چگونه به کودک دو قطبی خود، نظم و انضباط بیاموزیم ؟

چگونه به کودک دو قطبی خود، نظم و انضباط بیاموزیم ؟ نظم و انضباط در کودک مبتلا به اختلال دو قطبی می تواند یک چالش باشد. نوسانات خلقی کوک ممکن است کار را برای منظم کردن او بدون اینکه باعث بدتر شدن او نشود، سخت کند. با لیت وجود، تمرین مهارتها و شفاف سازی نظم […]


چگونه به کودک دو قطبی خود، نظم و انضباط بیاموزیم ؟ نظم و انضباط در کودک مبتلا به اختلال دو قطبی می تواند یک چالش باشد. نوسانات خلقی کوک ممکن است کار را برای منظم کردن او بدون اینکه باعث بدتر شدن او نشود، سخت کند. با لیت وجود، تمرین مهارتها و شفاف سازی نظم و انضباط به همراه خلق محیطی مثبت برای کودک می تواند برای جلوگیری از رفتارهای نامناسب او، مفید باشد. با فرزند خود همدلی کنید و به او کمک کنید تا احساسات دشوار خود را به طور مؤثر، هدایت کند. به خودتان نیز توجه کنید ، زیرا نقش والد داشتن، کار آسانی نیست و ممکن است شما نیز به حمایت نیاز داشته باشید.

گام نخست: استراتژی های انضباطی را شکل دهید.

محدودیت ها و قوانین را، واضح مشخص کنید.

شاید لازم باشد چیزهای بیشتری را برای کودک خود که دارای اختلال دو قطبی است، نسبت به سایر کودکان هجی کنید. برای اینکه کودکان موفق شود، مهم است که قوانین واضح و قابل فهم باشد. تصور نکنید که کودکان می داند که چگونه باید رفتار کند. به او یاد دهید که چه انتظاراتی از رفتارهایش دارید و چه اتفاقی می افتد اگر قوانین را نقض کند.

زمانی که قوانین را شکست، قوانین خانگی را برای او بنویسید و آن را جایی قرار دهید که کودکتان به آسانی بتواند به آن مراجعه کند.

زمانیکه قوانین را خلق می کنید، واقع بین باشید و تفاوتهای کودکان را در نظر بگیرید و تلاش نکنید قوانینی وضع کنید که کودکتان میلی به انجام آن ندارد. در عوض، بر روی آنچه که واقعا مهم است تمرکز کنید.

از کودگتان بخواهید تا در تدوین قوانین و پیامدهای آن با شما مشارکت کند.

قوانین و پیامدهای شما باید در بین همه خواهران و برادران هماهنگ باشد.

عواقب و پیامدهای ثابتی را در نظر بگیریم. در والدگری برای کودکان دو قطبی، ثبات نقش کلیدی دارد. اگر کودک، قوانین را شکست، باید بداند که پیامدی دارد. در مقابل اشکها، فریادها و داد و بیدادهای او تسلیم نشوید در عوض واقع بینانه، نتیجه کار را به او نشان دهید.

 

لطفا جهت دریافت خدمات روان شناسی و مشاوره با شماره های ۰۹۰۱۰۱۳۴۶۸۴ و ۰۲۱۸۶۰۱۵۵۹۱ تماس حاصل فرمایید.