عشق در چشمان شماست؟

عشق در چشمان شماست؟ چگونه نشانه های بصری،  عشق و جاذبه را منتقل می کنند. عشق و جذابیت اغلب از طریق زبان بدن بیان می شود و چشم ها راه خوبی برای نشان دادن عشق هستند. راز یک لبخند واقعی و ساختگی در چشم هاست. نگاه متقابل و گشاد شدن مردمک چشم دو راهی است […]


عشق در چشمان شماست؟ چگونه نشانه های بصری،  عشق و جاذبه را منتقل می کنند.
عشق و جذابیت اغلب از طریق زبان بدن بیان می شود و چشم ها راه خوبی برای نشان دادن عشق هستند.
راز یک لبخند واقعی و ساختگی در چشم هاست.
نگاه متقابل و گشاد شدن مردمک چشم دو راهی است که عاشقان می توانند علاقه جنسی خود را نشان دهند.
تحقیقات در ارتباط غیرکلامی به ما در مورد چگونگی انتقال عشق و جذابیت توسط نشانه های غیرکلامی، به ویژه نشانه های چشم، به ما می گوید؟

اول، توجه داشته باشید که وقتی نشانه‌های کلامی ما – کلمات ما – قابل اعتماد نباشد، اغلب برای تأیید به نشانه‌های غیرکلامی روی می‌آوریم («دوستت دارم»). این نشانه‌های غیرکلامی «بیشتر از آنچه کلمات می‌توانستند بگویند » می‌گویند.  بنابراین، برخی از نشانه‌های غیرکلامی قابل اعتماد از چشمان ما که حکایت از عشق و جاذبه دارند چیست؟

۱) نگاه متقابل.

این مطمئن ترین نشانه عاشق شدن یک زوج است – آنها به چشمان یکدیگر خیره می شوند. میزان نگاه متقابل را می توان به عنوان ارزیابی تقریبی از قدرت عشق یک زوج به کار برد. پس آری نگاه عشق در چشم است.

۲) چشم و لبخند.

پل اکمن، روانشناس و متخصص ارتباطات غیرکلامی، بین لبخندهای واقعی  و لبخندهای ساختگی تمایز قائل شده است. نشانه های گویا یک لبخند واقعی – که نشان دهنده شادی واقعی و احساسات مثبت است – در چشم ها وجود دارد. در یک لبخند واقعی، چشم ها باریک می شوند و خطوط چین را در گوشه های بیرونی ایجاد می کنند. در یک لبخند ساختگی، این اتفاق نمی افتد. بنابراین، اگر شریک زندگی شما واقعاً احساسات مثبتی را دارد ، شما باید بتوانید این را در چشمانش ببینید – “نگاهی که لبخند را نمی تواند پنهان کند.”

۳) گشاد شدن مردمک چشم .

این یک نشانه بسیار ظریف است، اما شواهدی وجود دارد که نشان می‌دهد وقتی فردی از نظر جنسی به دیگری علاقه‌مند است، مردمک چشم‌هایش گشاد می‌شود. اگرچه بیشتر مردم ممکن است حتی متوجه گشاد شدن مردمک چشم نشوند، اما نگاه عاشقانه قطعا در چشمان است.
۴) معاشقه چشم . زوج های عاشق اغلب با چشمان خود معاشقه می کنند – یک نگاه سریع و جانبی که شاید با یک لبخند آرام همراه باشد. یا برای مدتی طولانی با حالتی خالی در چشمان دیگری خیره شوید که بلافاصله از بین می رود و به دنبال آن لبخند یا خنده می آید. چنین معاشقه چشمی نشانه عشق است، در مقابل «چشم چرخاندن»، که احتمالاً چنین نیست.

 

لطفا جهت دریافت خدمات روان شناسی و مشاوره با شماره های ۰۹۰۱۰۱۳۴۶۸۴ و ۰۲۱۸۶۰۱۵۵۹۱ تماس حاصل فرمایید.