کمک بازی های ویدئویی به کودکان مبتلا به اتیسم

روزانه بازی ها و برنامه های جدید که منحصراً برای کودکان مبتلا به اتیسم طراحی شده اند وارد بازار می شوند که این امر باعث نگرانی بسیاری از والدین شده است. زیرا باعث می شود که کودکان اتیسم بیشتر وقت خود را صرف انجام باز ی های ویدئویی کنند. اگرچه والدین در مورد تغییرات قابل […]


روزانه بازی ها و برنامه های جدید که منحصراً برای کودکان مبتلا به اتیسم طراحی شده اند وارد بازار می شوند که این امر

باعث نگرانی بسیاری از والدین شده است. زیرا باعث می شود که کودکان اتیسم بیشتر وقت خود را صرف انجام باز ی های ویدئویی کنند. اگرچه والدین در مورد تغییرات قابل توجه در بهبود رفتارهای گروهی کودکانشان و مشارکت فعال آنها که در نتیجه انجام این بازی ها است، اتفاق نظردارند اما از طرف دیگر نیز به همان اندازه نگران اعتیاد کودکانشان به بازی های ویدئویی هستند.

طی یک تحقیق که در ارتباط با سنجش وسواس رو به رشد کودکان نسبت به بازیهای ویدئویی انجام گرفته است مشخص شد بازی هایی که در آنها بازیکنان نیاز به ایجاد شخصیت ها و حفظ کردن آنها در طول بازی دارند، اعتیادآور هستند. البته محققان اعتقاد دارند که کودکان و فناوری را به تنهایی نمی توان سرزنش کرد و این والدین هستند که اجازه دسترسی بیش از حد به بازی ها را به کودکان خود می دهند. یکی از مزیت هایی که انجام دادن بازی های ویدئویی برای کودکان اتیسم دارد، این است که این بازی ها می توانند توسط کودکان اتیستیک درهمه سطوح بازی شوند و کودکان دارای علائم شدیدتر نیز می توانند از بازیهای مخصوص خود بهره مند شوند.

مزیت دیگر بازی های ویدئویی برای کودکان اتیستیک تمرین مهارتهای اجتماعی است و اگر بازی های ویدئویی تحت نظارت صحیح والدین انجام شوند می توانند در بهبود این مهارت ها مفید باشند.

بازی ها می توانند بچه ها را در آموزش دادن شیوه های مختلف برای کنترل نا امیدی در حالیکه انعطاف پذیر هم باشند سود برسانند.

زیرا این بازیها به گونه ای طراحی شده اند که سطح پیچیدگی بازی همزمان با پیشرفت بازیکن افزایش می یابد و بازیکنان برای اینکه به سطوح جدید دست پیدا کنند باید از اشتباهات قبلی خود درس بگیرند.

لطفا جهت دریافت خدمات روان شناسی و مشاوره با شماره های ۰۹۰۱۰۱۳۴۶۸۴ و ۰۲۱۸۶۰۱۵۵۹۱ تماس حاصل فرمایید.