تأثیرات گروه درمانی

تأثیرات گروه درمانی : شواهد قابل توجهی وجود دارد که نشان می دهد گروه درمانی طیف وسیعی از درمانهای روانی و ذهنی را شامل می شود. این شیوه درمانی به ویژه در مواقع خاص، می تواند مؤثر باشد. در مطالعه‌ای که در سال ۲۰۱۴ منتشر شد، محققان نتایج بیماران را در یک کلینیک سرپایی تجزیه […]


تأثیرات گروه درمانی : شواهد قابل توجهی وجود دارد که نشان می دهد گروه درمانی طیف وسیعی از درمانهای روانی و ذهنی را شامل می شود. این شیوه درمانی به ویژه در مواقع خاص، می تواند مؤثر باشد. در مطالعه‌ای که در سال ۲۰۱۴ منتشر شد، محققان نتایج بیماران را در یک کلینیک سرپایی تجزیه و تحلیل کردند و دریافتند که گروه درمانی یک انتخاب درمانی مؤثر برای برخی از بیماران مبتلا به افسردگی است، تقریباً از هر ۵ بیمار، ۱ نفر بهبودی کامل داشته است.

مقاله ای که در مانیتور روانشناسی انجمن روانشناسی آمریکا منتشر شده است حاکی از این است که گروه درمانی، معیارهای اثربخشی تعیین شده توسط انجمن روانشناسی بالینی (بخش ۱۲ APA) را برای اختلال هراس، اختلال دو قطبی، اختلال وسواسی- جبری ، هراس اجتماعی و سوء استفاده از مواد را  دارا می باشد. همچنین ثابت شده است که این شیوه درمان، در بهبود بیماران مبتلا به اختلال مرزی، موثر واقع شده است.

جالب اینجاست که بیماران اغلب در ابتدا تمایلی به درمان گروهی ندارند اما در ادامه از آن لذت می برند. برای کسانی که هم گروه درمانی و هم درمان فردی را دریافت کرده اند ، غالباً با مزایای گروه درمانی غافلگیر می شوند.

بنابراین گروه درمانی، درمانی جامع و پر کاربرد است که در درمان طیف وسیعی از اختلالات مورد استفاده قرار گرفته و بیماران پس از درمان، رضایت کامل داشته اند. اگر به دنبال مرکزی جامع با حضور درمانگرانی حرفه ای در جهت شرکت در در درمانهای گروهی هستید، می توانید به مرکز خدمات روانشناسی و مشاوره احیا مراجعه نمایید و از خدمات بی نظیر آن بهره بگیرید. درمانگران این مرکز، تمام تلاش خود را در جهت رفع مشکلات شما با شیوه گروه درمانی می کنند و شما پس از گذراندن دوره های گروه درمانی قطعا متوجه این تغییر خواهید شد.