چگونه با افراد  نامناسب قطع رابطه کنیم ؟ (قسمت اول)

چگونه با افراد  نامناسب قطع رابطه کنیم ؟ (قسمت اول) قطع رابطه با اقوام نامناسب ممکن است در ابتدا تصمیم سختی باشد ، اما به مرور زمان از قطع رابطه با افرادی که سو استفاده میکنند ، درگیر حواشی هستند و هم نشینی با آن ها دشوار است ، احساس رضایت می کنید . اگر […]


چگونه با افراد  نامناسب قطع رابطه کنیم ؟ (قسمت اول)

قطع رابطه با اقوام نامناسب ممکن است در ابتدا تصمیم سختی باشد ، اما به مرور زمان از قطع رابطه با افرادی که سو استفاده میکنند ، درگیر حواشی هستند و هم نشینی با آن ها دشوار است ، احساس رضایت می کنید . اگر که فکر می کنید لازم است که با این افراد قطع رابطه کنید ، ابتدا باید رابطه های خانوادگی خود را بررسی کنید و سپس بهترین راه برای این قطع رابطه را انتخاب کنید . پس از آن قدم به قدم از آن ها دوری کنید تا اینکه کاملا رابطه قطع بشود . البته ، در ابتدا مطمئن شوید اپکه این قطع رابطه برای شما آسیب های ذهنی و عاطفی به همراه نداشته باشد .

روش اول :

  1. دوستان نامناسب را شناسایی کنید .

    در مورد رابطه های خود خود فکر کنید . رابطه هایی را که سمی هستند را شناسایی کرده و آن ها را از رابطه هایی که فقط سخت هستند متمایز کنید . اگر که مایل باشید میتوانید با یک متخصص در این زمینه مشورت کنید . یک روانشناس متخصص می تواند به شما کمک کند که رابطه ای سمی را شناسایی کنید .

  • سو استفاده کردن ، منفی نگری مطلق و دخالت از جمله مواردی است که برای سمی بودن یک رابطه کافی است .
  • مرز بین یک رابطه سمی و یک رابطه سخت بسیار کمرنگ است . به قضاوت خود اعتماد کنید و به یاد داشته باشید ممکن است برخی از افراد چیزی که شما تجربه میکنید در آن رابطه را کوچک بشمارند .

 

  1. به راه حل های مختلف بیاندیشید .

    فکر کنید که آیا می توانید بدون قطع رابطه با اقوام نامناسبتان می توانید که با آن ها کنار بیایید . بعنوان مثال در دورهمی ها شرکت نکنید ، در برابر حرف زور دفاع کنید ، و بی توجهی به کنایات به جای بحث با دوستان می توانند کمک کنند .

  • پیدا کردن یک راه حل ساده شاید همیشه ممکن نباشید . البته ،تغییر دادن موقعیت های منفی همیشه استرس زایی کمتری نسبت به قطع رابطه خواهد داشت .
  1. با دقت به عواقب قطع رابطه فکر کنید .

    پیش از آن که شما رابطه خود را با یکی از نزدیکانتان قطع کنید ، به اثری که این اتفاق روی ادامه زندگی شما ، به خصوص رابطه شما با سایر دوستان می گذارد فکر کنید . مطمئن شوید که شما آماده مقابله با عواقب منفی قطع رابطه را دارید .

  • برای مثال ، فرض کنید شما با خواهر یا برادر خود که تمایلات نامناسبی دارد قطع رابطه میکنید و خواهر ( یا برادر ) دیگر ما هم این رفتار شما را نوعی اعتراض می بیند . در این حالت شما دو رابطه را از دست می دهید . شما بایدارزیابی کنید که آیا عدم قطع رابطه با اون شخص به علت ادامه دادن رابطه خود با دیگران ارزش دارد یا نه .
  • خوبی ها و بدی های رابطه تان را بنویسید ، به شما کمک میکند که بفهمید قطع رابطه با آن فرد بیشتر سود دارد یا زیان . آن را در جایی نگه دارید تا هر چند مدت یک بار که خواستید آن را مطالعه کنید . حتی می توانید از یک دوست یا سایر اعضای خانواده در تهیه آن لیست کمک بخواهید ، شاید آن ها به نکاتی توجه کنند که شما توجه نکرده بودید .

 

  1. به عواقب عدم قطع رابطه نیز توجه کنید .

    همانطور که جدا شدن و قطع رابطه با اقوام برای شما سختی و احساس ناراحتی به همراه داشته باشد ، همچنین می تواند باعث آرامش شما نیز بشود . مخصوصا زمانی که اخلاق و رفتار آن ها روی زندگی شما تاثیر می گذارد .

  • برای مثال ، اگر شما اقوامی دارید که دزدی می کنند ، دروغ می گویند ، تقلب می کنند ، زورگویی می کنند ، یا مواد مخدر و الکل مصرف می کنند ، بیشتر برای شما عامل ایجاد استرس اند تا آرامش . آرامش روانی شما در گرو دوری از این افراد است .
  • به لیست خوبی ها و بدی هایی که تهیه کردید نگاه کنید ، اگر که خوبی های آن ها و سود آوری خوبی برای شما نسبت به بدی هایشان دارند از قطع رابطه خودداری کنید . هرچند مدت یکبار لیست خود را برای دوستی یا یکی از اعضای خانوواده خود بخوانید ، ممکن است برخی موارد را به آن اضافه کنند .

لطفا جهت دریافت خدمات روان شناسی و مشاوره با شماره های ۰۹۰۱۰۱۳۴۶۸۴ و ۰۲۱۸۶۰۱۵۵۹۱ تماس حاصل فرمایید.