ابراز احساسات به همسرتان

ابراز احساسات به همسرتان چگونه به نامزد خود ابراز احساسات کنیم؟ پیدا کردن لحظه مناسب زمان خود را بر اساس مدت زمانی که در رابطه بوده اید تعیین کنید. یکی از بزرگترین سوالاتی که مردم دارند این است که چه زمانی  پس از شروع رابطه باید به طرف مقابل خود بگویند که به او علاقه […]


ابراز احساسات به همسرتان

چگونه به نامزد خود ابراز احساسات کنیم؟

پیدا کردن لحظه مناسب

زمان خود را بر اساس مدت زمانی که در رابطه بوده اید تعیین کنید. یکی از بزرگترین سوالاتی که مردم دارند این است که چه زمانی  پس از شروع رابطه باید به طرف مقابل خود بگویند که به او علاقه دارند(تا چه مدت از رابطه باید گذشته باشد). با این حال، این قضیه برای زنان و مردان متفاوت است.  مطالعات نشان داده است که مردان ۸۸ روز طول می کشند تا به شریک عاطفی خود بگویند که آنها را دوست دارند، در حالی که زنان به طور قابل توجهی زمان بیشتری برای ابراز احساسات خود نیاز دارند. در نتیجه، باید مطمئن شوید که در رابطه عجله نمی کنید: مطمئن شوید که او سیگنال هایی را برای شما ارسال کرده است که نشان دهنده یک احساس متقابل محبت آمیز است، حتی اگر به شما مستقیم نگفته باشد که دوستتان دارد. هرگز در هفته های اول آشنایی به او نگویید که دوستش دارید. چرا که بسیار زود و نامناسب است. در حالی که ممکن است برخی از زوج ها خیلی زود از عشق خود اطمینان حاصل کنند اما این موارد بسیار نادر است و به احتمال زیاد این شما باید زمان بیشتری را برای ابراز احساسات خود در نظر بگیرید و شتابزده عمل نکنید. اگر رابطه تان را تازه آغاز کرده اید، بنابراین خیلی زود است که به طرف مقابلتان بگویید دوستش دارید.کمی بیشتر صبر کنید. اگر او همین احساس را داشته باشد، کمی صبر کردن ضرری ندارد.

وقتی احساس کردید رابطه مستحکم است، به او دل بسته اید و می خواهید به سطح بعدی از رابطه بروید، آن زمان ابراز احساسات کنید. شاید بهترین زمان برای گفتن این کلمه زمانی است که در رابطه خود احساس راحتی می کنید و می خواهید آن را به سطح بالاتری ببرید. هیچ جدول زمانی خاصی در این مورد وجود ندارد، و از رابطه ای به رابطه دیگر متفاوت است، بنابراین قبل از اینکه به او بگویید دوستش دارید، باید رابطه خود و سطح صمیمیت خود را بسنجید.

منتظر لحظه مناسب (مشخص) باشید.

اینکه به او بگویید دوستش دارید چیزی نیست که بخواهید در مورد آن عجله کنید. شما باید منتظر یک لحظه مناسب باشید که در آن بتوانید خود را بیان کنید و او نیز بتواند پاسخ ابراز احساسات شما را بدهد. با این وجود همانگونه که برای یک لحظه مناسب صبر می کنید، در نظر بگیریدکه هیچ لحظه “کامل” وجود ندارد. اگر منتظر لحظه عالی هستید، ممکن است برای همیشه منتظر بمانید. وقتی توجه کامل او به شما نیست، احساستان را آن زمان بیان نکنید. وقتی در حال تماس با افراد دیگر هستید، زمان مناسبی برای بیان احساسات نیست و پس از اینکه او به شما ابراز محبت کرد، یک مکث طبیعی را در مکالمه در نظر بگیرید. به این ترتیب، اعتراف شما به عشق، متقابل احساسات او خواهد بود.

در لحظه ابراز محبتتان نسبت به شریک عاطفی، صبر کنید تا شما دو نفر تنها باشید.

این بدان معنا نیست که وقتی به او ابراز احساسات می کنید باید کاملاً از همه جدا شوید، اما مطمئناً در این لحظه می خواهید حداقل تمرکز را برای یک لحظه حساس داشته باشید.این موارد را وقتی برای نخستین بار می خواهید به کسی بگویید دوستش دارید در نظر بگیرید: هرگز در حضور جمعی از دوستان یا  وقتی که در جمع خانواده خود هستید به او ابراز احساسات نکنید. به طور کلی هر چه تعداد افراد کمتر باشد بهتر است. اگر تنها هستید و در میان جمعیت صحبت می کنید، اشکالی ندارد. اما اگر در میان جمعیت مرکز توجه هستید، ممکن است برای یکی یا هر دوی شما کمی ناخوشایند باشد.

بگذارید همه چیز طبیعی اتفاق بیفتد.

در صورت امکان، باید به او به طور طبیعی در مورد احساس خود بگویید. در حالی که احتمالاً به انجام آن قبل از موعد فکر می کنید، سعی کنید آن را کلمه به کلمه یادداشت نکنید و آن را دقیقاً در زمان حال زمان بندی کنید. اگر طبیعی به نظر برسد صادقانه تر به نظر می رسد.

مطمئن شوید که هوشیار هستید.

بهترین زمان برای گفتن “دوستت دارم” زمانی است که کاملا هوشیار باشید. چندین دلیل برای این امر وجود دارد. اگر هوشیار نباشید، ممکن است آن را خراب کنید. اگر خسته هستید، شریک عاطفی تان ممکن است انگیزه های شما را زیر سوال ببرد یا فکر کند که واقعاً منظورتان از آنچه می گویید چیز دیگری است.

وقتی برای نخستین بار می خواهید به یک نفر ابراز احساسات کنید می توانید آن لحظع رل با یک هدیه همراه کنید. برخی از مردان ترجیح می دهند به نامزد خود هدیه ای بدهند، آن را تقدیم کنند و سپس به خانم خود بگویند که او چقدر برایش ارزشمند است. این امر مطمئناً یک راه قابل قبول برای انتقال عشق شما است. با این حال، هدایای متفکرانه ای را انتخاب کنید که در رابطه تان نشان دهنده یک خاطره یا یک حس مشترک بین شماست. می توانید یک هدیه ساده تهیه کنید مانند یک گردنبند یا دستبند (اگر می دانید که او به چیزی شبیه به این علاقه دارد). در اولین وهله هدیه گران قیمت به او ندهید، زیرا ممکن است به نظر برسد که شما در حال خرید او هستید و سعی کنید از ارائه کادوی زیاد ارزان هم اجتناب کنید، چرا که می تواند خجالت آور باشد. فقط این شما هستید که پویایی رابطه خود را می دانید، بنابراین بهترین قضاوت خود را بر اساس سطح راحتی و انتظارات خود به کار ببرید.

به قلب خود رجوع کنید.

گفتن دوستت دارم به نامزدتان چیزی است که نباید زیاد به آن زیاد فکر کنید. اگر بیش از حد به آن فکر کنید، ممکن است برای نخستین بار، ناخوشایند یا ساختگی ظاهر شود. در عوض، به احساسات و شهود خود اعتماد کنید. اگر احساس می کنید که زمان مناسبی برای ابراز احساسات به طرف مقابلتان است، این کار را انجام دهید.

لطفا جهت دریافت خدمات روان شناسی و مشاوره با شماره های ۰۹۰۱۰۱۳۴۶۸۴ و ۰۲۱۸۶۰۱۵۵۹۱ تماس حاصل فرمایید.