چگونه از داشتن یک نامزدی نا موفق اجتناب کنید ؟

چگونه از داشتن یک نامزدی نا موفق اجتناب کنید ؟ یک رابطه ی سالم با ویژگی هایی مثل احترام،اعتماد،صداقت،ارتباط خوب و توانایی هر شخص برای حفظ هویت فردی و شخصی اش گره خورده است. یک رابطه مخرب با ویژگی هایی مخالف ویژگی های نامبرده شده شناخته می شود. بی احترامی،دروغگویی و روراست نبودن نداشتن ارتباط […]


چگونه از داشتن یک نامزدی نا موفق اجتناب کنید ؟ یک رابطه ی سالم با ویژگی هایی مثل احترام،اعتماد،صداقت،ارتباط خوب و توانایی هر شخص برای حفظ هویت فردی و شخصی اش گره خورده است. یک رابطه مخرب با ویژگی هایی مخالف ویژگی های نامبرده شده شناخته می شود. بی احترامی،دروغگویی و روراست نبودن نداشتن ارتباط موثر و مفید  و فشار و اجبار برای تغییر شخصیت طرف مقابلتان از نشانه های یک رابطه مخرب است.

در مورد ملاک هایی که در رابطه با ازدواج به انها واقعا اهمیت می دهید خوب فکر . چه چیزی در این باره واقعا برای شما مهم است؟ چه باورهایی را در یک ازدواج باید حفظ کنید؟ نسبت به چه چیزهایی آنقدر حساس هستید که همسر اینده تان  باید برای آنها احترام قائل شود؟ چه فعالیت هایی واقعا حالتان را خوب می کند و می خواهید بعد از ازدواج نیز به آنها را ادامه دهید. به صورت جدی به این موارد فکر کنید،سپس آنها را یادداشت کنید. شما به زمانی کافی برای فکر کردن به همه ی این چیزها نیاز دارید.لیست تان را مرور کنید.

در انتخاب عجله نکنید .وقتی شما شخصی را ملاقات می کنید که فکر می کنید می تواند همسر مناسبی برای شما باشد، نیازی نیست هر روز یک دیگر را ملاقات کنید .چرا که  امکان دارد به زودی بین شما وابستگی ایجاد بشود.در این رابطه جدید،سعی کنید طرف مقابلتان را در طی زمان بشناسید. از گرفتن تصمیمات ناگهانی و پشیمان کننده بپرهیزید.

قبل از ورود به رابطه،لیستی از چیزهای منطقی و مثبت تهیه کنید. این جنبه های مثبت را بر اساس آنالیز شخصیت خود بنویسید(چه چیزهایی باعث رضایت شما می شود) .

نشانه های یک ازدواج بد را در همان اوایل شروع رابطه متوجه بشوید. انواع مختلفی از رابطه ها هستند که ناموفق تمام خواهد شد اما یک نوع بسیار بد از رابطه وجود دارد و آن هم (رابطه وابسته) است. رابطه وابسته رابطه ای است که طرفی از رابطه ی دیگری را از جنبه هایی که از سوی اجتماع نقص محسوب می شود ساپورت و حمایت می کند. برای مثال: بی مسئولیتی او را،دست کم گرفتن او؛نارسایی بلوغی،اعتیاد،تعویق سلامت، یا سلامت ضعیف و… . شخص حمایت گر به رابطه کوله باری از مسئولیت را حمل می کند و اجازه نمی دهد کسی که حمایتش می کند بتواند روی پای خودش بایستد و عواقب را متحمل شود در نتیجه آن شخص هیچ وقت از اشتباهاتش درس نمی گیرد.متاسفانه این نوع از رابطه می تواند عوارض وحشتناکی را روی شخص حامی داشته باشد و این مسائل ناشی از مسائل جسمی و روحی است و باعث می شود که او خصوصا از نظر مالی تخلیه شود.

در نهایت شخص حامی،خشم و رنجش زیادی را روانه ی شخص تحت حمایت می کند چونکه دو طرفه رابطه روی دو کفه ترازو نایستاده اند و مسائل و هزینه ها و مشکلات را مشترکا حل نمی کنند. البته که تقصیرات در نهایت فقط به عهده یک شخص نیست.

شخص تحت حمایت نیز وضعیت بهتری نخواهد داشت. یک شخص حامی اغراق شده، می تواند حس عدم استقلال بسیار شدیدی را در شخص تحت حمایت از سوی شخص حامی ایجاد کند که این شخص هرگز نتواند از نظر فعالیت های استقلال طلبی موثر باشد و استقلال داشتن در نهایت غیر ممکن خواهد شد.

رابطه در کل باید روی دو کفه ترازو باشد و متعادل باشد. اگر مشاهده می کنید که رابطه شما و همسرتان دارد تبدیل به یک رابطه ی یک طرفه حمایت گر می رود (او شما را نجات می دهد) یا (شما او را نجات می دهید) نشانه خوبی نیست.

لطفا جهت دریافت خدمات روان شناسی و مشاوره با شماره های ۰۹۰۱۰۱۳۴۶۸۴ و ۰۲۱۸۶۰۱۵۵۹۱ تماس حاصل فرمایید.