چگونه بتوانیم بعد از فوت همسرمان ؛ با شخص دیگری ازدواج کنیم؟ (قسمت دوم)

چگونه بتوانیم بعد از فوت همسرمان ؛ با شخص دیگری ازدواج کنیم؟ (قسمت دوم) ورود به صحنه عشق: بی توجهی به حرف و قضاوت بی اساس مردم: شاید اولین فکری که به ذهنتان خطور کند این باشد که به دوستان صمیمی و اقوام نزدیک خود بگویید که در ارتباط و آشنایی با فردی جدید قرار […]


چگونه بتوانیم بعد از فوت همسرمان ؛ با شخص دیگری ازدواج کنیم؟ (قسمت دوم)

ورود به صحنه عشق:

بی توجهی به حرف و قضاوت بی اساس مردم: شاید اولین فکری که به ذهنتان خطور کند این باشد که به دوستان صمیمی و اقوام نزدیک خود بگویید که در ارتباط و آشنایی با فردی جدید قرار گرفته باشید و این می تواند این نکته مثبت را به همراه داشته باشد که این اشخاص می توانند شما را کاملاً مورد ساپورت و حمایت قرار بدهند و خوشحال باشند از ارتباط با شمایی که این روزها در شادی و هیجان آشنایی با شخصی هستید که می توانید علائق خود را با او سهیم شوید.

اما مشکل در این است که این شانس برای شما کم است تا از رابطه های اجتماعی نزدیک با افراد جدید دیدار و فرصت های تازه تری داشته باشید. متاسفانه دایره دوستی شما احتمالاً محدود به دوستان مشترک شما و همسرتان می باشد نه افرادی که شما بتوانید با آن ها در موقعیت و فرصت های ازدواج و دوستی قرار بگیرید.
عبور کنید از حرفا و قضاوت کوچک و بی اساس افرادیکه در حاشیه و روابط گذرایی با شما دارند مثل شایعات و حرف اعضای کلاس و یا تیم ورزشی تان، یا دوستان گروه خیریه و حتی اقوام و دوستان دورتر مثل کسانیکه دوستی شما با آن ها معطوف به فروشگاه و خواربارفروشی و مارکت می باشد. تحقیقات نشان می دهد دیدارهایی منجر به ازدواج های موفق می شوند که به قضاوت و شایعات مقید و وابسته نیستند.

حضور بیشتر در محیط و پیشامدهای اجتماعی: برنامه اجتماعی خود را با فعالیت در محیط هایی پر کنید که زمینه ساز دیدار و ملاقات با افراد جدید و مناسب باشد. حضور یافتن در برنامه هایی که قبلاً با همسرتان به آن جا می رفتید ممکن است شما را دچار احساس افسردگی و تنهایی کند. بهتر است فعالیت های گروهی جدیدی را پیدا کنید که باعث لذت و گسترش دایره دوستان و ارتباط های شما بشود. خودتان را در موقعیت هایی قرار دهید که شما را فرصت های مناسبتر ازدواج قرار می دهند.
سعی شما بر این باشد که برای حضور در اجتماع پیشدستی کنید و خود را در موقعیت ها و نشست ها قرار دهید. در پروسه آشنایی یا خواستگاری از طریق فضای مجازی، و رفتن به سر قرار، شخص سوم مثل دوست، خواهر یا فرد مورد اعتمادی از اقوام را از جای قرار و ساعت بازگشتتان به منزل مطلع و باخبر سازید. شاید حتی لازم باشد که همراهی یک دوست در طی ملاقات های اولیه در میزی کنار میز شما دو نفر، را هم در نظر بگیرید.

بهتر است اولین قرار دیدار در محیط های عمومی و به صورت رسمی صورت بگیرد. مثل رفتن به کافی شاپ یا در کنجی از یک مغازه بستنی فروشی. وقتی پروسه خواستگاری و اشنایی تا دیدار و ملاقات شام پیش رفت، به شما توصیه می کنم که ضرورتی نداره تا به دنبال آن شخص بروید و او را از منزلش تا محل قرار ببرید و یا بالعکس … اینکه هر فرد به صورت جداگانه به محل قرار حضور یابد و برگردد بهتر و استفاده از ماشین جداگانه و شخصی قابل قبول تر است تا رفت و شد با ماشین فردی که با او قرار دیدار دارید.

آهسته پیش رفتن: پروسه آشنایی و خواستگاری بدون عجله با صبر پیش ببرید تا احساس راحتی و خوبی داشته باشید. برای تصمیم گیری قاطع شتاب زده عمل نکنید و یا زود هول نکنید. برای اینکه به شناخت درست و کاملی از آن فرد برسید.کاملاً وقت بگذارید و به احساساتان در طی این پروسه توجه کنید به طور مثال میزان علاقه و احساس خوب یا منفی خود را نسبت به آن آدم امتحان و مورد بررسی قرار بدهید پیش از آنکه این ارتباط رو جدی و رو به جلو پیش ببرید. از اینکه این پروسه را به صورت رسمی نگه دارید، نگران نباشید. در مراحل مقدماتی و اولیه این دیدارها می توانید به او افراد و موقعیت های دیگر هم فکر کنید و در همین اثنا قرار بیا اشخاص دیگر رو هم رد نکنید البته تا قبل از اینکه آشنایی و دیدارهای شما با شخص خاصی جدی و به طور ویژه نشده باشد.
از احساسات و هیجاناتی که باعث نیاز تصمیم گیری عجولانه در شما می شود اجتناب کنید مثل نگرانی از دست دادن آن فرد یا هیجان ازدواج مجدد و ضرورت به تشکیل خانواده یا علاقه به داشتن آن فرد به عنوان کسی که صرفاٌ تنهایی شما را پر کند و به شما توجه دارد.

رفتن به قرار:

تصمیم بر اینکه چه زمانی بیوه بودن خود را بازگو کنید:

اگر شما با کسی با روابط اجتماعی بالا و دایره روابط گسترده با افراد، آشنا می شوید احتمالاً دیگر نیازی به آگاه کردن او از بیوه بودن شما نیست. از انجا که او حتماً از طریق دوستان و یاافراد دیگر از مرگ همسر شما مطلع شده است.
اما اگر پروسه خواستگاری شما به صورت مجازی و از طریق وب سایت های اینچنین است، بهتر است که اطلاعات مرتبط با خودتان مثل فوت همسرتان را در پروفایل یا جزء بیوگرافی خود قید کنید یا با فرستادن پیامکی و ذکر کردن این مطلب او را نسبت به این موضوع آگاه کنید قبل از ملاقات حضوری و دیدار هم.
حتی بعد از مطرح کردن چنین اطلاعاتی، به حس درونی تان اعتماد کنید مبنی بر اینکه بیان کردن چه مطالب و اطلاعات دیگری در اکثر موارد اعتماد کردن و در میان گذاشتن مسایل به شخص و فردی که دیگر، عهد و پیمان محکم تری را بین شما و ان شخص جدید می سازد. گرچه باید این را هم مدنظر داشته باشین که صحبت کردن افراطی درباره گذشته شما می تواند دلیلی برای سردی و به اتمام رسیدن این پروسه باشد.
سعی کنید بهترین بنظر برسید: فرصت ها و شانس ها در اطراف شما هستند، شاید از همان اولین وعده دیدار و ملاقات تان شما باید نشان دهید که برای ظاهر خود احترام و ارزش قائل هستید و این را از طریق سروتیپی آراسته، پوشیدن لباس های شیک و مناسب به تن شما و همخوان با موقعیتی که در آن هستید نشان دهید.
از یکی از دوستای صمیمی خود درخواست کنید تا شما را برای خرید همراهی و برای نوع پوشش و آراستگی ظاهرتان راهنمایی کند تا بتوانید با اعتماد به نفس بیشتری در دیدار و ملاقاتتان حضور داشته باشید.

هدف برای داشتن لحظه های خوب:

پروسه اشنایی و قرارهای عاشقانه را با نگرشی مثبت و با خوش بینی شروع کنید و با لبخند به استقبال آن بروید. و اگر شما دارای تردید هستید یا احساس راحتی با آن شخص نمی کنید، بهتره تا قبل از دیدارتون با او، قرار خود را کنسل کرده و خودتان کمی زمان دهید. چراکه هر دوی شما شایسته بودن با شخصی هستید که برای آشنایی و رابطه جدید کاملاً آماده و قبراق باشد.

انتظارات خود را بشناسید و مورد بررسی قرار دهید:

حتی اگر او همان فرد شایسته و مناسب برای شما در این زمان باشد. آغاز رابطه با احساس شک و بدبینی می تواند مانند سوار شدن بر ترن شهربازی، شروعی با استوار و مقدمه ای نادرست داشته باشد. باید این حقیقت را ببینید که یک رابطه موفق در طی یک آشنایی و دیدارهای یک ماهه شکل نمی گیرد یا حتی در طی گذشت یک سال. داشتن نگرش مثبت و خوش بینی به شروع پروسه آشنایی با رفتن به هر قرار با معطوف کردن بالاترین درجه توجه و اهمیت تمرین کنید حتی اگر این دیدارها و این ارتباط موفقیت آمیز نباشد . شاید در آینده شخص دیگری که مورد علاقه شما باشد را یافتید پس سعی شما بر این باشد تا تجارب لازم را از این قرارها کسب کنید. در صورت نرسیدن به توافق یا عدم تفاهم خودتان را برای برگشت از این رابطه تشویق و ترغیب کنید و انتظارات خود را از این رابطه رها و ترک کنید.

لطفا جهت دریافت خدمات روان شناسی و مشاوره با شماره های ۰۹۰۱۰۱۳۴۶۸۴ و ۰۲۱۸۶۰۱۵۵۹۱ تماس حاصل فرمایید.