کنند دو برابر بیشتر در معرض ارگاسم هستند

مولوهیل، توگ اتر با جردن تیشلر، استاد دانشکده پزشکی هاروارد و متخصص حشیش که مسائل جنسی را درمان می‌کند، پشت تلاش‌ها برای قرار دادن OD در فهرست شرایطی هستند که می‌توان برای آنها حشیش پزشکی تجویز کرد.

این تحقیق جدید مهم در مورد این جنبه از سلامت جنسی زنان سزاوار توجه و مطالعه بیشتری است.

شرایط مرتبط و نحوه پیمایش OD

تجربه مرتبط با OD فقدان میل جنسی خود به خودی است. اگرچه فقدان میل ممکن است عاملی باشد که به اختلالات ارگاسم کمک می کند، در تجربه بالینی خود زنان زیادی را می بینم که به راحتی به ارگاسم می رسند اما هیچ میل جنسی خود به خودی را گزارش نمی کنند.

توصیه من برای زنانی که OD را تجربه می کنند این است که ارتباط برقرار کنند، کاوش کنند، خودارضایی را تمرین کنند، و Kegel، Kegel، Kegel. تمرین کگل می تواند بخش قدرتمندی از تنظیم دستگاه ارگاسم باشد. به یاد داشته باشید که نمی توانید در یک گروه بنوازید مگر اینکه قبلاً نحوه نواختن ساز خود را یاد گرفته باشید!

علاوه بر این، اگر از رابطه جنسی خجالت می‌کشید یا آسیب‌های بزرگ یا کوچک دارید، باید با یک درمانگر صحبت کنید. این به شما این امکان را می دهد که آموزش های قدیمی در مورد جنسیت را باز کرده و دوباره ارزیابی کنید و نقشه خود را به روز کنید.

ما باید به طور ریشه ای آنچه را که هست بپذیریم و در عین حال بدن، حواس و خود جنسی خود را جشن بگیریم.

در نتیجه

دانستن این نکته مهم است که ارگاسم، گرچه تمام دنیای جنسی نیست، اما وقتی می گوییم “بله!” به تجربه ای که داریم وقتی می‌توانیم بدون تلاش برای ارگاسم یا تجربه‌های جنسی بزرگ‌تر یا بهتر، به سادگی اجازه دهیم احساسات احساس خوبی داشته باشند، به طور متناقضی می‌توانیم خود را در این احساسات رها کنیم و بیشتر با خود و شریک زندگی‌مان ارتباط برقرار کنیم. آنچه ما از افرادی که رضایت جنسی را در طول زندگی گزارش می کنند می دانیم این است که رابطه جنسی خوب رابطه جنسی است.

لطفا جهت دریافت خدمات روان شناسی و مشاوره با شماره تماس های ۰۹۰۱۰۱۳۴۶۸۴ و ۰۲۱۸۸۰۱۵۹۷۸ تماس حاصل فرمایید.

نویسنده:

شیما حاجی شفیعی