اختلالات اضطرابی در کودکان

اختلالات اضطرابی رایج و قابل درمان هستند. ازبین ۸ کودک ۱ نفر به این اختلال دچار است. ویژگی این اختلالات یک نگرانی، ترس یا اضطراب دائمی، غیرمعقول و طاقت فرساست که فعالیتهای روزانه فرد را مختل می کند. این اختلالات بر عملکرد مغز تاثیر می گذارند. علایم متغیرهستند ولی شامل تحریک پذیری، بی خوابی، وحشت […]


اختلالات اضطرابی رایج و قابل درمان هستند. ازبین ۸ کودک ۱ نفر به این اختلال دچار است. ویژگی این اختلالات یک نگرانی، ترس یا اضطراب دائمی، غیرمعقول و طاقت فرساست که فعالیتهای روزانه فرد را مختل می کند. این اختلالات بر عملکرد مغز تاثیر می گذارند. علایم متغیرهستند ولی شامل تحریک پذیری، بی خوابی، وحشت زدگی یا علایم فیزیکی مثل سردرد و شکم درد می باشند.

یک اختلال اضطرابی می تواند تاثیرات مختلفی روی کودک برجا بگذارد مثلا مانع دوست پیدا کردن او شود، کودک نتواند در کلاس حرف بزند یا عملکردش در مدرسه ضعیف شود، از تجربیات اجتماعی اجتناب کند یا درگیر مصرف مواد شود. اختلالات اضطرابی اغلب با اختلالاتی مثل افسردگی، اختلالات خوردن، یا بیش فعالی همراه می شود.

چه کودک شما تشخیص اختلالات اضطرابی گرفته باشد و چه خودتان نگران رفتار مضطرب کودکتان شده باشید در هر صورت در اینجا می توانید از این مطلب بهره ببرید. در اینجا شما درمورد علایم این اختلال و درمان های موثر ان یاد می گیرید.

کودک با حمایت شما و درمان یاد می گیرد چطور علایم اضطرابش را مدیریت کند و مثل یک کودک نرمال زندگی کند.

ایا این یک دوره کوتاه است؟ اضطراب درمقابل اختلال اضطرابی

اضطراب بخش طبیعی زندگی یک کودک است و هر کودکی در زندگی اش دوره هایی از اضطراب را تجربه می کند. برخی ممکن است بدغذا شوند،  بعضی دوست خیالی پیدا می کنند و عده ای هم رویاهای مکرری درمورد هیولاهای زیر تخت می بینند.

تفاوت بین یک دوره عادی اضطراب با اختلال اضطراب در این است که یک دوره اضطراب موقتی و بدون اسیب است. کودکانی که از اختلال اضطراب رنج می برند احساساتی چون ترس، نگرانی و خجالت دارند انها از یکسری مکانها یا فعالیتها دوری می کنند علیرغم اینکه والدین و معلمها تلاش می کنند به انها کمک کنند و انها را حمایت و تشویق کنند.

اختلالات اضطرابی مزمن می شوند و عملکرد کودک در خانه یا مدرسه را تحت تاثیر قرار می دهند تاحدی که کودک استرس و ناراحتی دارد و از فعالیتها یا ادمها دوری می کند.

اختلالات اضطرابی مثل دوره های گذرای اضطراب نیستند که در اثر دیدن یک فیلم ترسناک یا مشکلات خواب به وجود بیایند. در این اختلالات اطمینان و حمایت دادن به کودک کمک نمی کند که اضطراب یا ترسش برطرف شود. با دکتر روانشناس صحبت کنید تا بفهمید که رفتار کودکتان طبیعی و متناسب با سنش است یا نه.

لطفا جهت دریافت خدمات روان شناسی و مشاوره با شماره های ۰۹۰۱۰۱۳۴۶۸۴ و ۰۲۱۸۶۰۱۵۵۹۱ تماس حاصل فرمایید.